Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 10 Jun. 2007, 17:23 Onderwerp: |
|
|
Nokkenas misschien een tandje verkeerd terug gezet of de carburateur uit balans vandaan denk ik. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Jacob
|
Geplaatst: Zo, 10 Jun. 2007, 17:58 Onderwerp: |
|
|
Balansas misschien? Voelt als oude XT500? En als je gas geeft?
Gr, Jacob _________________ Leef! doe het voorzichtig maar niet te voorzichtig anders is het niet leuk |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Ma, 11 Jun. 2007, 16:53 Onderwerp: |
|
|
De afstelling van de carbs lijkt me sterk, hij is net afgesteld bij Moto2000. Maar hij trilt wel meer en constant. Ik krijg er geen dooie vingers van of zo en het is niet echt hinderlijk maar wel voelbaar. Ik ga nog wel een keertje langs de dealer maar kom tijd tekort en ik heb geen zin om weer 1,5 week zonder brommer te zitten.
Grt FD _________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Ma, 23 Mrt. 2009, 15:15 Onderwerp: |
|
|
En ja hoor, 2 jaar later (en 17000km) en een grote beurt bij Dipi-motors (Baarle Nassau) en weer krijg ik een telefoontje: pitting op de nokkenas van de achterste cilinder.
Ik hoop dat het weer een garantiegeval word want het lijkt mij toch niet dat dit normaal is. Het zag er ook niet uit als slijtage er zijn gewoon stukjes uit de nokkenas verdwenen: materiaal te zacht.
Ik ken ook iemand met een andere 950 adv ook uit 2005 die dit ook al had na 25000km. Dat moet dus wel een slechte serie nokkenassen zijn.
Nog meer mensen met een 2005 adventure met deze pitting problemen???????????
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 23 Mrt. 2009, 21:39 Onderwerp: |
|
|
Jeremiah schreef: | En ja hoor, 2 jaar later (en 17000km) en een grote beurt bij Dipi-motors (Baarle Nassau) en weer krijg ik een telefoontje: pitting op de nokkenas van de achterste cilinder.
Ik hoop dat het weer een garantiegeval word want het lijkt mij toch niet dat dit normaal is. Het zag er ook niet uit als slijtage er zijn gewoon stukjes uit de nokkenas verdwenen: materiaal te zacht.
Ik ken ook iemand met een andere 950 adv ook uit 2005 die dit ook al had na 25000km. Dat moet dus wel een slechte serie nokkenassen zijn.
Nog meer mensen met een 2005 adventure met deze pitting problemen???????????
Grt FD |
garantie op een adv uit 2005 ???? |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Di, 24 Mrt. 2009, 13:04 Onderwerp: |
|
|
Ja garantie mag je het niet noemen, maar onder een coulance-regeling lijkt mij wel. Het kan toch niet zo zijn dat je om de paar duizend km een nieuwe nokkenas moet monteren.
Die hoort toch langer mee te gaan. Pitting is geen slijtage!!!!!!!!
Volgens mij valt dat onder het consumentenrecht!
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
|
Geplaatst: Vr, 22 Mei. 2009, 15:09 Onderwerp: |
|
|
En? Hoe is het afgelopen?
Groet, Wout. _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Vr, 22 Mei. 2009, 22:01 Onderwerp: |
|
|
Ik kan gelukkig melden dat KTM alles vergoed heeft w.b. de nokkenas. En inderdaad had ik 3 jaar garantie bij mijn overjarige 950. Die is nu dus voorbij en ik hoop voorlopig van problemen gespaard te blijven, het onderhoud is toch wel prijzig van deze fiets, maar het rijplezier gelukkig des te groter. En verspreid over de kilometers valt het nog mee: 34000 in 3 jaar, zonder problemen op de weg!
Ik kreeg het telefoontje van Dipi moto toen ik met de KTM in de Dolomieten aan het rijden was, dat was al een feest maar dat alles vergoed werd maakte het nog leuker. Zo zie je maar weer dat een echte KTM dealer en goed onderhoud ook helpen.
|
Naar boven |
|
 |
Flip

|
Geplaatst: Ma, 14 Okt. 2013, 22:22 Onderwerp: |
|
|
Ai, Ai,.. ook deze slijtage geconstateerd op de inlaatnok, voorste cilinder bij mijn SE '07. Afgelopen week weggebracht voor zijn 15.000 beurt naar de mannen van KOBO Drachten. Hadden ze daar nog niet eerder mee gemaakt. Er is gebeld naar KTM, zou er geantwoord zijn,... 'Tja, bouwjaar 2007 en is er misschien mee gecrossed' Dit antwoord van KTM was ook voor de KOBO mannen een verrassing?! Maar krijg van KTM gezien het bouwjaar geen coulance ,
Afijn, materiaalfout, pech, incident, zal dan wel, .... maar als je deze topic leest, en hopelijk bij 30.000 niet weer deze verrassing aan de achterste cilinder. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Di, 15 Okt. 2013, 0:29 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog 950 stokken liggen als je nog niet besteld heb. In nieuwstaat. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Flip

|
Geplaatst: Di, 15 Okt. 2013, 8:55 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Ik heb nog 950 stokken liggen als je nog niet besteld heb. In nieuwstaat. |
Dank voor het aanbod, waarschijnlijk wordt er morgen 1 in Drachten afgeleverd. |
|
Naar boven |
|
 |
MartijnL20
|
Geplaatst: Di, 15 Okt. 2013, 22:50 Onderwerp: |
|
|
je ben niet de enigste Ik had het afgelopen zomer ook bij een onderhoudsbeurt. Met het stellen van de kleppen kwamen ze er achter dat de inlaatnok ook af was. Dit was echter wel bij 50.000 km. Oorzaak ook niet bekend, ze giste dat de vorige eigenaar misschien de verkeerde olie had gebruikt. _________________ KTM 990R + Buell X1 |
|
Naar boven |
|
 |
Flip

|
Geplaatst: Wo, 16 Okt. 2013, 11:14 Onderwerp: |
|
|
MartijnL20 schreef: | je ben niet de enigste  |
Ja, ja,..gedeelde smart, is halve smart ..of zoiets  |
|