lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 ADV accu na een rit ineens leeg?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2014, 18:41    Onderwerp: 990 ADV accu na een rit ineens leeg? Reageer met quote

Toen ik vandaag van mijn werk kwam wilde ik mijn 990 ADV in mijn voortuin parkeren, ik wilde de stoep oprijden en gaf te weinig gas en liet de motor afslaan. Ik wilde hem gelijk weer starten maar dat lukte niet, accu lijkt ineens helemaal leeg te zijn. Licht, dashboard, etc alles doet het, als ik het contact aanzet hoor ik de benzine ook gewoon ff z'n gebruikelijke werk doen maar ik als ik wil starten hoor alleen de start motor net ff aanstalten (kort zzzt zzzt) maken en meer niet.

Gisteren de motor na 3 weken uit de stalling gehaald, 5 minuten gereden en in de tuin geparkeerd. Vanochtend gestart en 25km naar het werk gereden, vanmiddag gestart, naar de pomp gereden, getankt en weer gestart. Geen enkel probleem of aanwijzing dat de accu het erg moeilijk had. Onderweg naar huis ook geen enkele aanwijzing. Thuis de motor laten afslaan en starten ging niet meer, alsof de accu dus helemaal leeg is.

Nu staat hij aan de oplader en is het wachten op de volle accu of foutmelding van de oplader. Wat zou hier mis kunnen zijn? Is de accu gewoon stuk, of is het een laadprobleem?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2014, 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Meten is weten.

voor eventueel wat meet waardes etc. even hier doorlezen:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=61456#61456

Of natuurlijk je wphb raadplegen.

Succes!

KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
5150

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2014, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks voor je snelle reactie. Ik heb momenteel geen meet apparatuur tot mijn beschikking, dat zal ik op z'n snelst morgen kunnen hebben.

Ik spit zo ff je link door naar de waardes die hij moet geven...
Naar boven
arno

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2014, 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dit ook gehad met mijn andere motor, Ducati S4r. Het probleem bij mij is een kapotte spanningsregulator.
Met een volle batterij kon ik ongeveer 50km rijden, tot de motor uit valt en de starter niet meer rond geraakt.
Lichten etc. werken nog maar niet genog juice in de accu om te starten.

Wanneer deze kapot is geeft de spanning op de batterijpolen slechts 12V en geen 13,5-14,5 bij draaiende motor.
Het kan ook nog de alternator zijn natuurlijk.

5150

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2014, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het ook gehad met mijn Buell X1 Lightning. Dat ding had in korte tijd 3 spannings regelaars opgeblazen. Het gekke was dat hij alleen niet oplaadde als de motor warm was..

Hoop niet op dezelfde problemen met deze, liever een rotte accu dan kan er een gel of Li-ion accu in.
Naar boven
zappa

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2014, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

misschien een geknelde kabel ( bashplate waar batterij zit kan een kabel knellen ) of een kabel die ergens tegen aan schuurt en daardoor verlies ?
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
5150

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2014, 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de motor gestart na een uurtje of 4 aan de lader. Starten ging gemakkelijk en geen rare dingen verder zoals een FI lampje of accu lampje die gaat branden.

De motor net maar even naar de stalling gebracht omdat ik morgen niet het risico wil nemen om met het verwachte hondenweer met pech te staan. Donderdag ga ik eens meten en hoop dan meer te weten.
Naar boven
african

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Okt. 2014, 8:06    Onderwerp: Reageer met quote

5150 schreef:
Ik heb de motor gestart na een uurtje of 4 aan de lader. Starten ging gemakkelijk en geen rare dingen verder zoals een FI lampje of accu lampje die gaat branden.

De motor net maar even naar de stalling gebracht omdat ik morgen niet het risico wil nemen om met het verwachte hondenweer met pech te staan. Donderdag ga ik eens meten en hoop dan meer te weten.

Als je accu niet slecht is (hij start erop, je kan hem laden) is je spanningsregelaar eerste verdachte... Zonder te meten is de kans op pech dus juist groter! En door hem helemaal leeg te trekken gaat de levensduur van de accu er ook op achteruit...
Ik meen rond de 100 euro voor een nieuwe regelaar, 2 boutjes en een stekker... en je bent weer vertrokken!

5150

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Okt. 2014, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga morgen of zaterdag even metend heen..., weet je zo uit je hoofd welke waarden ik moet meten. Anders zoek ik het even op in de bolg van Timieh of elders.

Kan een spanningsregelaar er zo maar mee kappen of heeft dat ook weer een oorzaak? Bij mijn Buell gingen er namelijk meerdere in korte tijd stuk, wat de oorzaak was weet ik niet want ik heb hem destijds stuk ( wel gemeld) ingeruild.
Naar boven
TRooPER

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Okt. 2014, 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

arno schreef:

Wanneer deze kapot is geeft de spanning op de batterijpolen slechts 12V en geen 13,5-14,5 bij draaiende motor.
Het kan ook nog de alternator zijn natuurlijk.

even meten op de accu zoals Arno zegt,
Naar boven
5150

BerichtGeplaatst: Do, 23 Okt. 2014, 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag ff gemeten een ik kwam op het volgende uit:

Met de motor en contact uit: 12,5v
Motor aan: 13,9v

Motor uit, contact aan: 12,5v maar dat liep snel terug tot onder de 12v

Paar keer starten en een paar minuten contact aan gehad en hij startte niet meer..

Conclusie: Accu?
Naar boven
timieh

BerichtGeplaatst: Do, 23 Okt. 2014, 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Zo te zien met die hoger spanning laad hij dus wel bij.

Accu kakt erg snel in. Dus accu vervangen. Of beter even lenen van iemand anders om dit uit te sluiten. Als dit niet zo is zonde van je nieuwe accu thumbsup

Naar boven
5150

BerichtGeplaatst: Do, 23 Okt. 2014, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik verdenk toch wel de accu, is nooit echt een sterke accu geweest. Toen ik nog geen stalling had kreeg hij het ook steeds zwaarder na een paar weken stilstaan in de herfst periode bedenk ik me net.

Iemand tips voor een goede accu? Hoorde laatst iets over Li-ion accu's, hufter proof wel duur.
Naar boven
timieh

BerichtGeplaatst: Do, 23 Okt. 2014, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Heb bij mij een motobattje erin zitten.
Zijn de verhalen wisselend over. Maar heb al 3 accu's van dit merk. Maar ben gewoon tevreden.

StevenD heeft een lithium accu zelf gebouwd. schijnt flink te schelen misschien kan je hem even pme voor info?

Naar boven
DaBit

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Okt. 2014, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

Tenzij je aspiraties hebt om een lichte 9x0 te bouwen zou ik er een gewone accu in zetten. Het enige voordeel dat een lithium-accu anders nog heeft is dat ze lang zonder bijladen kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: