Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
raymond
Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Vr, 12 Mei. 2006, 17:46 Onderwerp: koppeling probleem |
|
|
ik weet wat het is ,en het heeft niks met olie te maken .
de koppelingsstift moet vervangen worden (onder garantie) die is van aluminium en dat slijt te snel dus komt er een stalen in
spaken en car verwarminng zijn van de week net vervangen (garantie)
bij mulders in veendam goeie service. _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Vr, 12 Mei. 2006, 18:14 Onderwerp: |
|
|
Ik had destijds begrepen dat die modificatie was om meer olie bij de platen te krijgen, de stalen stift is nl dunner als de alu, zodat de olie er makkelijker langs kan lopen, vanaf de tandwielkant van de motor zo de kopp korf in.
Jammer dat ik er aan het begin van deze topic niet aan gedacht heb,
tis dan ook alweer 2 jaar geleden.
Ik heb hem toen nl ook vervangen voor de stalen, gewoon preventief alhoewel ik geen problemen had.
Laten we hopen dat je probleem hiermee verholpen is _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 19:11 Onderwerp: |
|
|
ja zeg... waarom doet KTM zo moeilijk? Waarom willen die gasten geen remolie gebruiken in hun koppeling? Alle Jappen doen dat, maar zij niet hoor, o neen.
Dus ik moet speciaal bij mijn dealer gaan, een ritje van heen en weer anderhalf uur om zo'n verdomd potje whatever-olie te kopen om in mijn kopppelingbediening te doen???? _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 19:21 Onderwerp: |
|
|
nou ja, in een auto onderdelenzaak had je het ook kunnen kopen,
wordt gebruikt voor citroen auto,s geloof ik voor het veersysteem.
er mag geen remvloeistof in omdat dat de pakkingen aan kan tasten dacht ik, voor nood kan er ook slaolie of carterolie in _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2672 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 22:39 Onderwerp: |
|
|
Ik geef zelf de voorkeur aan iets dikkere olie, voorvork olie 2.5w of dunne ATF bijvoorbeeld. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Vr, 3 Jul. 2009, 18:25 Onderwerp: |
|
|
Daan, FYI:
LHM is mineraal
LHS en LHS2 is synthetisch
De laatste wordt al lang niet meer gebruikt, maar destijds reden er DS-sen met een hydropneumatisch systeem voor mineraal, en andere met een systeem voor synthetishe olie. Voor deze auto's is LHS uiteraard nog wel te krijgen.
De systemen met LHS zouden nog iets comfortabeler geveerd hebben. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
|