lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Zwarte koelvloeistof
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

de eerste ktm 4 takt-1 cilinder blokken waren WEL van rotax kan ik me herinneren,...de voorganger van de LC4 zeg maar.
En in die periode hadden ze al wel eigenbouw 2 takt blokken geloof ik.

(jeetje,...ik word oud bucktooth ).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
tafella schreef:
Soo, dit is een oud topic...
het complete verhaal is dat de zwarte koelvloeistof bij
mij veroorzaakt werd door slijtage van het kunststof schoepje in de
waterpomp...
Het blok van mijn 2008 was een van de eerste serie blokken door KTM zelf
gebouwd. De eerdere blokken werden door Rotax gebouwd.
Helaas had KTM het proces niet helemaal onder controle en werden de
blokken na het gieten niet goed gespoeld en bleef er gietzand achter in de
waterkanalen. Door dit gietzand werd het kunststofschoepje weggevreten
met als gevolg miniscule stukjes kunststof in de koelvloeistof waardoor de
Koelvloeistof zwart leek.
Dit wegslijten werd door de dealer niet onderkend en de koelvloeistof werd
Niet meer rondgepompt met oververhitting tot gevolg....
Het blok is op een gegeven moment ook vastgelopen door een gebroken
Olieschraapveer (alles trouwens keurig door KTM onder garantie opgelost!).

Er was mij dus geen sprake van olie in de koelvloeistof!

Succes met de reparatie!


beetje onzin verhaal, wie heeft je dat verteld laugh laugh

Rotax heeft NOOIT geen 2 cillinder blokken gemaakt voor ktm.

en Rotax heeft nog nooit 75° twins gemaakt , wel 72° twins voor Buell

book2

http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_950_Adventure


Aprilia RSV1000 blok is ook rotax hoor...

Het scherpe randje heb ik uiteraard afgeplakt om de dichting niet te beschadigen. Bij montage kan er niks misgegaan zijn aangezien ik 9000km perfect niveau en proper koelwater had. Het is pas de laatste 1000km opgedoken.

Ik zal het systeem eerst al eens grondig spoelen... Als het van de waaier komt zou het volgens mij op de bodem liggen en niet bovenop de vloeistof drijven.

_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 23:48    Onderwerp: Reageer met quote

Toon_D schreef:
mr wheely schreef:
tafella schreef:
Soo, dit is een oud topic...
het complete verhaal is dat de zwarte koelvloeistof bij
mij veroorzaakt werd door slijtage van het kunststof schoepje in de
waterpomp...
Het blok van mijn 2008 was een van de eerste serie blokken door KTM zelf
gebouwd. De eerdere blokken werden door Rotax gebouwd.
Helaas had KTM het proces niet helemaal onder controle en werden de
blokken na het gieten niet goed gespoeld en bleef er gietzand achter in de
waterkanalen. Door dit gietzand werd het kunststofschoepje weggevreten
met als gevolg miniscule stukjes kunststof in de koelvloeistof waardoor de
Koelvloeistof zwart leek.
Dit wegslijten werd door de dealer niet onderkend en de koelvloeistof werd
Niet meer rondgepompt met oververhitting tot gevolg....
Het blok is op een gegeven moment ook vastgelopen door een gebroken
Olieschraapveer (alles trouwens keurig door KTM onder garantie opgelost!).

Er was mij dus geen sprake van olie in de koelvloeistof!

Succes met de reparatie!


beetje onzin verhaal, wie heeft je dat verteld laugh laugh

Rotax heeft NOOIT geen 2 cillinder blokken gemaakt voor ktm.

en Rotax heeft nog nooit 75° twins gemaakt , wel 72° twins voor Buell

book2

http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_950_Adventure


Aprilia RSV1000 blok is ook rotax hoor...

Het scherpe randje heb ik uiteraard afgeplakt om de dichting niet te beschadigen. Bij montage kan er niks misgegaan zijn aangezien ik 9000km perfect niveau en proper koelwater had. Het is pas de laatste 1000km opgedoken.

Ik zal het systeem eerst al eens grondig spoelen... Als het van de waaier komt zou het volgens mij op de bodem liggen en niet bovenop de vloeistof drijven.


De RSV mille met 60° tweecilinder... Zalige moto...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Za, 15 Nov. 2014, 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn schoepenrad was losgekomen, ondanks het juiste moment en loctite. Door het schuren tegen het deksel waren er zwarte kuststof pertikeltjes in het koelwater gekomen. Het water zag daardoor zo zwart als moorkens' kl... Vijsje eruit, nieuwe loctite, juiste moment en nieuwe koelvloeistof. Gaat al 30000 km goed zo 😉
_________________
Husqvarna 701 enduro


Laatst aangepast door demito op Za, 15 Nov. 2014, 13:51, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 15 Nov. 2014, 3:30    Onderwerp: Reageer met quote

Toon_D schreef:
mr wheely schreef:
tafella schreef:
Soo, dit is een oud topic...
het complete verhaal is dat de zwarte koelvloeistof bij
mij veroorzaakt werd door slijtage van het kunststof schoepje in de
waterpomp...
Het blok van mijn 2008 was een van de eerste serie blokken door KTM zelf
gebouwd. De eerdere blokken werden door Rotax gebouwd.
Helaas had KTM het proces niet helemaal onder controle en werden de
blokken na het gieten niet goed gespoeld en bleef er gietzand achter in de
waterkanalen. Door dit gietzand werd het kunststofschoepje weggevreten
met als gevolg miniscule stukjes kunststof in de koelvloeistof waardoor de
Koelvloeistof zwart leek.
Dit wegslijten werd door de dealer niet onderkend en de koelvloeistof werd
Niet meer rondgepompt met oververhitting tot gevolg....
Het blok is op een gegeven moment ook vastgelopen door een gebroken
Olieschraapveer (alles trouwens keurig door KTM onder garantie opgelost!).

Er was mij dus geen sprake van olie in de koelvloeistof!

Succes met de reparatie!


beetje onzin verhaal, wie heeft je dat verteld laugh laugh

Rotax heeft NOOIT geen 2 cillinder blokken gemaakt voor ktm.

en Rotax heeft nog nooit 75° twins gemaakt , wel 72° twins voor Buell

book2

http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_950_Adventure


Aprilia RSV1000 blok is ook rotax hoor...

Het scherpe randje heb ik uiteraard afgeplakt om de dichting niet te beschadigen. Bij montage kan er niks misgegaan zijn aangezien ik 9000km perfect niveau en proper koelwater had. Het is pas de laatste 1000km opgedoken.

Ik zal het systeem eerst al eens grondig spoelen... Als het van de waaier komt zou het volgens mij op de bodem liggen en niet bovenop de vloeistof drijven.


Aprilia RSV1000 blok is ook rotax hoor... shocked2

jij had het over een ktm blok, dat rsv blok van rotax is dat weet ik ook wel, ik heb 2 Tuono's gehad. btw slechte Dealer als die je wijsmaakt dat ktm lc8 blok van Rotax is zzz zzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif