Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 16:08 Onderwerp: |
|
|
de eerste ktm 4 takt-1 cilinder blokken waren WEL van rotax kan ik me herinneren,...de voorganger van de LC4 zeg maar.
En in die periode hadden ze al wel eigenbouw 2 takt blokken geloof ik.
(jeetje,...ik word oud ). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 18:20 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | tafella schreef: | Soo, dit is een oud topic...
het complete verhaal is dat de zwarte koelvloeistof bij
mij veroorzaakt werd door slijtage van het kunststof schoepje in de
waterpomp...
Het blok van mijn 2008 was een van de eerste serie blokken door KTM zelf
gebouwd. De eerdere blokken werden door Rotax gebouwd.
Helaas had KTM het proces niet helemaal onder controle en werden de
blokken na het gieten niet goed gespoeld en bleef er gietzand achter in de
waterkanalen. Door dit gietzand werd het kunststofschoepje weggevreten
met als gevolg miniscule stukjes kunststof in de koelvloeistof waardoor de
Koelvloeistof zwart leek.
Dit wegslijten werd door de dealer niet onderkend en de koelvloeistof werd
Niet meer rondgepompt met oververhitting tot gevolg....
Het blok is op een gegeven moment ook vastgelopen door een gebroken
Olieschraapveer (alles trouwens keurig door KTM onder garantie opgelost!).
Er was mij dus geen sprake van olie in de koelvloeistof!
Succes met de reparatie! |
beetje onzin verhaal, wie heeft je dat verteld
Rotax heeft NOOIT geen 2 cillinder blokken gemaakt voor ktm.
en Rotax heeft nog nooit 75° twins gemaakt , wel 72° twins voor Buell
http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_950_Adventure |
Aprilia RSV1000 blok is ook rotax hoor...
Het scherpe randje heb ik uiteraard afgeplakt om de dichting niet te beschadigen. Bij montage kan er niks misgegaan zijn aangezien ik 9000km perfect niveau en proper koelwater had. Het is pas de laatste 1000km opgedoken.
Ik zal het systeem eerst al eens grondig spoelen... Als het van de waaier komt zou het volgens mij op de bodem liggen en niet bovenop de vloeistof drijven. _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
 |
Gunter
Geregistreerd op: 1-3-2006 Berichten: 102 Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 23:48 Onderwerp: |
|
|
Toon_D schreef: | mr wheely schreef: | tafella schreef: | Soo, dit is een oud topic...
het complete verhaal is dat de zwarte koelvloeistof bij
mij veroorzaakt werd door slijtage van het kunststof schoepje in de
waterpomp...
Het blok van mijn 2008 was een van de eerste serie blokken door KTM zelf
gebouwd. De eerdere blokken werden door Rotax gebouwd.
Helaas had KTM het proces niet helemaal onder controle en werden de
blokken na het gieten niet goed gespoeld en bleef er gietzand achter in de
waterkanalen. Door dit gietzand werd het kunststofschoepje weggevreten
met als gevolg miniscule stukjes kunststof in de koelvloeistof waardoor de
Koelvloeistof zwart leek.
Dit wegslijten werd door de dealer niet onderkend en de koelvloeistof werd
Niet meer rondgepompt met oververhitting tot gevolg....
Het blok is op een gegeven moment ook vastgelopen door een gebroken
Olieschraapveer (alles trouwens keurig door KTM onder garantie opgelost!).
Er was mij dus geen sprake van olie in de koelvloeistof!
Succes met de reparatie! |
beetje onzin verhaal, wie heeft je dat verteld
Rotax heeft NOOIT geen 2 cillinder blokken gemaakt voor ktm.
en Rotax heeft nog nooit 75° twins gemaakt , wel 72° twins voor Buell
http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_950_Adventure |
Aprilia RSV1000 blok is ook rotax hoor...
Het scherpe randje heb ik uiteraard afgeplakt om de dichting niet te beschadigen. Bij montage kan er niks misgegaan zijn aangezien ik 9000km perfect niveau en proper koelwater had. Het is pas de laatste 1000km opgedoken.
Ik zal het systeem eerst al eens grondig spoelen... Als het van de waaier komt zou het volgens mij op de bodem liggen en niet bovenop de vloeistof drijven. |
De RSV mille met 60° tweecilinder... Zalige moto... |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Za, 15 Nov. 2014, 0:05 Onderwerp: |
|
|
Mijn schoepenrad was losgekomen, ondanks het juiste moment en loctite. Door het schuren tegen het deksel waren er zwarte kuststof pertikeltjes in het koelwater gekomen. Het water zag daardoor zo zwart als moorkens' kl... Vijsje eruit, nieuwe loctite, juiste moment en nieuwe koelvloeistof. Gaat al 30000 km goed zo 😉 _________________ Husqvarna 701 enduro

Laatst aangepast door demito op Za, 15 Nov. 2014, 13:51, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 15 Nov. 2014, 3:30 Onderwerp: |
|
|
Toon_D schreef: | mr wheely schreef: | tafella schreef: | Soo, dit is een oud topic...
het complete verhaal is dat de zwarte koelvloeistof bij
mij veroorzaakt werd door slijtage van het kunststof schoepje in de
waterpomp...
Het blok van mijn 2008 was een van de eerste serie blokken door KTM zelf
gebouwd. De eerdere blokken werden door Rotax gebouwd.
Helaas had KTM het proces niet helemaal onder controle en werden de
blokken na het gieten niet goed gespoeld en bleef er gietzand achter in de
waterkanalen. Door dit gietzand werd het kunststofschoepje weggevreten
met als gevolg miniscule stukjes kunststof in de koelvloeistof waardoor de
Koelvloeistof zwart leek.
Dit wegslijten werd door de dealer niet onderkend en de koelvloeistof werd
Niet meer rondgepompt met oververhitting tot gevolg....
Het blok is op een gegeven moment ook vastgelopen door een gebroken
Olieschraapveer (alles trouwens keurig door KTM onder garantie opgelost!).
Er was mij dus geen sprake van olie in de koelvloeistof!
Succes met de reparatie! |
beetje onzin verhaal, wie heeft je dat verteld
Rotax heeft NOOIT geen 2 cillinder blokken gemaakt voor ktm.
en Rotax heeft nog nooit 75° twins gemaakt , wel 72° twins voor Buell
http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_950_Adventure |
Aprilia RSV1000 blok is ook rotax hoor...
Het scherpe randje heb ik uiteraard afgeplakt om de dichting niet te beschadigen. Bij montage kan er niks misgegaan zijn aangezien ik 9000km perfect niveau en proper koelwater had. Het is pas de laatste 1000km opgedoken.
Ik zal het systeem eerst al eens grondig spoelen... Als het van de waaier komt zou het volgens mij op de bodem liggen en niet bovenop de vloeistof drijven. |
Aprilia RSV1000 blok is ook rotax hoor...
jij had het over een ktm blok, dat rsv blok van rotax is dat weet ik ook wel, ik heb 2 Tuono's gehad. btw slechte Dealer als die je wijsmaakt dat ktm lc8 blok van Rotax is  |
|
Naar boven |
|
 |
|