lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koppelingsplaat in 1000 stukken

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TomW_be

BerichtGeplaatst: Di, 26 Aug. 2014, 8:58    Onderwerp: Koppelingsplaat in 1000 stukken Reageer met quote

Collega's,

Ik ben net terug van een zalig avontuur doorheen de Pyreneeën. Jammer genoeg heeft op de laatste dag mijn koppeling het begeven en ben ik met de vlieger terug gekomen. Mijn moto wordt nog achterna gebracht (lang leve bijstandsverzekering!).

Na een beklimming voelde ik dat mijn koppeling een beetje slipt. Ik laat de moto een halfuurtje bekomen en vertrek terug. De koppeling werkt naar behoren al is het aangrijppunt lichtjes veranderd.

Na +-1 km begint mijn olielampje te branden. Nazicht van oliepeil gaf aan dat het peil hoger stond. Ik vreesde dus voor water bij de olie.

Na het verwijderen van koppelingsdeksel bleek dat er geen mayonaise was maar wel veel kleine metalen rotzooi. Twee van de koppelingsplaten bleken in stukjes uit elkaar te zijn gevallen. Nazicht van alle filters leverde niets op, die waren allemaal nog helemaal proper.

Vermoedelijk heeft een stukje koppelingsplaat een olieleiding versperd.

Gebeurd dit nog ? Ik heb de moto gekocht bij een tweedehandsdealer en ik heb nog garantie. Zou dit onder garantie kunnen vallen ?

Een KTM garage in België stelde mij enigszins gerust dat de moto kan uitgeblazen worden met perslucht zodat alle stukken verwijderd kunnen worden zonder de motor helemaal te openen.

Laatst aangepast door TomW_be op Di, 23 Sep. 2014, 17:00, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Di, 26 Aug. 2014, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me te komen door te weinig olie in de koppeling? Hoe dat dan weer komt, misschien een verstopte olienippel? Gebeurt nog, maar ik heb nog niet gehoord dat de koppeling dan echt versplinterde, eerder dat de koppeling nogal happig reageert.
Lijkt me wel onder garantie te vallen, al moet je dat natuurlijk met je dealer regelen. Als je er niet uitkomt heb ik nog een volledige koppeling liggen die wel weg mag voor een prijsje.

timieh

BerichtGeplaatst: Di, 26 Aug. 2014, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Verwijderen met perslucht oke.

Alles 100% no way.

Grote kans dat een schilvertje achter een lager gespoten word en later weer vrolijk tevoorschijn komt.

Is het risico niet waard wat mij betreft book2

KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Aug. 2014, 1:24    Onderwerp: Reageer met quote

verkeerde olie te warm weer ?????
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: