Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 5 Mrt. 2014, 11:12 Onderwerp: Toerental begrenzer |
|
|
Werkt de toerental begrenzer ook in vrijloop ?
Maw, als je het gas oeverloos opendraait als de motor in neutraal, in stilstand staat ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Wo, 5 Mrt. 2014, 11:26 Onderwerp: Re: Toerental begrenzer |
|
|
petervdc schreef: | Werkt de toerental begrenzer ook in vrijloop ?
Maw, als je het gas oeverloos opendraait als de motor in neutraal, in stilstand staat ? |
Wilde plannen Peter? Toerentalbegrenzer werkt ook in neutraal.
Burnout baby.... _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 5 Mrt. 2014, 11:34 Onderwerp: Re: Toerental begrenzer |
|
|
Freebert schreef: | Wilde plannen Peter? Toerentalbegrenzer werkt ook in neutraal. |
Nee, heeft te maken met mijn vastgelopen blok, zie ander topic.
Volgens Bart van Endurofun heb ik in neutraal te veel gas gegeven, en werkte de begrenzer niét, waardoor ik het blok daardoor heb doen vastlopen. Hij heeft de info van een technieker zei ie.
Vandaar dat ik wil weten/verifieren of dit kan.
Ofwel is de vastloper doordat ie water binnen heeft gehad, ofwel door het in gang slepen.
Toerental te hoog is dus niet de reden...
Enfin, ik werp geen stenen hoor, tis nu gebeurd, en ik moet een ander blok hebben, ik wil alleen maar begrijpen wat er gebeurd is. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
ToKkE

|
Geplaatst: Wo, 5 Mrt. 2014, 14:01 Onderwerp: Re: Toerental begrenzer |
|
|
petervdc schreef: | Freebert schreef: | Wilde plannen Peter? Toerentalbegrenzer werkt ook in neutraal. |
Nee, heeft te maken met mijn vastgelopen blok, zie ander topic.
Volgens Bart van Endurofun heb ik in neutraal te veel gas gegeven, en werkte de begrenzer niét, waardoor ik het blok daardoor heb doen vastlopen. Hij heeft de info van een technieker zei ie.
Vandaar dat ik wil weten/verifieren of dit kan.
Ofwel is de vastloper doordat ie water binnen heeft gehad, ofwel door het in gang slepen.
Toerental te hoog is dus niet de reden...
Enfin, ik werp geen stenen hoor, tis nu gebeurd, en ik moet een ander blok hebben, ik wil alleen maar begrijpen wat er gebeurd is. |
De schade door water zal waarschijnlijk de drijgstrang, krukas, geplooid hebben...
Vastloper door te veel toeren in neutraal lijkt me eigenlijk niet zo waarschijnlijk,.. tenzij te weining koeling doordat de olie in mayonaise is veranderd en al de koelkanalen verstopt...
Er zullen waarschijnlijk nog zoveel andere oorzaken kunnen zijn maar om te begrijpen wat de juiste oorzaak is zal je het blok moeten openhalen...
Heel spijtig natuurlijk... Ik zou een nieuw blok zoeken, het oude openhalen en al de goede onderdelen appart verkopen... _________________ _______________________________________________________
KTM 950 Adventure 2004 met de S veren |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 5 Mrt. 2014, 14:52 Onderwerp: |
|
|
De olie was érger dan mayo... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 10 Mrt. 2014, 22:23 Onderwerp: |
|
|
Te hoog in toeren in neutraal? Ieder mens met een normaal gehoor en een beetje verstand van motoren gaat 'm in neutraal niet zo hoog in toeren jagen.
Zo op 't gevoel hé: Water in het blok, via luchtfilter en uitlaten. Net te weinig voor een hydrolock, maar toch genoeg om je olie helemaal om zeep te helpen. Uiteindelijk toch in gang gekregen, eigenlijk zonder smering. Glijlagers van de krukas die niet meer glijden ... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Ma, 10 Mrt. 2014, 22:34 Onderwerp: |
|
|
Er staat in het andere topic een filmpje daarvan, tis idd hoger, maar zéker niet tot in het rood.
Als de olie erger was dan mayo, wrsch heeft het daardoor vastgelopen, maar kweet nog altijd niet hoe dat modderwater erin gekomen is, ma soit... uitlaat wrsch, idd, want luchtfilter was nog proper. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Ma, 10 Mrt. 2014, 22:54 Onderwerp: |
|
|
De krukas was scheef toch? Kan zijn omdat er water in de cillinder zit he, water is niet samendrukbaar. _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
|