Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mike950sm
Geregistreerd op: 17-8-2014 Berichten: 3
|
Geplaatst: Zo, 17 Aug. 2014, 14:17 Onderwerp: ktm 950 sm problemen |
|
|
misschien dat er al een soort zelfde onderwerp al ergens staat maar heb liever toch dat ik zelf een onderwerp aanmaak dan dat ik het hele internet ervoor moet doorzoeken,
mijn probleem:
heb sinds vorige week een ktm 950 sm uit 2005 gekocht, proefrit gemaakt erop reed helemaal super, trok goed, in zijn 1 en 2 nog omhoog komen, geen rare dingen eraan op de startmotor na dan die je soms hoort kraken bij het starten, lijk wel of die er overheen slaat ofzo of dat de bendix niet ver genoeg eruit komt. maar dat vond ik geen probleem om hem daarvoor te laten staan. eenmaal overgeschreven en betaald, op de terugweg voelde ik ineens dat hij minder werd kwa vermogen, kwam op helemaal niet omhoog meer in zijn 1 en 2 en voelt hem ook inhouden, je hoort bij de startmotor ook nog geratel en lijk wel of hij bij de luchtfilter te veel lucht pak, als ik volgas geef voel je hem onderin even wegzakken en dan pas pak die hem op. gisteren zelf even ernaar gekeken, startmotor getest die is goed dus denk dat het me starterkrans in me blok is? of me startrelais? of hoorde iets over dat er een lithium accu in moet zetten die iets meer vermogen geeft waardoor het ook weggaat? zag ook dat er 1 carberateur uit zijn rubber gekomen was die vast gezet liep hij al wel wat beter maar nog steeds niet zoals het hoort, zag ook dat de rubbertjes van de luchtfilter bak uitgedroogd en gescheurd waren is dat ook een probleem? en me luchtfilter element dat stuk wat je vast zet met je kelken uitgelubbert is waardoor het niet goed afsluit kan dat ook een probleem zijn? heb ook 2 zwarte stekkertjes los liggen zou ook niet weten waar die naartoe moeten want zit niks waar het op kan. heb ook nog beetje benzine afgetapt om te kijken dat er geen rommel in zit, dat zag er ook goed uit. heb wel van de reinigingsspul in me tank gegooit om me carberateur en dergelijke schoon te branden. je hoort nog wel steeds dat hij te veel lucht pak. las ook iets over benzine filter die verstopt zit ofzo? maar dan moet die ook geen benzine krijgen lijk mij. owja en heb als ik me gas nu los laat gaat hij beetje ploffen uit de uitlaat.
weet iemand toevallig wat eventueel het probleem kan zijn? hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven, zoniet hoor ik het graag wat je nog meer wilt weten
mvg mike |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 17 Aug. 2014, 17:01 Onderwerp: |
|
|
carb los, rubbers versleten en uitgelubberd, slecht passen luchtfilterbak, ...
alsof hij te veel lucht pakt.
je weet precies al waar te beginnen.
is ook eenvoudiger dan het benzinecircuit. |
|
Naar boven |
|
 |
mike950sm
Geregistreerd op: 17-8-2014 Berichten: 3
|
Geplaatst: Zo, 17 Aug. 2014, 20:30 Onderwerp: |
|
|
Jaa het was ook al het eerste waarmee ik eigenlijk wilde beginnen van de week, maar dacht ga het eerst even navragen hier op het forum. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 17 Aug. 2014, 22:18 Onderwerp: |
|
|
filterbak los, carbs los, fatsoenlijk op zijn plek zetten en netjes aandraaien zoal shet hoort. Nieuw luchtfilter er in zodat alles weer goed aansluit etc. (kortom: onderhoud aan een motor die blijkbaar wat lang stilgestaan had ofzo).
mbt startmotor.. zoekfunctie werkt prima.. systeem is anders dan jij denkt.
kraken is torquelimiter die doorknalt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mike950sm
Geregistreerd op: 17-8-2014 Berichten: 3
|
Geplaatst: Ma, 18 Aug. 2014, 15:17 Onderwerp: |
|
|
Oke, ga ik toch even daarmee beginnen. En weet iemand ook toevallig een site ofzo waar deze spullen kan bestellen eventueel? |
|
Naar boven |
|
 |
|