Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Zou het niet meer zijn dat de condens de reflector aantast. bij telkens weer opdrogen / neerslaan ? _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 21:50 Onderwerp: |
|
|
dat denk ik eerder ja,
vooral de "buitenslapers" zullen last hebben van aangetaste koplampspiegels
lijkt mij. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 17:39 Onderwerp: |
|
|
Mmm,die van mij heeft er ook last van..... ik heb inderdaad ook een Xenonlamp,maar hij slaapt het hele jaar binnen,behalve de vakanties dan.... Wat is de beste oplossing? Ik heb veel baat bij de lichtopbrengst van de Xenon omdat ik vaak in het donker rijd. |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 18:50 Onderwerp: |
|
|
Eigenlijk een soort wonderschuim waarmee je je lamp volspuit en streeploos opdroogt Haha.
Denk dat ik v/d winter maar eens ga pielen met een zacht doekje en wat reiniger.
(Het schijnt dat je het glas en de lamp van elkaar kunt scheiden in de oven, Ik vind het wat te riskant om uit te proberen.) _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 22:13 Onderwerp: |
|
|
Ik ga het met een doekje niet meer redden,zo te zien is het materiaal van de spiegel afgebladderd.............. |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Ma, 17 Nov. 2014, 12:25 Onderwerp: |
|
|
Ik had nog niet aan de Xenon gedacht als oorzaak, maar het is wel een feit dat ik ook al een aantal jaren met Xenon heb gereden. Het is vast niet toevallig dat het deel van de reflectielaag die weg is het dichtst bij het lampje zit. Ik heb er nu een 20 Watt LED lamp in. Lichtopbrengst lijkt overdag op Xenon, ik heb nog niet in het donker kunnen testen. Eens kijken hoe dat gaat..
Ik ga mijn ervaringen verder vermelden in het onderwerp 'LED verlichting' in de rubriek 'Toebehoren en aanpassingen'. |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Vr, 21 Nov. 2014, 16:53 Onderwerp: |
|
|
De nieuwe lamp is binnen. Het is gewoon een originele! Er staat ook KTM op. Niet zo gek natuurlijk, het kan nooit uit voor een bedrijf om een KTM Adventure koplamp na te maken.. Compleet met lampen en bedrading dus dat is niet duur.
Mooi hoor zo'n frisse nieuwe lamp. De oude was wat gekrast aan de buitenkant.
Een H*nda rijdende collega zei meteen dat het algemeen bekend is dat reflectors kapot gaan van Xenon lampen toen hij mijn verhaal hoorde. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 22 Nov. 2014, 4:36 Onderwerp: |
|
|
geen verschil, tja dat zei ik al.... maar wat kost zoiets bij de dealer, ben je nu goedkoper uit of ??????
anders net zo goed een tweede hands kunnen scoren met goede spiegel |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Za, 22 Nov. 2014, 11:58 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | geen verschil, tja dat zei ik al.... maar wat kost zoiets bij de dealer, ben je nu goedkoper uit of ??????
anders net zo goed een tweede hands kunnen scoren met goede spiegel |
Geen idee!
Maar als een tweedehands een vergelijkbare prijs heeft moet een nieuwe bij de dealer duurder zijn toch? Maar maakt niet uit, ik heb nu ook een originele.
Laatst aangepast door JanJan op Za, 22 Nov. 2014, 12:08, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 22 Nov. 2014, 12:02 Onderwerp: |
|
|
Och..janjan,
als die verweerde koplamp van jou nog steeds mijn oude koplamp is,
dan heeft die het ondanks de xenon ( mocht het waar zijn dat het daardoor komt),
het wel heeel veel km volgehouden (meer dan 100k schat ik),
iig had ik er al pakweg 50k zo mee gereden toen ik hem inruilde,
en hoeveel k heb jij met xenon gereden? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Za, 22 Nov. 2014, 12:07 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Och..janjan,
als die verweerde koplamp van jou nog steeds mijn oude koplamp is,
dan heeft die het ondanks de xenon ( mocht het waar zijn dat het daardoor komt),
het wel heeel veel km volgehouden (meer dan 100k schat ik),
iig had ik er al pakweg 50k zo mee gereden toen ik hem inruilde,
en hoeveel k heb jij met xenon gereden? |
Ja dat klopt. Hij staat nu op 135.000 geloof ik dus het gaat best een tijdje goed. |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Do, 11 Dec. 2014, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Quote:
Wordt een xenonlamp warmer dan mijn originele halogeenlamp?
Nee, een xenonlamp gebruikt minder stroom en is vele malen efficiënter dan een halogeenlamp. Een xenonlamp geeft dus veel meer licht dan een halogeenlamp maar wordt minder warm.
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 12 Dec. 2014, 10:47 Onderwerp: |
|
|
klopt.
als de spiegel/koplamphuis dus meer 'slijt' van een Xenon, dan is dat puur door het licht, en niet door warmte.
Dit is overigens best mogelijk: een Xenon geeft veel blauwer licht, en dus ook veel meer UV. (een halogeen geeft geen UV). Kunstoffen kunnen vaak slecht tegen langdurige sterke straling van extreem-blauw licht en UV straling. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 13 Dec. 2014, 3:00 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | klopt.
als de spiegel/koplamphuis dus meer 'slijt' van een Xenon, dan is dat puur door het licht, en niet door warmte.
Dit is overigens best mogelijk: een Xenon geeft veel blauwer licht, en dus ook veel meer UV. (een halogeen geeft geen UV). Kunstoffen kunnen vaak slecht tegen langdurige sterke straling van extreem-blauw licht en UV straling. |
en krijg je nu bij led licht hetzelfde probleem met de spiegel ??? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 13 Dec. 2014, 11:56 Onderwerp: |
|
|
Ik ken het spectrum van een witte led niet precies, maar in principe is een witte led eigenlijk een UV-led met een fluorescentie poedertje er voor (zoals bij een spaarlamp etc) wat het UV omzet in geselecteerde golflengtes om wit licht te maken.
Een deel van het blauw/UV komt daar echetr wel doorheen, en dus is er idd kans op hetzelfde probleem.. vraag is alleen: hoeveel, en welke golflengte... dus misschien wel, misschien niet.
 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|