Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
frans
|
Geplaatst: Ma, 12 Aug. 2013, 0:07 Onderwerp: Gevraagd: defecte benzinepomp Adventure 990 voor Safari Tank |
|
|
Wegens lekkageproblemen met de afdekplaat van de benzinepomp op de Safari 45 liter tanks voor de Adventure (Ik heb een 950) zoek ik een defecte benzinepomp van de 990, die in de tank ingebouwd wordt, om een deugdelijke afdichting te kunnen maken. De door Touratech/Safari geleverde platte afdekplaat en pakking is echt onbetrouwbaar! Ik heb wel vertrouwen in het afsluitingssysteem van de originele pomp met een O-ring. Wie kan mij helpen?
Frans
haveloosopreis@gmail.com _________________ Haveloos op reis |
|
Naar boven |
|
 |
brambram
|
Geplaatst: Wo, 14 Aug. 2013, 13:40 Onderwerp: Re: Gevraagd: defecte benzinepomp Adventure 990 voor Safari |
|
|
Hoi Frans,
ik heb zelf een dikke alu afdichtplaat gemaakt en dat afgedicht met 'Dirko Dichtmasse HT'. Had 't nog liggen en 't werkt perfect. Na 4000 km nog steeds dicht.
De Safari tanks zijn niet echt mooi afgewerkt op de benzinepomp plek. Met een rechthoekige wetsteen kan je het heuvelig landschap eerst wat egaliseren. Ook de niveausensor kon wel wat Dirko gebruiken.
Succes!
http://www.louis.de/promotion/dirko_ht_dichtmasse-36.asp |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 14 Aug. 2013, 15:09 Onderwerp: |
|
|
Als je een goeie tekening hebt kan ik ook wel een plaatje aluminium of HDPE onder de frees mikken. Lijkt me een mooiere oplossing. |
|
Naar boven |
|
 |
frans
|
Geplaatst: Wo, 14 Aug. 2013, 23:17 Onderwerp: |
|
|
De Safaritanks voor de KTM Adventure zijn niet alleen niet goed afgewerkt, maar als je de tanks voor een onderhoudsbeurt of zo eraf moet halen blijken ze 3 cm. uitgezakt te zijn en dat voor reistanks die geschikt moeten zijn voor grote reizen.
Dichtkit lijkt me een beter idee dan het door Safari/Touratech geleverde rubber pakkinkje. Overigens adviseert Louis/Dirko om voor benzinepompen e.d. Curil T te gebruiken.
De beste afdichting is toch een afdekplaat die vergelijkbaar is met de originele KTM pomp. Als ik daarvan de afmetingen op de kop kan tikken, laat ik dat zeker weten.
Frans _________________ Haveloos op reis |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 15 Aug. 2013, 18:10 Onderwerp: |
|
|
Originele tanks zakken ook uit, zeker als ze al wat ouder zijn. Haal ze maar eens (deels) gevuld van de brommer af en laat ze een week in de hoek staan. Geheid dat de 3 bouten niet passen zonder enig gewrik.
Met HDPE tanks zoals de Safari's is dat nog erger. HDPE is een heel mooi materiaal voor dit soort zaken, maar erg vormvast is het niet.
Curil-T is een van mijn 'pet chemicals', zeker na al 2 motorblokken opengehad te hebben die stukjes vloeibare pakking in de oliekanalen hadden zitten. Bevalt me 9 van de 10x beter dan de uithardende vloeibare pakkingen (en als ik die al gebruik, dan vaak een anaerobe variant zoals Loctite 510). Lijkt me voor zo'n benzinetankgatafdekplaat (10x woordwaarde) inderdaad ook een uitstekende keuze. |
|
Naar boven |
|
 |
Jerome
|
Geplaatst: Ma, 26 Aug. 2013, 12:42 Onderwerp: |
|
|
Frans,
heb nog een pomp liggen, laat maar weten
groet,