Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
McRay
Geregistreerd op: 1-3-2014 Berichten: 93 Woonplaats: Bocholtz
|
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Di, 27 Mei. 2014, 20:56 Onderwerp: |
|
|
mechanisch hetzelfde meen ik; alleen iets andere houder dacht ik (en de kleur he) _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Di, 27 Mei. 2014, 21:11 Onderwerp: |
|
|
Ja klopt, alleen is het verschil in (advies)prijs in Nederland wat minder extreem; 110,- en 115,-. |
|
Naar boven |
|
 |
McRay
Geregistreerd op: 1-3-2014 Berichten: 93 Woonplaats: Bocholtz
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 27 Mei. 2014, 23:53 Onderwerp: |
|
|
alternatief: OSCO (werkt ook beter naar mijn idee) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Wo, 28 Mei. 2014, 9:14 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | alternatief: OSCO (werkt ook beter naar mijn idee) |
Dat gezegd zijnde: kheb mijn scottoiler er af gehaald tijdje geleden. Teveel of te weinig olie (asfalt vs offroad ritten).
Gedoe telkens ik wielen wissel (die dual injector elke keer slechte positie, vergeten aan de kant te draaien -> stuk, uiteinde kwijt, ...)
Denk ook aan de OSCO als vervangen (nu busje kettingspray mee naar Portugal (morgen vertrekken).
Dr_Bean, waar druppelt die van jou? Ook onderaan achtertandwiel of ergens anders? _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3674
|
Geplaatst: Wo, 28 Mei. 2014, 15:56 Onderwerp: |
|
|
Roeligan schreef: | Dr_Bean schreef: | alternatief: OSCO (werkt ook beter naar mijn idee) |
Dr_Bean, waar druppelt die van jou? Ook onderaan achtertandwiel of ergens anders? |
ik had hem zo op mijn smr zitten, maar nu bv ook op m'n 530,
net aan het einde van de kettingslider, eigenlijk al op diverse ktm modellen
zo gemonteerdgehad, simpel en doeltreffend (zie plaatjes in dit topic)
Deze manier van druppelaar montage gebruik ik eigelijk al jaren
voor zowel scott oiler als osco
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2679&highlight=scott+oiler _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Badtzmaru
Geregistreerd op: 14-8-2013 Berichten: 119 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
Geplaatst: Wo, 28 Mei. 2014, 16:43 Onderwerp: |
|
|
Ik ben super tevreden over mijn scotoiler. Ik heb hem zelf gemonteerd en bij de KTM uitvoering hebben ze zelfs tips en posities voor de meest ideale bevestiging met jip en janneke plaatjes. Ik heb nog steeds het gevoel " Dit had ik jaren eerder moeten doen". |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 28 Mei. 2014, 16:50 Onderwerp: |
|
|
PB Rolf even, hij heeft er nog een liggen. geloof dat die in de verkoop ging! _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1599 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 2 Jun. 2014, 9:55 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: |
net aan het einde van de kettingslider, |
Daan, dat is héél leep. Want zo wordt die nozzle niet opgevreten door de wapperende ketting (been there, done that). Nu zit mijn druppelaar gewoon doorheen het kettingspatbord, te druppelen bovenop de ketting dus. Niet echt ideaal maar ik vond niks beters. Ik ga jouw truuk eens in detail bekijken! _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 2 Jun. 2014, 11:45 Onderwerp: |
|
|
Hi,
Ik heb ook nog een osco in de aanbieding, mocht die er geen meer beschikbaar zijn.
Zal hem opzoeken. Heb hem niet gemonteerd. Spuit af en toe een beetje Dry-lube op mijn ketting.... Bevalt me eigenlijk wel goed.
Dekster |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3674
|
Geplaatst: Ma, 2 Jun. 2014, 16:56 Onderwerp: |
|
|
[quote="Muug"] Daan schreef: |
Ik ga jouw truuk eens in detail bekijken! |
ik heb die methode al op vele KTM's gebruikt muug,
zowel met scottoiler als met osco, zowel op een exc als op een LC8,
en heel veel kilometers mee gereden sinds 2003.
kettingslider aan de achterkant boutje er uit, slider wat opzij frummelen
en een gaatje er in boren waar het rietje krap doorheen kan
mocht het nodig zijn een vulringetje onder de bout zodat je het rietje niet afknelt met aandraaien
oh ja, wel precies in de midden van de slider boren, zodat die recht in het midden op de ketting druppeld.
bij montage rietje iets doorlaten steken, en het overtollige met een scherp mesje afsnijden. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
McRay
Geregistreerd op: 1-3-2014 Berichten: 93 Woonplaats: Bocholtz
|
Geplaatst: Za, 7 Jun. 2014, 22:08 Onderwerp: |
|
|
Zo, eindelijk binnengekomen! En nu monteren.
Er zitten inderdaad wat fotootjes bij, maar die zijn van een SM achtig iets.
Heeft er iemand een tip of foto van de positie waar je zelf het reservoir hebt gemonteerd?
Ik dacht zelf al onder de veerring bij de linker passagier voetsteun? Je moet er natuurlijk wel nog bijkomen om hem bij te vullen. _________________ Never trade the thrills of living for the security of existence |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3674
|
Geplaatst: Di, 10 Jun. 2014, 8:40 Onderwerp: |
|
|
McRay schreef: |
Heeft er iemand een tip of foto van de positie waar je zelf het reservoir hebt gemonteerd?
. |
Op een adv neem ik aan?
zie de (oude) foto in de eerste pagina van dit draadje,
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=431&highlight=scott+oiler
In de bak onder het zadel dus, en omdat dit zo goed beviel heb ik hem weer zo gemonteerd op mijn huidige adv.
ben geen kilometervreter meer, want dan zou ik er een lube-tube reservoir van scott-oiler bij leggen.
kijk wel uit dat het slangetje buiten de bak niet te dicht bij de uitlaatbocht in de buurt komt. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
keewhip
Geregistreerd op: 17-4-2014 Berichten: 82 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 10 Jun. 2014, 11:59 Onderwerp: |
|
|
Ik ben net bezig met een McCoi (MicroControlled ChainOiler), Open Source Hardware projectje uit Duitsland: www.mccoi.de.
Hiervoor op mijn Africa Twin altijd een scottoiler gehad, maar die druppelt altijd als de motor loopt, of hij nu stationair draait en stil staat voor het stoplicht of dat hij met 150 op de snelweg rijdt in de regen.
Leuke van deze McCoi is dat hij de snelheid van de motor meet en met een regensensor kijkt of het regent. Op basis van deze gegevens past hij zijn smering aan. En er is nog een "crossmode" waar je met een schakelaar aangeeft dat hij meer moet smeren.
Ik heb de printplaat net in elkaar gesoldeerd en getest, maar moet het nog inbouwen op mijn KTM. Uitgebreide inbouwhandleiding is te vinden bij onze oosterburen http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=5514, http://schradt.net/index.php?dir=mo/lc8/tun/mccoi en http://forum.lc8.info/viewtopic.php?p=2510#2510.
Laatst aangepast door keewhip op Di, 29 Jul. 2014, 12:52, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
|