lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Spannend 950s Go!!! '04
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1050
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Jun. 2014, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

Toch handig dat goede contact met de vorige eigenaar grin3 2thumbsup

Pepdeze:
Quote:
Die ring is voor de kuip en was ik al 3 jaar kwijt laugh En de stekkers hebben er altijd al zo uitgezien


Dus de ring is terecht (die heeft zich dan wel goed vastgehouden)
En de stekker kan niet de oorzaak van dit euvel zijn 2thumbsup (hoogstwaarschijnlijk)

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit 'T Gooi,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 916
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Jun. 2014, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

timieh schreef:
Muug er staat ook met gasgeven.

Ik dacht dat je "dotjes" gasgeven bedoelde. Maar ik versta je oorspronkelijk formulering nu beter. idea2
Tja... accu laadt goed op en is toch snel plat.... dan toch een lekstroom?

_________________
Leap, and the net will appear.
8 jaar een KTM Adventure 950, 2005 gehad, en met iets meer dan 100.000km verkocht aan een vriend die 'm niet meer kwijt wilt!
www.motorpraat.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1050
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Do, 19 Jun. 2014, 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

Aangezien de 2polige stekker met rood/wit draad die van de regelaar naar je blok gaat. Een open stekker is. En deze ook nog eens snel met water/vuil in aanraking komt. Evenals de 3polige stekker die naar de spoel gaat.


Heb ik een nieuwe 4polige stekker besteld die op je startrelais gaat. Omdat de draden en binnenwerk nogal krokant was.

1setje superseal stekker 2polig om die rood/wit te vervangen
1setje superseal stekker 3 polig om de stekker t.b.v. de spoel te vervangen.

Superseal =ip67 dus water en beetje stof dicht 2thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit 'T Gooi,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1050
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Di, 24 Jun. 2014, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Zo de spulletjes uit Amerika zijn binnen, Lekker snel! 2thumbsup


Was niet echt een overbodige luxe lipsrsealed2

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit 'T Gooi,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1050
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Di, 24 Jun. 2014, 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Prettig dozey veryangry2

2 draden die naar boven gaan in de kabelboom van de stekkers zijn zwart uitgeslagen van de corrosie.... furious3

Nu is dit meestal een klein stukje. Dus vrolijk 10cm verderop de isolatie gestript. En jahooor snobby Hier nog steeds de oxide.

Opzich zou het als je de stekkers eraan vast knijpt wel contact maken alleen een iets verhoogde weerstand. En wederom een zwakke kabel undecided

dus we gaan morgen maar eens de tank eraf halen. En hoogstwaarschijnlijk het hele stuk draad vervangen. Hopen dat we dezelfde kleurcodering en dikte kunnen vinden book2


Ook extra leuk. De verf op het blok begint op moeilijke plekken gewoon compleet los te zitten. Vast eens in pekel gereden etc..... Jammer maarja GAS! laugh

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit 'T Gooi,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1050
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Jun. 2014, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

#Samenvatting/write up

Zo omdat veel mensen hier vaak baat bij hebben zal ik maar even een kleine write up schrijven. Hoe het probleem geconstateerd is en verholpen natuurlijk book2


Na een lekker weekend in Bad Bentheim met onze motorclub startte Katie een stuk minder makkelijk dan normaal... furious3
De 4e dag, starten. plop accu dood veryangry2
Nou op de camping alles loshalen en kijken wat de oorzaak is. Uiteindelijk met startkabels weer aan de gang gekregen! Wat ikzelf altijd doe. Neem een auto accu. Laat de auto niet draaien! Eerst rood en dan zwart. Doe de zwarte kabel op een stuk (het liefst zo kaal mogelijk) frame. Zodat er niet belachelijk veel ampère door je accu en je accu platen gaat. En wacht heel even en start hem. Daarna eerst de Zwarte en dan de rode kabel weer verwijderen.

Natuurlijk zit alle bepakking erop en ben je zelf al helemaal opgetuigd om te rijden. Best warm dus smug


Aangezien ik ook nog moet tanken. Eerst de tankdoppen open en dan pas de motor starten. De doppen weer pas dicht doen na het tanken!

Eenmaal thuis aangekomen de spanning gemeten van de accu.
12.01Volt. Te weinig dus en die is op.


Nou wist ik dat de accu niet lang geleden gekocht is.
Dus hoogstwaarschijnlijk ligt het niet aan de accu.

#Accu helemaal opladen met een lader.
#Kijken in het wphb wat er allemaal in het laad circuit zit

Nu gaan we maar eens meten of er ergens een slechte verbinding is.
Voordat we dit gaan doen gaan we de stekkers van het startrelais & spanningsregelaar schoon maken met wat remmenreiniger en wattenstaafje en wat geduld. En daarna weer beschermend insprayen met elektronica spray.


Nu neem je een multimeter en zet je op de stand doormeten.


Nu ga je de bruine (bij mij groen) Dubbele kabel die van je spanningsregelaar afkomt doormeten met een "ground" frame/blok/bout/moer etc. Dan moet je hier een lage aantal Ohm aflezen.

Dan de stekker met de rood witte draad meten met een rood witte draad op je stekker van de startrelais

Doormeten van de zekering in het startrelais.

Spoel doormeten door in de stekker onderling de 3 contacten (van de gele draden) om en om door te meten. Deze waardes <1ohm. Controleer per draadje ook meteen even of ze "kortsluiting" met de "ground" maken

Evenals alles een flinke visuele inspectie geven
(Bij mij viel me de beschadigingen aan de draden en stekker van het startrelais op) Bij twijfel hier op het forum vragen of vervangen 2thumbsup

Bij mij was ook het geval dat de koperen kern beschadigd was.
Nu aangezien ik een compleet nieuwe stekker had laten overkomen. Via een webwinkeltje in Amerika. Echter zijn deze ook te vinden bij de KTM Dealer (KTM: 000700000AE)


Nu heb je hier ook een speciale tang voor nodig [word ook gebruikt bij superseals/auto industrie] Of skills met random gereedschap rolleyes2
Een maat had toevallig z'n tang liggen van de Land Rover die we compleet elektrisch hebben gemaakt voor in Afrika 2thumbsup

Oja we waren bij de koperen kern gebleven. Omdat die bij mij zwart geoxideerd was besloot ik hem te vervangen. Zonde om een nieuwe stekker erop te zetten op een klote kabel. Het zou vast werken maar 100% zou ik t nooit vertrouwen. Uiteindelijk na 40cm kabelboom gestript te hebben was daar het "blanke" koper grin2
Zie de uiteindes:

Vervangen. Evenals de bij mij beschadigde bruine draad. Gelukkig is dit een "Ground" dus netjes met een oogje bij de ander gedaan aan de rechterzijde van het blok. De ander kabel afgedicht met krimpkous en laten zitten in de kabelboom.

Nu weer meten,

HOTSEFLOTS, Hij laad weer !!!!! Yiha laugh2 En inderdaad zoals StevenD wel zegt over het algemeen zijn deze regelaars zo gemaakt dat ze niet stuk gaan bij normaal gebruik (geen onnodige accessoires verwarmde vesten etc./En DRBean wel eens ondervonden heeft ligt het vaak dus aan de connectoren!




Even in het kort:
-Alles schoonmaken
-Visuele controle
-Doormeten, Draden/stekkers/Ground
-Beschadigde delen vervangen

-Spoel alle 3 draden <1 Ohm bij 20graden
-Motor uit moet de accu >12.5 volt zijn. (goede accu)
-Starten accu niet <10volt
-Stationair lopen 14,2Volt +\-
-4000RPM 14.6Volt +\-

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit 'T Gooi,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
S2carlo



Geregistreerd op: 1-2-2015
Berichten: 11
Woonplaats: Braboland

BerichtGeplaatst: Di, 17 Mrt. 2015, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Zeer hulpzaam deze link.
Wat gebeurde er... Als ik de mistlampen of verstralers (samen met koplamp) aan zette zakte het stationair toerental zo' n 500rpm.

Meten gaf accuspanning 12.1v, tijdens stationair 13,2v.
Met wat zoeken, deze liink gevonden.
Stekkers in rood/wit en op relais goed schoon gemaakt en met contactspray ingespoten.
Groen naar massa piept door.
Rood /wit naar relais piept door.
Verzamelpunt voor plus goed schoon gemaakt.

Opnieuw meten
12,6v en 14,2v stationair, prima dus.
Maar, bij gasgeven daalt de spanning naar 13,8v ipv dat hij omhoog gaat....

Met mistlampen blijft toerental nu gelijk, met verstralers en koplamp dat het toerental nog iets maar veel minder. Dus bijna succes, nu dat laatste nog..
Waarom daalt de laagspanning bij verhoogd toerental??

_________________
-----------------------------------------------------------
KTM 990 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1050
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Di, 17 Mrt. 2015, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat er een grote verbruiker word ingeschakeld.
Vermoed dat het gewoon 2 ouderwetse halogeen spots zijn? vaak zijn deze a 40 of zelfs 50 watt wat dus even 100wat extra aan stroom trekt.

Probeer is 1 lamp v/d 2 te ontkoppellen. En kijken of het beter word.
Dan is het gewoon door je "groot-verbruikers"


Fijn dat de tips geholpen hebben thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit 'T Gooi,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
S2carlo



Geregistreerd op: 1-2-2015
Berichten: 11
Woonplaats: Braboland

BerichtGeplaatst: Di, 17 Mrt. 2015, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt dat het de grootverbruikers zijn, ik zou alleen verwachten dat motormanagment het toerental zou corrigeren....

Wat ik ook vreemd vind is dat bij verhoogd toerental het laadvoltage zakt ipv stijgt tot 14,6....

_________________
-----------------------------------------------------------
KTM 990 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6078
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 17 Mrt. 2015, 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

S2carlo schreef:
Klopt dat het de grootverbruikers zijn, ik zou alleen verwachten dat motormanagment het toerental zou corrigeren....

Wat ik ook vreemd vind is dat bij verhoogd toerental het laadvoltage zakt ipv stijgt tot 14,6....


komt omdat je met een multimeter meet, die niet geschikt is om een wisselende spanning te meten. Accuspanning is niet stabiel door de laad en gebruik pieken.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
S2carlo



Geregistreerd op: 1-2-2015
Berichten: 11
Woonplaats: Braboland

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Mrt. 2015, 8:43    Onderwerp: Reageer met quote

OK, thx.
Dus logisch.

_________________
-----------------------------------------------------------
KTM 990 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif