Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
McRay
|
Geplaatst: Do, 12 Jun. 2014, 23:03 Onderwerp: Achtervering |
|
|
Ik wil een scottoiler monteren op mijn 990 adventure, op het subframe, net onder de veringinstelling. (tussen frame en zijkap) Dat zou de beste plaats zijn volgens de website van scottoiler. Nu past dit niet op die positie omdat het reservoir van de vering, dus links van de stelknop te lang is.
Ik ben nu aan het surfen op zoek naar afbeeldingen van de 990 adventure. Wat mij opvalt is dat er verschil is in lengte van dat reservoir? De meesten zijn niet langer dan de onderkant van de zijkap. Het reservoir bij mij is zo'n 3 centimeter langer en daardoor past de scottoiler dus niet op die plek.
Heb ik nu andere vering dan standaard of zitten er af fabriek verschillen in de reservoirs?
Zou het kunnen dat ik S achtervering heb? Is daarvan het reservoir langer dan de normale uitvoering?
Met reservoir bedoel ik dus de zwarte geribbelde bus waarop WP suspension staat. _________________ Never trade the thrills of living for the security of existence |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo
|
Geplaatst: Vr, 13 Jun. 2014, 7:52 Onderwerp: |
|
|
Ik zal kijken of ik vanavond de lengte van het reservoir kan meten, ik heb (nog) een 990R. _________________ Met vriendelijke groet, Edwin
KTM 990 Adventure R op Marktplaats |
|
Naar boven |
|
 |
Toon_D
|
Geplaatst: Vr, 13 Jun. 2014, 17:28 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij zou dat toch allemaal hetzelfde moeten zijn... _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo
|
|
Naar boven |
|
 |
McRay
|
Geplaatst: Za, 14 Jun. 2014, 0:12 Onderwerp: |
|
|
Yup, mijn reservoir is 13cm
Er zit dus wel verschil in.
Maar nu weet ik nog niet of dit wellicht een S vering is? _________________ Never trade the thrills of living for the security of existence |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo
|
Geplaatst: Za, 14 Jun. 2014, 8:14 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een onvervalste R, dus met langere veerwegen. _________________ Met vriendelijke groet, Edwin
|
Naar boven |
|
 |
McRay
|
Geplaatst: Za, 14 Jun. 2014, 11:46 Onderwerp: |
|
|
Zou het dan wellicht zo zijn dat er een verschil is tussen de veren van de R en de S?
Lijkt mij waarschijnlijk, er zitten nogal wat productie jaartjes tussen.
Of zijn er dan toch 2 reservoirs uitgeleverd? _________________ Never trade the thrills of living for the security of existence |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo
|
Geplaatst: Za, 14 Jun. 2014, 12:38 Onderwerp: |
|
|
Jazeker, de eerste "S" (t/m 2005?) had een veerweg van 285mm, de latere "S" en de "R" hebben 265mm. Dit allemaal even uit het hoofd en of dat effect heeft op het reservoir zou ik niet weten. _________________ Met vriendelijke groet, Edwin
|
Naar boven |
|
 |
|