Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
|
Geplaatst: Ma, 13 Jan. 2014, 13:30 Onderwerp: Verlichtings problemen |
|
|
De bedoeling dit weekend was andere lichtjes te monteren, LED ipv de gewone mistlichten.
Maar omdat ik een andere beugel nodig heb, zijn ze voorlopig nog niet gemonteerd, maar ik heb wél de oude erafgehaald.
Mijn daglicht werkt niet meer nu. Kan de reden zijn dat de mistlichten eraf gegaan zijn ?
Ik heb gemerkt dat die mislichten gekoppeld zijn aan mijn (xenon) daglicht...
Tweede punt is dat mijn remlicht niet werkt als ik de voorrem gebruik, wél als ik de achterrem gebruik. Zekering of zo ?
En verder heb ik me màteloos geërgerd omdat het voorlicht zo moeilijk terug te plaatsen is. Er zitten achter het voorlicht nog wat extra kabels (handvatverwarming, gps, etc), en dat maakt een pàk kabels, en die moeten écht aan de kant of het voorlicht raakt niet meer teruggeplaatst... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Di, 14 Jan. 2014, 11:59 Onderwerp: |
|
|
ivm remlicht: vermoedelijk schakelaartje kapot aan de remhendel denk ik.
en ja, tis spaghettie achter de koplamp  _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 14 Jan. 2014, 16:39 Onderwerp: |
|
|
Waarschijnlijk iets losgetrokken bij demontage van de mistlichten. Of door de (zelf veroorzaakte ) overbevolking aan elektrische gadgets bepaalde kabels zodanig samengeplet dat er ergens draadbreuk of een slecht concact bijgekomen is.
Als het ervoor werkte, en nadat ge zelf iets verandert hebt niet meer moet ge niet ver zoeken... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Di, 14 Jan. 2014, 16:44 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Als het ervoor werkte, en nadat ge zelf iets verandert hebt niet meer moet ge niet ver zoeken... |
De mistlampen zijn er nu af, maar alle bekabeling ligt er nog. Doordat die bekabeling ook aan het voorlicht hangt, kan het zijn dat het voorlicht niet werkt doordat het "circuit" onderbroken is ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Di, 14 Jan. 2014, 16:44 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Als het ervoor werkte, en nadat ge zelf iets verandert hebt niet meer moet ge niet ver zoeken... |
Zit voorrem-lichtje ergens vooraan met een bekabeling ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 14 Jan. 2014, 17:08 Onderwerp: |
|
|
De remlichtschakelaar zit aan uw remhendel, in het gedeelte waar het hendel in scharniert. Schuifcontactje los/afgebroken ? Pennetje afgebroken ? Gewoon de schakelaar kapot (gebeurt niet vaak maar ik heb het al gezien) ?
Zat er een schakelaar gemonteerd voor die mistlampen of waren die gewoon rechtstreeks op de koplamp aangesloten ? In dat 2de geval kan het gewoon weghalen van de mistlampen er wel eens voor zorgen dat er iets losgekomen/onderbroken is aan het dimlicht. Lamp nog OK en niet gewoon gesprongen ?
Zoveel kleinigheden die kunnen fout gaan... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Di, 14 Jan. 2014, 17:11 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Zat er een schakelaar gemonteerd voor die mistlampen of waren die gewoon rechtstreeks op de koplamp aangesloten ? In dat 2de geval kan het gewoon weghalen van de mistlampen er wel eens voor zorgen dat er iets losgekomen/onderbroken is aan het dimlicht. Lamp nog OK en niet gewoon gesprongen ? |
De "oude" zijn 2 x 55w, via een schakelaar, koppeling aan het gewoon licht, en "ergens" aan een andere fiche bijgeplakt.
De lichtjes zijn er nu vanaf, de bekabeling is er nog.
We hebben idd een paar stekkers losgemaakt, gewoon om de bedrading wat netter aan de zijkant vd koplamp te krijgen. Alles is volgens ons terug aan elkaar gekoppeld.
Het gewoon licht is een xenon. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Di, 14 Jan. 2014, 20:10 Onderwerp: |
|
|
Voorremschakelaar is bij mij ook gesneuveld. Had mij wel eerst ervan verzekerd dat de stekkertjes er goed op zaten. Een nieuwe is niet duur en makkelijk te plaatsen.
Geen licht meer ... Uitvlooien waar de stroom vandaan komt en of die weg niet onderbroken is. Zeker dat je geen kortsluiting gemaakt hebt met de mistlampen te demonteren, of erna, met die losse kabels? (zekering uitmeten) |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 14 Jan. 2014, 21:05 Onderwerp: |
|
|
Remlicht voor je achterrem is een druksensor toch ?
deze zijn wel duur denk ik zo  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Wo, 15 Jan. 2014, 10:25 Onderwerp: |
|
|
60011050000 brake light switch front 30.41 euro. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Wo, 15 Jan. 2014, 20:51 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | 60011050000 brake light switch front 30.41 euro. |
Eens inspuiten met cleaner en/of uitblazen kan ook wonderen doen, heb ik ondervonden... _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 16 Jan. 2014, 10:22 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | 60011050000 brake light switch front 30.41 euro. |
Hmm, we hebben alleen de draadjes achter de koplamp gefatsoeneerd, tzou vreemd zijn dat er ietske aan de remhendel kapot is toch ?? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 16 Jan. 2014, 10:24 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Zat er een schakelaar gemonteerd voor die mistlampen of waren die gewoon rechtstreeks op de koplamp aangesloten ? |
De mistlampen waren gelinkt met het voorlicht. En er is een aan/uit schakelaar voor die mistlampen.
De mistlampen zijn er nu àf, alle bedrading ligt er nog. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 16 Jan. 2014, 10:25 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Geen licht meer ... Uitvlooien waar de stroom vandaan komt en of die weg niet onderbroken is. Zeker dat je geen kortsluiting gemaakt hebt met de mistlampen te demonteren, of erna, met die losse kabels? (zekering uitmeten) |
Hmm, de zekeringen kan ik idd es nazien. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Za, 8 Feb. 2014, 16:12 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: | Hmm, de zekeringen kan ik idd es nazien. |
De zekeringen zijn het niet anders zou je achterrem je remlicht ook niet activeren...
Na een week of 6 met de SMR te gaan werken haalde ik vorige week de ADV ook nog eens van stal. Als ik op 't werk met de motor vertrek, en ik het poortje achter me laat dichtvallen, heb ik de gewoonte mijn remlichten te checken in de weerkaatsing van de poort.
Voorrem deed het ook niet!
Na een halve motor 'uitgekleed' te hebben, is het "lek" boven! In de zwarte gaine naar de schakelaar zit een draadbreuk in de blauw/gele draad (+). Juist op de plek waar het onder de alu framesteun van de koplampunit gaat.
Peter: Ter info: ik ben zo een drie uur verder om het te vinden, nu nog een uurtje voor reparatie en terugbouwen. Dus als uwen dealer daar tussen de 160 en de 200 euro voor zou vragen is dat zijn uurloon en geen afzetterij...
 _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
|