lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Knallen en stotteren '12 990 R

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jan. 2015, 11:28    Onderwerp: Knallen en stotteren '12 990 R Reageer met quote

Ik ben opzoek wat info ivm. een probleem dat ik al een hele tijd heb met mijn Adv 990 R.
Bij kleine gasstanden zoals ong. 3000 a 3500 in tweede of derde versnelling, knalt en stottert de motor soms.
Ik kan het het beste omschrijven als het even uitschakelen van de killswitch, voor een seconde ofzo.
De motor houdt dan even in, knalt een paar keer en rijdt dan weer normaal.
Ik kan het niet reproduceren wanneer ik wil, het gebeurd random.
Ook bij het gas lossen lijkt hetzelfde te gebeuren soms.
Je kan wel 10 na elkaar het gas dichtdraaien en alles blijft hetzelfde, tot er weer eens een keertje tussen zit met hevige knallen, gewoon at random.

Als je gewoon optrekt of rijdt is alles normaal, ook bij volgas gaat de motor als een beest devil

Nu heb ik een kabel en Tueecu en heb ik daar al uitgebreid mee geexperimenteerd.
Dus andere mappen geprobeerd, zelfs een map waarin er aan de onsteking werd gewijzigd.
Doch geen oplossingen te vinden, het fenomeen blijft altijd terugkomen.

Wat ik wel gemerkt heb is dat het fenomeen verdwijnt als ik in eender welke map de O2 sensors uitschakel met Tuneecu.

Het probleem is begonnen nadat de Leovince dempers en de Akramap in de motor gezet zijn, bij ongeveer 2000km.
De motor heeft nu ongeveer 13000km, en ja ik weet dat ik het al veel eerder had moeten aanpakken.
Ik heb daarom ook bijna een jaar met de motor gereden met O2 sensors uitgeschakeld.
Vanaf het moment ik deze terug inschakelde was het fenomeen terug.

Recent is de motor naar de dealer geweest voor een groot onderhoud.

Zij wisten ervan van in den beginne, maar we hadden toen afgesproken dat ik zelf naar het probleem zou zoeken.
Nu was mijn conclusie dat er één van de O2 sensors soms haperde.
Ik ging ervan uit dat zij deze zouden vervangen in garantie aangezien de motor nog in garantie is tot mei '15.

Niet dus !!!
KTM wil niet echt meer meewerken aangezien er Leovince uitlaten op de motor zitten en ik zelf met Tunneecu aan de gang geweest ben.

Het enige dat ze mochten vervangen van KTM was de valsensor.

Dat heeft het probleem uiteraard niet opgelost, aangezien de motor wel goed rijdt met de O2 sensors uitgeschakeld.
Nu heb ikzelf nog een tweedehands O2 sensor gekocht en eens omgewisseld met degene in mijn motor.
Ook zonder resultaat, dus mijn conclusie was fout ivm. de sensors.
Ook heb ik een paar keer 98 getankt , geen resultaat.

Er is een K&N filter gemonteerd bij het laatste groot onderhoud.
Daarmee lijkt het erger geworden te zijn, maar dat kan inbeelding zijn natuurlijk.

Ik weet zo direct niets wat ik nog zou kunnen uitproberen, als er iemand nog inzichten heeft in deze materie, hoor ik het graag ?
Ook zou ik willen uitvinden of er nog andere sensors uitgeschakeld worden bij het uitschaklen van de O2 sensors in Tunneecu ?
Momenteel zit er de Akramap in die de dealer erin gezet heeft bij de montage van de dempers.

Ik hoop dus nog wat extra informatie te krijgen van iemand hier op het forum, alvast bedankt hiervoor.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jan. 2015, 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

heb je beide O2 sensoren vernieuwd of alleen 1?.
Omdat als je de O2 sensoren uitschakeld via tuneecu dat wordt de verwarming van de O2 ook uitgeschakeld en gaat hij kapot als je er mee door blijft rijden.
Dus je zou ze dan beide moeten vervangen

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jan. 2015, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ze enkel gewisseld met de tweedehands. Die zit nu nog in de achterste cilinder....als je rijdt met de O2 uitgeschakeld moeten ze verwijderd worden dan ?????
_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jan. 2015, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad als je niet wilt dat de o2 sensoren defect raken moet je ze als de o2 uitgeschakeld worden, verwijderen. Deze waarschuwing staat gemeld her en der in de verschillende tuneecu topics op diverse ktm forums
_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jan. 2015, 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Even los van de O2 sensoren: zit het SAS nog op je motor?
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jan. 2015, 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, dat zit er nog op.
Ik heb het erop gelaten ivm. eventuele garantieproblemen dozey
Was dus ook niet nodig geweest rolleyes rolleyes
Ik heb het ooit eens uitgeschakeld met Tuneecu en dan knalde de motor als een gek wanneer je het gas loste.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jan. 2015, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht ik van u zijn zou ik eerst eens het SAS eraf gooien. Uitschakelen in TuneECU is niet hetzelfde als het systeem fysiek verwijderen. Mijn motor had ook stotterproblemen na installatie van Wings uitlaten en sloeg zelfs soms af bij terugschakelen en die problemen waren volledig verdwenen na het verwijderen van het SAS.

Voor de garantie moet je het al niet meer laten, dus gewoon doen zou ik zeggen.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jan. 2015, 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

Dat was ik zowiezo al van plan, alhoewel ik niet geloof dat het daarmee te maken heeft.
Wordt vervolgd thumbsup

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 13 Jan. 2015, 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag SAS eraf gehaald 2thumbsup
Testrijden en en en en.....nog niks devil
Probleem blijft.....zucht.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 13 Jan. 2015, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Noem maar wat geks, gecontroleerd op valse lucht?
_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 13 Jan. 2015, 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Als het valse lucht zou zijn, dan is het constant, volgens mij.
Nu is het gewoon random soms wel, soms niet.
Elke keer even inhouden, een knalletje of 2 en daarna weer gewoon rijden.
Als ik de O2's afzet in Tuneecu is het weg thinking2

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 13 Jan. 2015, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had ook bij het groot onderhoud gevraagd om de throttlebodies te sychroniseren.
Het antwoordt van de dealer was, dat dit niet nodig zou zijn.
Sterker nog de dealer zou het "niet mogen" van KTM ????????
Is er iemand die daar al eens van gehoord heeft ????

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Matthias B



Geregistreerd op: 10-1-2016
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Do, 30 Jun. 2016, 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Is er hier nog een vervolg of oplossing op gekomen? Ik zit helaas namelijk met hetzelfde probleem.

Groete,

M
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rijdt nog steeds rond met de O2's uitgeschakeld.
Maar ik heb destijds wel zelf de throttlebodies gesynchroniseerd met Tuneecu, en sindsdien rijdt de motor veeeel beter.
Ik raadt je aan omdat als eerste te doen.
Het synchroniseren is gemakkelijk zelf te doen als je Tuneecu hebt.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif