Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
daveman
Geregistreerd op: 13-12-2012 Berichten: 44 Woonplaats: Oostende (B)
|
Geplaatst: Ma, 25 Nov. 2013, 13:13 Onderwerp: Moeilijk starten |
|
|
Hallo,
Met deze iets koudere dagen stel ik vast dat mijn 1190 moeilijk start... Daar waar hij anders maar een korte druk op de knop nodig heeft om weg te zijn, moet ik de laatste dagen werkelijk +5 minuten aan een stuk proberen om te starten vooraleer hij eindelijk goesting heeft. Dit is enkel zo bij koude start 's morgens.
Ik had 1 post gelezen op Advrider waar iemand dit ook ondervond. Hoe zijn jullie ervaringen?
Is volgens mij niet de batterij want de startmotor draait iedere poging vol enthousiasme rond. |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Ma, 25 Nov. 2013, 16:51 Onderwerp: |
|
|
Hier is het één groot feest. Als ik de schuur binnen kom kwispelt ie al en met één druk op de knop doet ie het zonder mankeren. _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 25 Nov. 2013, 20:14 Onderwerp: |
|
|
komt de motor wel rond? (plofjes in de uitlaat van de compressie?) of drukt ie alleen tegen de compressie aan? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Ma, 25 Nov. 2013, 21:07 Onderwerp: |
|
|
Ik heb op het motor forum in het ktm390 topic ook enkele berichten gelezen over slecht starten bij koud weer. Dit bleek uit eindelijk te liggen aan slecht afgestelde kleppen. Ik weet het, een 390 is geen 1190, maar misschien is oorzaak en gevolg het zelfde?
Pagina 23
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/348308/KTM-390-Duke-1.html _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 25 Nov. 2013, 21:46 Onderwerp: |
|
|
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Di, 26 Nov. 2013, 19:48 Onderwerp: |
|
|
_________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Di, 26 Nov. 2013, 21:13 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | |
Die snap ik niet
Als je googled kom je iets vaag tegen over: flying spaghetti monster? _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Di, 26 Nov. 2013, 21:24 Onderwerp: |
|
|
Iets met appels en peren...? _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 26 Nov. 2013, 22:39 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: | Dr_Bean schreef: | |
Die snap ik niet
Als je googled kom je iets vaag tegen over: flying spaghetti monster? |
Grafiek laat zien dat je allerlei dingen die gebeuren heel makkelijk kunt correleren met mogelijke oorzaken, die er werkelijk niets mee te maken hebben. Het flying spagetti monster is ook zoiets inderdaad .
alleen een correlatie vinden betekend niet dat die 2 dingen ook iets met elkaar te maken hebben....
't feit dat bij een kompleet ander blok van een compleet andere motor ook een startprobleem voorkomt... zegt dus helemaal niets over de oorzaak: die aanname is zo goed of slecht als iedere willekeurige andere. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
daveman
Geregistreerd op: 13-12-2012 Berichten: 44 Woonplaats: Oostende (B)
|
Geplaatst: Do, 28 Nov. 2013, 16:53 Onderwerp: |
|
|
Ik heb inmiddels van mijn KTM dealer bericht gekregen hieromtrent. Zou een software probleem zijn en wordt opgelost via software update:
3. Software update – nieuwe mapping voor de KM-teller, MCU en de EFI ECU.
Meerdere verbeteringen zijn doorgevoerd in de nieuwe software van de MCU, KM teller en de EFI ECU voor
modeljaar 2014. Daarom raden wij u aan om alle 2013 Adventure modellen te modificeren met deze nieuwe
software mappingen.
Tevens zijn er een aantal problemen verholpen en een aantal verbeteringen toegevoegd, bv:
De DRL (daylight running lights) instelling blijft behouden na uitzetten van het contact.
De sensitiviteit van de lichtsensor is aangepast alsmede de instelling voor de DLR.
Stroom gebruik van het PowerParts alarm systeem is aangepast inclusief een slaapstand na 5
dagen. Dit om de accu te sparen.
De stroomafname limiet voor de brandstofpomp is aangepast om uitval en storingen te voorkomen.
Brake light control ESS (Emergency Stop Signal) is geoptimaliseerd.
De stroomafname limiet voor de ECU tijdens een koudstart is geoptimaliseerd.[/i][/quote]
Dealer gaat nu in verlof maar ik houd jullie op de hoogte of de problemen weg zijn na de bewuste update (waarbij onder andere ook het nieuwe MSC zal geïnstalleerd worden!) |
|
Naar boven |
|
|
mariodeve
Geregistreerd op: 21-11-2010 Berichten: 91 Woonplaats: ermelo
|
Geplaatst: Za, 14 Dec. 2013, 22:47 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het slechte starten ook, maar heb ook al een update gehad van de software maar dat is al weer een week of 4 geleden, zal André wel eens bellen _________________ Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays |
|
Naar boven |
|
|
Blokkie
Geregistreerd op: 29-4-2013 Berichten: 85
|
Geplaatst: Wo, 1 Jan. 2014, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Die update gaat niet helpen, ook hier voor en na de update slecht starten als hij langer 1/2 weken stilstaat. Eenmaal gelopen is wijzen naar de knop voldoende. |
|
Naar boven |
|
|
hubke01
Geregistreerd op: 24-12-2009 Berichten: 25
|
Geplaatst: Za, 1 Feb. 2014, 0:29 Onderwerp: |
|
|
heb gisteren de test gedaan ,moto nachtje buiten laten slapen
deze morgen goed wat ijs op de motor .
en idd hij startte niet na keer of 3 te proberen
eventjes aan de druppellader en hij start wel.
ik denk dat de batterij niet tegen de kou kunnen.
ik ben geen winter rijder maar wilde de test toch eens doen daar er al zoveel over geschreven was en iemand ken met dit probleem. |
|
Naar boven |
|
|
Jopet
Geregistreerd op: 1-1-2014 Berichten: 8 Woonplaats: Brugge
|
Geplaatst: Za, 1 Feb. 2014, 6:34 Onderwerp: |
|
|
Heb ook het startprobleem, motor startte zelfs in het geheel niet meer, nieuwe batterij loste het probleem tijdelijk op, updates gedaan en dan was het weer even ok, heeft in december +/- een maand stil gestaan en met 1 druk op de knop was hij weg maar sindsdien weer problemen, soms ploffen soms een minuut aan een stuk proberen. Heb mijn Adv nu weer bij de dealer binnen gestoken en hopelijk vinden ze een oplossing....
Groetjes,
Jopet _________________ Eindelijk het licht op het einde van de tunnel gezien... de KTM 1190 Adventure !! |
|
Naar boven |
|
|
k²
Geregistreerd op: 20-11-2007 Berichten: 185 Woonplaats: neffenalle
|
Geplaatst: Za, 1 Feb. 2014, 12:50 Onderwerp: |
|
|
1190R
batterij ok
start niet
ruikt naar benzine
naar de dealer op de takelwagen
week later haal ik hem op
rij naar huis
oliedrukprobleem
naar dealer met takelwagen
nieuwe olkefilter,
reset
week later phal ik hem op
volgende ochtend om 6 uur naar't werk
start niet
batterij ok
riekt naar benzine
dealer gebeld
invoerder gebeld
meegekregen dat hij dus wss wel start als ik tijdens starten aan hetgashendel draai
tegen alle logica in bij injectie dus
efectief... het ding start met 1 derde gas en duim op de knop
KTM stelt voor starter te vervangen door sneller draiende startervan 1290
weer een week moto kwijt
gisteren zou ik hem ophalen
telefoontje van de dealer
... hij start niet ...
zouden kleppen zijn deze keer
dus weer geen moto
een nieuwe 1190R
en ik ga nu de vierde week in zonder moto
redelijk als je die gekocht hebt oa om elke dag woon-werk te rijden
vervangmotokennen ze niet
commerciele geste blijkbaar ook niet
maar de nieuwe 1190 s wel heel goed.... voor de conditie
ik rij al een maand met de fiets naart werk
30 km per dag
_________________ Tên përdu, jhamâi së rëcôbro |
|
Naar boven |
|
|
|