Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TazerEdje

|
Geplaatst: Za, 22 Feb. 2014, 13:33 Onderwerp: Problemen bij wegrijden tijdens koude start. |
|
|
Ik heb sinds enige tijd een probleem tijdens een koude start.
Als ik de koppeling rustig loslaat dan lijkt het of deze niet gelijk pakt. Alsof er een kleine vrij slag in zit. Heel af en toe slaat de motor ook af als hij aangrijpt. Als de motor warm is dan heb ik daar geen last meer van.
Ik denk dat het ook komt omdat ik de motor eerst achteruit de garage uit duw. Het vreemde is dat ik daar vroeger nooit last van had.
Weet iemand waar dit aan ligt? _________________ KTM 990 Adventure 2009
Ride orange!
Smooth roads don't make skillfull riders. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 22 Feb. 2014, 16:39 Onderwerp: |
|
|
Dit klinkt een beetje als het inslijten van de koppeling. Niet echt een probleem en meestal alleen merkbaar als de motorolie wat ouder begint te worden. Loop je toevallig tegen de km's voor een onderhoudsbeurt aan?
Als het aanhoud is het meestal op te lossen door het wisselen van wat platen uit de koppeling naar een andere plaats. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Badtzmaru
Geregistreerd op: 14-8-2013 Berichten: 119 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
Geplaatst: Za, 22 Feb. 2014, 18:38 Onderwerp: |
|
|
Welk type olie gebruik je..? en ben je toevallig overgestapt op ander merk/type? |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 22 Feb. 2014, 20:00 Onderwerp: |
|
|
Naast de sleet die StevenD vermeldt zou ik ook de nippel durven verdenken van het veroorzaken van zulke symptomen. Als die verstopt zit zal koude olie nog moeilijker passeren dan warme. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
TazerEdje

|
Geplaatst: Zo, 23 Feb. 2014, 10:08 Onderwerp: |
|
|
Thx voor de info. Ik heb er nu Motorex 15W50 in zitten, maar ga denk ik over naar een goedkoper merk. De moter heeft bijna 32.000 km weg en moet binnenkort een beurt. De nippel en de platen laat ik dan gelijk mee nemen. _________________ KTM 990 Adventure 2009
Ride orange!
Smooth roads don't make skillfull riders. |
|
Naar boven |
|
 |
|