Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Icul8r
|
Geplaatst: Di, 8 Jul. 2014, 23:22 Onderwerp: 1 vastzittende remcilinder in remklauw voorrem van 950SM |
|
|
Voor mijn 950SM heb ik het volgende probleem
Na het terug inbouwen van mijn voorwiel bleek er een remblokje uit de klauw te zijn gevallen. Echter ik had de remleidingen en klauwen al onder druk gezet, dus een remcilinder in de klauw was te ver uitgedrukt.
Nu krijg ik deze cilinder niet meer terug gedrukt. Hij zit muur vast.
Wat moet ik doen? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 9 Jul. 2014, 2:37 Onderwerp: |
|
|
even goed opletten dat de zuiger er niet volledig uitligt, en je die er niet scheef terug indrukt waardoor je O-ringdubbel komt te zitten beter even je klauw loshalen dus. |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Wo, 9 Jul. 2014, 12:03 Onderwerp: remklouw |
|
|
Heb hetzelfde probleem(pje) gehad ,ik heb deze na alles goed schoongemaakt te hebben gewoon voorzichtig terug geduwd . Ging niet echt soepel maar heb er nooit iets van gemerkt dat hij slecht remt oid. |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 9 Jul. 2014, 19:07 Onderwerp: |
|
|
Hoe probeer je hem terug te duwen?
Je hebt er een tooltje voor.
Met veel verstand gebruik je die. Met veel handigheid en voorzichtigheid lukt het met een hele brede platte schoevendraaier ook. Let op dat je niks beschadigd. Ik druk altijd af op het remblokje  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 9 Jul. 2014, 23:03 Onderwerp: |
|
|
als die er niet uitligt kun je een lijmklem gebruiken met een plankje ertussen |
|
Naar boven |
|
 |
Icul8r
|
Geplaatst: Do, 10 Jul. 2014, 23:16 Onderwerp: |
|
|
Thanx voor de input. Ben even langs goedhart gegaan en die hadden hem zo terug. Hij remt prima, dus ik neem aan dat de O-ring niet dubbel zit. waarschijnlijk heeft het ook geholpen dat ik hem met breakcleaner heb schoongemaakt. Hij zal er inderdaad een beetje scheef in hebben gezeten door het remmen dat ik deed toen ik hem van de bok haalde en de cilinder dus tegen de remschijf aanzat.
Voorlopig opgelost. Blijft mijn ander probleem dat ik gemeld heb, dat het olielampje de eerste 10km flikkert en je de nokkenaskettingspanner hoort. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 11 Jul. 2014, 9:46 Onderwerp: |
|
|
Stoppen met rijden en eerst dat oplossen dan!
Veelal een lekkende waterpomp en een verstopt oliefilter, door koelvloeistof. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|