lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

tosty handvatten..??
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tutu

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Feb. 2005, 16:40    Onderwerp: tosty handvatten..?? Reageer met quote

Wie heeft er suggesties en of ervaringen met handvatverwarming. Had dit weekend last van "kouwe klouwe" rolleyes5

Zag ze bij Brouwer Nijkerk op een ocassie zitten van Daytona. Leverancier is Kommer motorparts in Putten. Ga ze eens bellen....

Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Prutzer

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Feb. 2005, 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

In the States hebben ze een mooi setje, dit zijn verwarmingselementjes op folie, je haal je handgrepen eraf plakt de elementjes om je stuur en dan lijm je de handgrepen weer op de stuureinden vast thumbsup thumbsup

Alleen zijn die dingen hier in NL natuurlijk niet te krijgen thumbsdown , ik zit er aan te denken om op de een of andere manier een setje op te laten sturen, weet alleen nog nie hoe. shocked2

Check de site maar ff

www.dual-star.com

grtzzzzz Eelco tongue

Laatst aangepast door Prutzer op Ma, 7 Feb. 2005, 19:17, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Feb. 2005, 19:15    Onderwerp: Re: tosty handvatten..?? Reageer met quote

Tutu schreef:
Wie heeft er suggesties en of ervaringen met handvatverwarming. Had dit weekend last van "kouwe klouwe" rolleyes5

Zag ze bij Brouwer Nijkerk op een ocassie zitten van Daytona. Leverancier is Kommer motorparts in Putten. Ga ze eens bellen....

Reinier

Ik heb goedkopies (20euri). Lekker maar te weinig power en geen regeling.
Daytona's worden gezegd goed te zijn, hebben in ieder geval wat meer power.
Let wel effe op of ze passen: De lc8 heeft vrij korte handvatten: en die verwarmde handvatten kan je NIET inkorten, want dan snij je de verwarmingsdraad door. Een traploos regelaartje is ideaal.

PS.: verwarmde handvatten help wel iets (een paar graden kouder) maar verwarcht er niet te veel van: Je bent snel geneigd om je vast te klemmen aan die warme handvatten en dat klemmen geeft je dan juist weer koude vingers. Ik had zondagmorgen met de verwarming aan ook koude vingers.

Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Feb. 2005, 20:56    Onderwerp: d Reageer met quote

Ik rij al zo'n 6 jaar met Baehr verwarmde handschoenen,
ik kan jullie verzekeren dat zelfs bij de hevigste kou je GEEN koude handen zal hebben.

Ik ga vanavond om 10 uur naar het werk, (heb nachtdienst), en weet zeker dat halve kracht op de regelaar al voldoende is!

De verwarming zit nl daar waar je het nodig hebt, op de buitenzijde van de vingers.

Vorige week heb ik de handschoenen moeten vervangen, (draadbreuk na 6 jaar mag wel), de krulsnoeren en regelaar kon ik handhaven, omdat alles los te koop is, en alles ook op elkaar (blijft) passen, nieuw model handschoenen op oud model regelaar past dus gewoon.

De regelaar heb ik in de linker handkap gemonteerd, dus vlak bij de vingertoppen (makkelijk te bedienen).

Ik zie slechts twee nadelen,
je zit als het ware aan de motor "vast" vanwege de krulsnoeren,
bv een kleine (omval) partij in het terrein kan al voldoende zijn om een snoer kapot te trekken.(of je miet heel veel wilskracht hebben en je stuur vast blijven houden grin

Tweede nadeel is de prijs, 285 Euro sad3

Kijken of foto'tje plaatsen lukt!

Daan

Baehr hanschoenen.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  121.88 KB
 Weergegeven:  721 keer

Baehr hanschoenen.jpg

Naar boven
Tutu

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Feb. 2005, 0:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kwam Kommer Motorparts tegen op internet. Setje Daytona's € 55,00.
Ze zitten in Garderen.

Ik weet alleen nog niet of ik ze erop wil hebben omdat ik hoor dat je alsnog kouweklauwe krijgt uhoh anxious

Reinier
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Feb. 2005, 0:42    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

Daan schreef:
Ik zie slechts twee nadelen,
je zit als het ware aan de motor "vast" vanwege de krulsnoeren,
bv een kleine (omval) partij in het terrein kan al voldoende zijn om een snoer kapot te trekken.(of je miet heel veel wilskracht hebben en je stuur vast blijven houden grin
Tweede nadeel is de prijs, 285 Euro sad3

Nog een nadeel:
Ik slijt mijn handschoenen in 2 a 3 jaar op, o.a. omdat ik er in de winter ook offroad mee rij. Offroad en verwarmde handschoenen zie ik dus niet zo zitten, offroad en verwarmde handvatten gaat beter Smile

Overigens hebik wel verwarmde wanten, voor als het echt steenkoud wordt. Deze heb ik zelf verwarmd gemaakt. (stuk goedkoper maar wel wat werk). en wanten rijdt duidelijk minder soepeltjes (maar beter dan bevroren handen)

grts

joscha

BerichtGeplaatst: Do, 24 Feb. 2005, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vorige maand bij Louis in duitsland de volgende handvatverwarming aangeschaft:
HEIZGRIFFE *SAITO* II

Deze zijn in een duits tijdschrift ook als goed getest.

