Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
LuC8 Motard
|
Geplaatst: Do, 31 Jul. 2014, 19:14 Onderwerp: Motorlaarzen |
|
|
Oude GS- motorlaarzen zijn aan vervanging toe ...twijfel tussen Daytona's transopen GTX nu aan 331,46 ipv 389,00 euro of de Sidi's Adventure 331,16 euro bij RAD...iemand ervaring mee ? Beste keuze ...
MVg
luc _________________ KTM adventure 990 & FlyingBrick K1100LT/se |
|
Naar boven |
|
 |
TomW_be

|
Geplaatst: Do, 31 Jul. 2014, 21:27 Onderwerp: |
|
|
Ik heb sinds enkele maanden de Sidi Adventure.
Ik was op zoek naar een goede, veilige en comfortabele schoen. Deze kwaliteiten bezit de adventure zeker en vast.
Ik vergeleek in mijn geval met de Sidi crossfires.
- De crossfires waren robuuster en veiliger maar totaal oncomfortabel. Mocht ik niet even door een dorpje willen kunnen wandelen als ik met de vrouw aan het toeren ben zou ik hiervoor gekozen hebben.
- De Adventures zijn soepeler, hebben een degelijke zool die toe laat om lang op de stepjes te staan. Kwaliteit overall is subliem. Perfect combineerbaar met ook iets toeristischere manier van reizen. De grip die deze bot me biedt is ongelooflijk.
Ik zou opnieuw de Adventures kiezen. Deze keuze heb ik mij totaal nog niet beklaagd.
ps: dit zijn mijn eerste dualsport botten, mijn vergelijkingsbasis is dus miniem. Keuze is gebaseerd op kritieke op het internet en na uren bij FC Moto de ene met de andere bot te vergelijken. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Do, 31 Jul. 2014, 22:49 Onderwerp: |
|
|
Ik heb Sidi Crossfires gehad. Goeie laars maar snel versleten. Alle stiksels kwamen los. Nu Gaerne G10. Die laatste haalt het van de Sidi met vlag en wimpel. Veel degelijker en comfortabeler. Wel niet de ideale stapper, maar dat zullen die GS botten ook wel niet geweest zijn.
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Vr, 1 Aug. 2014, 8:39 Onderwerp: |
|
|
Goretex in laarzen gaat altijd zo stinken....
voor mij reden om geen goretex laarzen meer te kopen, dan liever een
paar maal per jaar natte sokken... _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
TomW_be

|
Geplaatst: Vr, 1 Aug. 2014, 10:11 Onderwerp: |
|
|
Mijn motobotten stinken altijd, dan is voor mij persoonlijk dus geen punt  |
|
Naar boven |
|
 |
TRooPER
|
Geplaatst: Vr, 1 Aug. 2014, 11:05 Onderwerp: |
|
|
hier ook de Gaerne ,
had eerst ook de Sidi graag gehad, maar te smal voor mijn voet.
Die Gaerne gebruik ik nu regelmatig zelf voor onroad omdat die toch zo makkelijk zit. |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Vr, 1 Aug. 2014, 13:54 Onderwerp: |
|
|
Ik heb bijna 2 jaar die Sidi adventures, ik ben daar nog steeds enthousiast over.
Zeer comfortabel (in vergelijking met m'n T8 's ) om aan te hebben en te stappen, niet te lomp of te brede uitsteeksels en echt goede bescherming voor een baangericht schoeisel.
Je kan er fijn mee schakelen en je hebt nog gevoel genoeg om te remmen zonder de boel dicht te stampen
Hier voor had ik een dames model motorlaars, elegant ja, maar voelt aan als met teenslippers op de moto rijden in vergelijking met de Sidi's.
Bovendien leg ik in de sidi's die ik 2 maten groter kocht een dikke inleg zool , zo sta ik iets hoger en kan ik beter aan de grond.
En mocht de laars beginnen stinken, dan vervang ik de zool
Met het andere merk van motorlaars heb ik geen ervaring.
Ga eens passen, Italiaantjes kunnen wel wat kleiner uitvallen. _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Vr, 1 Aug. 2014, 14:44 Onderwerp: |
|
|
Sidi : geen ervaring mee.
Gaerne : niet meer waterdicht na 1,5 jaar
Daytona Transopen GTX : beste laarzen die ik ooit gehad heb. Prijzig gekocht maar de kwaliteit is er absoluut naar. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Vr, 1 Aug. 2014, 17:22 Onderwerp: |
|
|
ik heb de sidi adventure's en daar ben ik heel tevreden over, op straat...
Na een week offroad rijden in Spanje viel dat wat tegen.
Nu heb ik ook nog Alpinestar's tech 7 en deze zijn zeker zo comfortabel, al zijn ze wat grof om mee rond te lopen. _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
LuC8 Motard
|
Geplaatst: Vr, 1 Aug. 2014, 19:51 Onderwerp: |
|
|
Deze voormiddag bij Rad geweest in Drongen...Zowel de Daytona's gepast als de Sidi's...uiteindelijk gekozen voor Sidi's , voelden het aangenaamste aan & daarbij nog eens heel vlug in aan en uit ...(clipsysteem) deze laarzen direkt in gebruik... toerritje gedaan van een 220 km zowel onroad als lichte off-road baantjes...voorlopig uiterst tevreden van deze Sidi's Adventure...Ik betaalde er 288,97 euro voor ipv 339,98 euro...
Mvg
LuC8 Motard _________________ KTM adventure 990 & FlyingBrick K1100LT/se |
|
Naar boven |
|
 |
bompa
Geregistreerd op: 16-5-2012 Berichten: 84 Woonplaats: De Stille Kempen
|
Geplaatst: Vr, 1 Aug. 2014, 23:26 Onderwerp: |
|
|
Bij gewone ritjes en licht off-road doe ik mijn forma cape horn botten aan, vind ik goede botten, zijn snel aan en uit,en je kan er ook goed mee gaan
Bij een offroad rit vanaf 's morgens al ,doe ik mijn Alpinestars Motocross Boots aan,die ik op mijne enduro ook altijd aanhad, ook goede botten vind ik, daar ging ik in den tijd ook mee crossen |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 2 Aug. 2014, 3:54 Onderwerp: |
|
|
niemand de tcx infinity ????? zeer geliefde laars maar net niet stug genoeg voor off road, maar super laarsje verder zeker voor toer gebruik. |
|
Naar boven |
|
 |
cappie

|
Geplaatst: Za, 2 Aug. 2014, 13:46 Onderwerp: |
|
|
Infinity wel van Oxtar,heb ik ook gehad zeer goede tourlaars (politie in nl rijd er ook mee en volgens mij heeft BMW ook dit model)maar idd niet voor offroad.heb nu de sidi crossfire al een dik anderhalf jaar misbruikt en nog steeds dik tevreden. _________________ KTM 950 S Adventure 2003 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 5 Aug. 2014, 3:45 Onderwerp: |
|
|
cappie schreef: | Infinity wel van Oxtar,heb ik ook gehad zeer goede tourlaars (politie in nl rijd er ook mee en volgens mij heeft BMW ook dit model)maar idd niet voor offroad.heb nu de sidi crossfire al een dik anderhalf jaar misbruikt en nog steeds dik tevreden. |
tcx en oxtar = volgens mij hetzelfde |
|
Naar boven |
|
 |
|