lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM 950 nog steeds beetje ziekjes
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ToKkE



Geregistreerd op: 3-7-2011
Berichten: 116
Woonplaats: Nossegem

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Nov. 2013, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
En hop, wat drie uurtjes sleutelen al niet kunnen opbrengen !

ToKKE, bedankt voor je tijd en je Ice-Tea !


Graag gedaan! Spijtig dat het niet is opgelost, maar de oorzaak vinden is toch al een goed begin! thumbsup

Hopelijk zijt ge nog droog thuis geraakt?

Grtz

_________________
_______________________________________________________
KTM 950 Adventure 2004 met de S veren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 3 Nov. 2013, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
en dan nu poot uit elkaar en bekijken waarom (zelf doen of laten doen)

ander poot ook meteen (laten) reviseren zou ik zeggen!


Ah, en hier naderen we meteen een interessante kwestie ! In juni heb ik de twee poten laten reviseren door WP Suspension te Mol met daarbij het speciale verzoek om goed te checken of er iets krom of fout is net omdat ze zo stug waren. "Niets aan de hand" was hun devies. Ik ben benieuwd voor morgen, als ik ze ga bellen, wat ze gaan zeggen. Ik vind ergens dat ze nu die vorkpoot wel op hun eigen kosten eens mogen uit elkaar halen. Nieuwe onderdelen wil ik nog betalen, maar in het betalen van reeds gepresteerde werkuren heb ik eigenlijk geen zin.

@ToKKe : lang leve waterdichte motorkledij ! grin

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 759
Woonplaats: aan de rand van het bos

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 4 Nov. 2013, 0:55    Onderwerp: Reageer met quote

Merkwaardig dat WP Mol dat niet merkt ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 4 Nov. 2013, 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Merkwaardig dat WP Mol dat niet merkt ...


Tja uhoh2

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 5 Nov. 2013, 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Net gebeld met WP Suspension. Het vermoeden is een haperende wisselklep (?) waardoor de demping haperend werkt (dus blokkerend-niet blokkerend). Het is een feit dat bij de revisie in juni al opgemerkt was dat de naald van die demping cartridge vast zat, en die hadden ze dus wel al los gemaakt. Pootje ga ik opsturen en ze nemen spontaan de kosten op zich. Ik laat nog iets weten over de afloop, maar er is hoop!
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 5 Nov. 2013, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Niet voorsteken he Muug wink Want ik heb samen met Oli bij WP in mol een afspraak op 18 november om onze brommers 55mm hoger te zetten thumbsup
_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 7 Nov. 2013, 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

amai jullie zijn grote mensen stunned Maar het is te laat, mijn poot is vandaag verzonden, tegen eind volgende week heb ik hem terug. grin
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 8 Nov. 2013, 0:06    Onderwerp: Reageer met quote

Haa, dan kunnen ze eerst oefenen op jouw poot om dan de onze goed te doen thumbsup Mopje uiteraard rolleyes2
En grote mensen? Ik ben amper 1m75. Maar heb op Gunter zijn moto eens mogen "passen". Gaat net, desnoods zoek ik wel een laag zadeltje bij wink

_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 8 Nov. 2013, 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben ook 1m75. En voor mij is mijn KTM perfect van hoogte. Idem met die grondspeling.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 24 Nov. 2013, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
amai jullie zijn grote mensen stunned Maar het is te laat, mijn poot is vandaag verzonden, tegen eind volgende week heb ik hem terug. grin


ziezo, ondertussen zit de poot er al enkele dagen terug op. Nog geen tijd gehad voor een ritje. WP in Mol heeft de poot volledig tot op het allerlaatste veertje uit elkaar gehaald, de binnenpoten extra gepolierd en weer gemonteerd. De stroefheid die er enigszins was is nu volgens WP geheel verdwenen.

Ik heb de veerweg wat zitten meten. Op de middenbok meet ik 21 cm aan maximale veerweg. Op zijn wielen zakt dat vooraan in naar zo'n 15 cm. De voorvork meermaals indrukken en laten uitveren levert op een halve cm nauwkeurig steeds die 15 cm op. Dus hij keert steeds terug naar eenzelfde rustpunt, zo hoort het wel. Wat me wel nog verbaast is dat hij vooraan niet extra inzakt als ik in het zadel ga zitten. Achteraan zakt hij wel wat in.
Met de koppeling ben ik nog niet bezig geweest. Volop bezig met een 25-tal Ikea-keukenkastjes en een buizenversterker tussendoor. grin

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 25 Dec. 2013, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Zondag dan eindelijk tijd gevonden om die koppelingsplaten met hun afgeronde kant naar binnen te steken. Maandag werkdag dus testritdag. Tijdens twee ritten met koudstart bleek het fenomeen voor 98% weg te zijn. Het was érg lang geleden dat ik met vetrouwen vanuit stilstand durfde vertrekken. Koudstart is echter relatief, de temperatuur van de twee parkeerruimtes schommelt rond de 15°C. Dus in feite zou ik 'm ook nog eens moeten testen na een nachtje buiten staan met vriestemperaturen. Wordt vervolgd.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 25 Dec. 2013, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mijn trialleke heb ik het volgende eens gedaan:

http://www.trialscentral.com/forums/topic/28407-the-beta-clutch-fix/

Het polijsten van de 'tabs' heb ik trouwens niet met een Dremel gedaan maar met de polijstborstel

Een doorsnee beta (toch de trials) moet je in eerste zetten met je gewicht op het voorwiel en de rem toegeknepen of nog beter met voorwiel tegen een muur of boom bij een koudstart.
Een Engelse slimmerik heeft zich daar eens mee bezig gehouden...
Bij mij ( de beta)is het koudstartprobleem helemaal weg, de dosering is vast beter maar ik denk dat het aan de chauffeur ligt in mijn geval...

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 26 Dec. 2013, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

effe kijke ...

samengevat : lijmresten op de gevoerde platen verwijderen en de randen van tabs de gevoerde platen wat rond bijvijlen. Polijsten is het puntje op de "i".

Sounds nice. Maar bij KTMs is er nauwelijks lijm gemorst volgens mij. Ik heb alleszins nooit het idee gehad van "o mijn god wat een prut tussen die tabs!" Ik zal het straks eens bekijken, ik heb hier nog enkele gevoerde platen liggen.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 27 Dec. 2013, 0:31    Onderwerp: Reageer met quote

Waar geen lijm is kan er olie tussen en zal de plaat geleidelijker 'pakken'. (En als 't goed is, ook niet of minder plakken) Met de tabs te polijsten gaan ze beter glijden in de tanden van de korf.

Er zijn er blijkbaar ook die in de blokjes van de gevoerde platen een extra diagonale gleuf vijlen. Nog meer olie!

Bij trial is de koppeling ongeveer je belangrijkste 'instrument' Alles staat of valt (soms letterlijk) met dosering.
('k Wou dat ik de praktijk zo goed kon als de theorie)

Wat wil je eigenlijk verbeteren aan de koppeling? Slipt hij door, blijft hij plakken of hapt hij bij vertrek of schakelen?

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 31 Dec. 2013, 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

happen

is al flink beter met recentere - minder versleten - binnenkorf en andere booster, van stevend.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif