Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Badtzmaru
Geregistreerd op: 14-8-2013 Berichten: 119 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
Geplaatst: Zo, 5 Okt. 2014, 17:09 Onderwerp: slot benzinetank |
|
|
Ik krijg sinds gister mijn rechter tankdop niet meer open. Het slot met sleutel deed het altijd soepel en heeft nooit problemen gegeven, maar van de 1 op andere dag zit er geen beweging meer in.
iemand bekend met dit probleem? Heb al de imbus bouten rond de tankdop ook al losgedraaid, maar krijg hem daardoor ook niet open. De tank is ook niet vacuum gezogen
Gelukkig heeft een adv twee brandstoftanks, maar ik zie het meisje van de pomp nu nog vaker  |
|
Naar boven |
|
 |
Badtzmaru
|
Geplaatst: Zo, 5 Okt. 2014, 17:14 Onderwerp: |
|
|
Slot tevens al ingespoten met WD40 en schoon geblazen. Helaas kan ik momenteel niet bij m'n reservesleutel, anders kon ik dat nog proberen  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 2:25 Onderwerp: |
|
|
WD 40 is niet de beste oplossing ...
als de sleutel er helemaal in kan, in het slot, kun je eens paar kleine tikjes geven en proberen te draaien. |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 7:43 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dat probleem ook gehad. Naar veel prulwerk uiteindelijk naar de dealer gegaan. Daar is het opgelost geraakt. Er zat vuil in het slotje.
De tankdop is beveiligd met een extra bout die je er alleen uit krijgt als de dop open is. Deze heb ik er dan maar preventief uitgehaald dan kan ik ze altijd open krijgen in geval van nood. _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 22:22 Onderwerp: |
|
|
ja bekend probleem: Schoonspuiten met WD40 en dan daarna met remmenreiniger, zodat het droog is ... veel jutteren met de sleutel en dan komt ie wel weer los.
voortaan smeren met een DROOG smeermiddel (droge teflon, slotspray etc) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Badtzmaru
|
Geplaatst: Di, 7 Okt. 2014, 10:18 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties.
Ik ga het straks proberen ben lekker vrij vandaag!  |