Normaal kosten ze 34,95.
Echter zijn ze nu in de aanbieding voor 19,95! (net nog gecontroleerd)

Om het rechter handvat er op te kunnen zetten is inkorten wel noodzakelijk. Ik heb er circa 1cm vanaf kunnen halen zonder problemen. Tevens heb ik de remhendel circa 2mm verder naar links geschoven en past de handkap er zonder tussenringen gewoon op.
Naar boven
Tutu

BerichtGeplaatst: Do, 3 Mrt. 2005, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

Heb inmiddels bij Kommer Motorsports in Garderen de Daytona's gescoord. € 55,00 per set.
Zie er professioneel uit en het rubber lijkt origineel. Komt met 3 standen schakelaar. 'Uit', 'start' (1 minuut, 57.6W) en 'aan' (14.4W).
Schakelaar kan met zelfklevend geplakt worden of met bijgeleverd stuurbeugeltje.

Daytona.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  31.16 KB
 Weergegeven:  14662 keer

Daytona.JPG

Naar boven
erwindob

BerichtGeplaatst: Do, 3 Mrt. 2005, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de hele goedkope Saito (net als Joscha) met 3 standen (start hi en lo) en deze een fors end afgesneden. (zeker de rechter)

En ze doen het nog steeds.

Rwin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tutu

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Mrt. 2005, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de Daytona's erop gezet vandaag. Ziet er goed uit en werkt ook nog. De rechter handvat moet idd een stukje afgesneden worden. Komt door de mini gashandle van de LC8.
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Mrt. 2005, 20:43    Onderwerp: d Reageer met quote

Het is alleen nu te mooi weer om de verwarming uit te testen tutu!

Ik heb mijn verwarming (handschoenen), bedrading/regelaar er net af staan slopen, komt er volgende winter weer op!

De te smalle handvatten van de LC8, daar heb ik een oplossing voor,nl
afstandbussen van ongeveer 1cm dik tussen einde handvat en beugel.

Kunststof ringen had ik toevallig nog liggen, heb ik opgeboord, en toen een stapeltje m8 sluitringen erin getikt (stalen busje is mooier, maar die had ik niet liggen).
De afstandbus geheel van bv alu maken kan ook, in ieder geval moet de kern dus van metaal zijn, anders draai je hem kapot met de M8 bout aandraaien.
Wel langere bouten gebruiken, ongeveer 1 cm langer dus.
Ook moeten de handkappen in zijn geheel dus iets naar buiten gebracht worden.

Die ene cm lijkt weinig, maar doet het um net, je hebt gewoon meer ruimte op het handvat, en dat merk je vooral met dikke handschoenen aan.

Zie foto,s

Groet Daan!

Hadvat spacers 002.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  118.6 KB
 Weergegeven:  581 keer

Hadvat spacers 002.jpg

Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Mrt. 2005, 20:45    Onderwerp: d Reageer met quote

Nog een

Hadvat spacers 001.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  115.23 KB
 Weergegeven:  580 keer

Hadvat spacers 001.jpg

Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Mrt. 2005, 22:11    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

Daan schreef:
Het is alleen nu te mooi weer om de verwarming uit te testen tutu!
Groet Daan!

Vandaag in de hoosbui bij Oberhausen op de snelweg was het anders verdomde fijn, vooral gezien mijn handsschoenen dus niet meer waterdicht zijn.

Tutu

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mrt. 2005, 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Das een mooie oplossing Daan. Ik kan met mijn lompe handschoenen ook niet rijden,...vandaar de handvatverwarming wacko

Ik heb ze nu juist gemonteerd omdat ik weet dat het er voor de winter toch niet van zal komen. De LC8 staat dan weinig stil cheesy cheesy
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Di, 25 Okt. 2005, 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi!

Met de winter op komst heb ik gewoon deze 9 maanden oude topic weer opgeduikeld, vooral voor de "nieuwen"op het forum.

Ik weet zeker dat er weer vragen over verwarming gesteld gaan worden.

Wellicht heeft iemand iets aan deze info.

Ik ga eerdaags in ieder geval weer mijn verwarmde handschoenen aansluiten grin

Daan
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: