Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Olivier_S
|
Geplaatst: Vr, 9 Aug. 2013, 8:11 Onderwerp: Gps gezocht |
|
|
Iemand een gps te koop/te huur/te leen?
Mijn tripy II heeft de geest gegeven en ik vertrek volgende week op vakantie...
Ik zoek eigenlijk alleen iets om me door Frankrijk te loodsen, eens in de Pyreneën wordt er met gids gereden...
"edit"
Als er iemand een tip heeft voor een offline navigatie app kan ik mijn smartphone misschien gebruiken. Probleem met google maps is dat die alleen autostrade routes gebruikt en das niet echt aangenaam op de motor... _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Vr, 9 Aug. 2013, 16:01 Onderwerp: |
|
|
Nee, niks te leen, maar Frankrijk is easy.
Gewoon het Tripy roadbook printen?
Of zelf maken: voor elke afslag: straatnummer LAF - ri dorpje X - straatnummer RAF - ri dorpje Y - ...
(LAF = linksaf)
Een dagrit wordt niet langer dan een A4tje zo, in Frankrijk. |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Vr, 9 Aug. 2013, 16:38 Onderwerp: |
|
|
Frankrijk is makkelijk, lukt ook wel met kaart.
Maar het plan was om geen plan te hebben, wou de Tripy op toeristische route zetten en gewoon een beetje verdwalen in Frankrijk.
Heb mezelf een ruime vier dagen gegeven om tot in de Pyreneën te rijden.
Zal dus toch wat moeten plannen zonder Tripy. Ga vanavond eens proberen of ik mijn autogps niet met een zuignap op het scherm kan installeren (en stroom aansluiten) en heb een navigatie app gevonden, maar die plaatst mijn winkel op de E40 die hier een kilometer zuidelijker ligt, dus zal er maar niet teveel op vertrouwen... _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
Hofnar
|
Geplaatst: Vr, 9 Aug. 2013, 17:27 Onderwerp: |
|
|
Olivier,
jij ging toch met Endurofun ?
Bart (Bronckart) van Endurofun is Tripyverdeler in Belgie.
( www.tripycenter.be )
Hij is zééér behulpzaam...
Stef |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Za, 10 Aug. 2013, 7:06 Onderwerp: |
|
|
Dat klopt. Maar Bart heeft zelf twee toestellen in reparatie en kan er geen missen. Mijn toestel wordt ook gemaakt, maar dit kan nooit op tijd terug zijn, daarom dat ik een goedkope oplossing zoek.
Ik ga mijn autogps proberen. Alleen stom dat de ktm ruit gebogen is aan de binnenkant. Met een zuignap kan het niet. Het zal ductape worden....[/url] _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Za, 10 Aug. 2013, 8:06 Onderwerp: |
|
|
Olivier_S schreef: | Frankrijk is makkelijk, lukt ook wel met kaart.
Maar het plan was om geen plan te hebben, wou de Tripy op toeristische route zetten en gewoon een beetje verdwalen in Frankrijk.
| op vier dagen kan je voor het echte avontuur gaan. neem gewoon een kompas mee maak da op je stuur en volg de Z. en voor het laatste stukje of noodgevallen neem je een kaart. _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Za, 10 Aug. 2013, 10:08 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | Olivier_S schreef: | Frankrijk is makkelijk, lukt ook wel met kaart.
| op vier dagen kan je voor het echte avontuur gaan. neem gewoon een kompas mee maak da op je stuur en volg de Z. en voor het laatste stukje of noodgevallen neem je een kaart. |
Dat kan, maar een kompas garandeert me geen stuurplezier...
Maar ik trek mn plan wel.
Het is gewoon balen, kan ik dat ding eindelijk gebruiken waarvoor het dient (voor te koerieren is het echt geen goeie gps) en dan werkt het niet meer. Tis ook een duur apparaat om na acht maanden de geest te geven...
Maar bon, na alles wat al misgelopen is, kan dit er nog wel effe bij . _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Za, 10 Aug. 2013, 21:34 Onderwerp: |
|
|
Olivier_S schreef: | Frankrijk is makkelijk, lukt ook wel met kaart.
... en gewoon een beetje verdwalen in Frankrijk.
|
Gaat zonder GPS toch veel beter juist? Maar serieus wel balen hoor. Ik heb een streetpilot 3 liggen, mag je zo hebben maar of dat nu wilt ...
groeten,
Jos _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Za, 10 Aug. 2013, 22:23 Onderwerp: |
|
|
Ik zou gewoon een Michelin kaart scoren. Staan de leuke stuurweggetjes ook op gemarkeerd, en je hebt veel meer overzicht.
Zo heel 'vroeger' is het nog niet eens dat het zonder GPS ook prima ging. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 11 Aug. 2013, 3:58 Onderwerp: |
|
|
smart Phone is ook wel makkelijk |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Zo, 11 Aug. 2013, 21:26 Onderwerp: |
|
|
Mag een slotje op.
Tweedehands Zumo gescoord. _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
|