Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
snicker
Geregistreerd op: 6-11-2009 Berichten: 112 Woonplaats: de Wijk
|
Geplaatst: Di, 8 Mei. 2012, 20:57 Onderwerp: Achterrem vastgelopen |
|
|
Achterrem bleef niet op druk.
Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest voor revisie achterrem.
Revisiesetje er op gekomen en nieuwe remblokken.
Op terugweg een paar keer de achterrem gebruikt en deze bleef mooi op druk en bij doorremmen trad het ABS in werking.
Vanavond toertje met de Boys en plots inhoudende motor, dacht ik...
Bleek vastgelopen achterrem te zijn, schijf roodgloeiend.
Beetje af laten koelen en het zwarte schroefje (ontluchtingsnippel?) op de remklauw heel even losgedraaid zodat de druk er af was. Dit op advies van een automonteur die ook meereed. Daarna rustig naar huis en de achterrem niet weer aangeraakt.
Thuis een aantal keren de rem ingetrapt, hij remt en blijft niet vastzitten.
Wat kan de oorzaak geweest zijn en hoe groot is de kans dat het opnieuw gebeurt?
Zijn de remblokken nu afgeschreven wegens verglaast door de hitte of valt dat mee.
Oftewel, moet ik terug naar de dealer, 65 km enkele reis, of, als het waarschijnlijk niet opnieuw gebeurt en de blokken nog ok zijn, gewoon doorrijden?
Graag jullie advies/mening.
Groet'n
Wim aka snicker _________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 8 Mei. 2012, 21:07 Onderwerp: |
|
|
tja..
misschien gewoon met de poot op de rem gehangen? Je hebt maar heeeel iets nodig, en dan gaat de terugloop niet mee ropen. Als ie warm wordt bouwt de druk dan vanzelf op en loopt ie vast.
Je kunt de speling iets groter stellen, en het pedaal wat verder naar onder stellen.
blokken zullen idd wel afgeschreven zijn. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
snicker
Geregistreerd op: 6-11-2009 Berichten: 112 Woonplaats: de Wijk
|
Geplaatst: Vr, 11 Mei. 2012, 22:42 Onderwerp: |
|
|
Er was helaas iets meer loos dan de poot op de achterrem.
Nogal een technisch verhaal maar het komt er op neer dat er iets niet goed gegaan was bij het monteren van revisie-setje. Iets met een te grote spie die in een te klein gaatje moet. Dit ging dus niet en daarom werd er veel teveel druk opgebouwd.
Hoe dan ook.
E.e.a. is meer dan perfect opgelost door de dealer!
Nieuwe blokken, nieuw revisiesetje etc.
Hulde aan Andre en zijn Team!!!
Groet'n
Wim aka snicker _________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
Vonholzen
Geregistreerd op: 31-3-2012 Berichten: 77 Woonplaats: Antwerpen
|
Geplaatst: Za, 12 Mei. 2012, 18:38 Onderwerp: |
|
|
Hulde? Omdat ze het setje van de eerste maal niet fatsoenlijk gemonteerd hebben...?
Nou ja, belangrijkste is dat het weer werkt, maar toch... _________________ 2012 KTM 990 adv |
|
Naar boven |
|
 |
snicker
Geregistreerd op: 6-11-2009 Berichten: 112 Woonplaats: de Wijk
|
Geplaatst: Za, 12 Mei. 2012, 21:42 Onderwerp: |
|
|
Er zat overduidelijk een verkeerd setje in.
Door dealer beslist niet moeilijk gedaan en eea zonder discussie vervangen.
Wanneer zaken zo opgelost worden dan is dat imho een compliment waard.
Uiteraard heb je gelijk dat er direct een juist setje gemonteerd zou moeten zijn, maar ook bij een KTM-dealer kan een foutje gemaakt worden.
Groet'n
Wim aka snicker _________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 7:11 Onderwerp: |
|
|
Heeft hij de schijf mee vervangen dan? Of is die niks afgesleten door hun montagefout?
Wel goed dat het opgelost is. |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

Geregistreerd op: 17-5-2010 Berichten: 97
|
Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2012, 14:57 Onderwerp: |
|
|
Afslijten zal niet zo gauw gebeuren, wat echter wel kan gebeuren is dat wanneer de schijf echt rood gloeiend was en je gaat stil staan terwijl de remblokken contact houden met de schijf, dan zal de schijf niet gelijkmatig afkoelen en kan krom gaan trekken. Dit zal je echter snel genoeg merken wanneer je eens stevig op de achteren gaat staan. _________________ KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS |
|
Naar boven |
|
 |
snicker
Geregistreerd op: 6-11-2009 Berichten: 112 Woonplaats: de Wijk
|
Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2012, 20:10 Onderwerp: |
|
|
Klopt wat je schrijft Jarnodeparno.
Schijf is gelukkig niet krom getrokken, wel een beetje verkleurd maar dat staat niet eens verkeerd
Verder tot nu toe een fijn werkende achterrem.
Groet'n
Wim aka snicker _________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
Hummer H1

Geregistreerd op: 28-8-2011 Berichten: 70
|
Geplaatst: Vr, 20 Feb. 2015, 9:26 Onderwerp: |
|
|
Zelfde probleem gehad. Oorzaak: vuilophoping in het harmonica rubber tussen rempedaal en remcilinder. Hierdoor liep de zuiger in de rempomp vast en bleef er dus druk staan op de remklauw. Hele boel is afgefikt, dus vervangen $$$$$.
Goede leer voor devolgende keer REGELMATIG VUIL VERWIJDEREN . _________________ Mihi nil nimis absurdum.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html |
|
Naar boven |
|
 |
|