Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bazz
|
Geplaatst: Di, 24 Dec. 2013, 14:04 Onderwerp: kapotte fan |
|
|
Mijn fan heeft het begeven in hartje Hanoi. Eerst wat rammelgeluiden en dan was het ermee gedaan. Zekering kapot, een plas koelvloeistof onder de moto en een stoomwolk rond mij.
Ik heb hier liggen zoeken maar vind niets gelijkaardig van fan dat ik op dezelfde plaats ingebouwd krijg.
Ondertussen, na nog 2 gesmolten fans, heb ik drie fans geinstalleerd.
2 x 12v en 0,4 Ampere aan elke tankopening en 1 x 12v en 1,4 Ampere vanvoor op de radiator bescherming.
Net een uurtje getest met wat rondrijden in het drukke verkeer en het lijkt te werken.
Wat ik echter niet weet...Zijn zo drie fans te veel voor de batterij of trekt die dat zonder problemen?
Wat me ook opviel was dat de originele fan harder ging draaien naarmate het water heter werd. Dat lijkt nu niet het geval te zijn?
thanks!
PS. er hangt ook nog een gps aan. (garmin oregon 450) |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Di, 24 Dec. 2013, 16:50 Onderwerp: |
|
|
De originele fan is zo'n 3 a 4 ampere, met gemak gok ik. Dus dan heb je nog wel wat prik over op die zekering en accu. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
bazz
|
Geplaatst: Wo, 25 Dec. 2013, 3:48 Onderwerp: |
|
|
bedankt..exact wat ik weten moest. |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Wo, 25 Dec. 2013, 13:44 Onderwerp: |
|
|
bazz schreef: | bedankt..exact wat ik weten moest. |
De vraag is of ze evenveel koellucht erdoor krijgen, omdat ze minder vermogen trekken.
Maar als je al ééa heb kunnen testen zal't misschien wel meevallen ( en bij gebrek aan alternatieven...)
Succes met de reis en de 'fan'tilatie...! _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 25 Dec. 2013, 17:08 Onderwerp: |
|
|
originele fan is eerder een ampere of 7 meen ik. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
bazz
|
Geplaatst: Do, 26 Dec. 2013, 16:33 Onderwerp: |
|
|
Er komt zeker niet evenveel koellucht door als met de originele fan wat normaal is zeker met twee pc fans van 0,4 ampere en 1 extra van 1,4 ampere tegenover de 7 ampere van de originele. 'Gelukkig' is het hier in Noord Vietnam momenteel niet warm en slagen de fans erin om alles op temperatuur te houden. De watertemperatuur gaat nooit hoger dan 1 streepje als normaal en wordt dan snel terug naar beneden getrokken. Wel benieuwd hoe lang ze het vol gaan houden ivm stof en door elkaar geschud worden...
Maar ik ga toch maar een nieuwe fan bestellen bij KTM Phnom Penh of Bangkok. |
|
Naar boven |
|
 |
|