lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koppeling niet vrij
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jul. 2013, 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

Gerbrand schreef:

dus ik ga ervan uit dat volgorde etc. gewoon goed moet zijn. Ik heb dit zelf nog even gecontroleerd aan de hamd vam de kleur van de stalen platen (lichte metaalkleur = staal, dus aan buitenzijde v het pakket)

ik snap hier niet wat je bedoelt. Aan de buitenkant ligt een (speciale) gevoerde plaat met andere soort voering omdat deze op Alu loopt. Aan de binnekant ligt een smallere plaat, zodat er ruimte is voor de veer.

Gerbrand

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jul. 2013, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp je vraag, beetje vaag omschreven van mijn kant. Dat komt omdat ik op dit vlak onvoldoende informatie ut het werkplaatshandboek kan terug vinden.

Ik heb enkel de buitenste stalen platen durven wisselen, omdat ik zeker weet dat die aan de buitenkant moeen zitten. De gevoerde platen heb ik allemaal op z' plek laten zitten.

Is er ergens een foto van het verschil in platen beschikbaar? Op welk punt is de binnenste stalen plaat smaller? Is het dunner of is de binnendiameter groter?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jul. 2013, 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

De stalen platen zijn allemaal hetzelfde.
de achterste gevoerde plaat heeft een grotere binnendiameter, voor de bellevilleveer.
de achterste en voorste gevoerde platen hebben een andere voering, omdat ze aan 1 kant tegen aluminium lopen. je kan ze herkennen omdat de blokjes voering breder zijn dan van de andere gevoerde platen.
die eerste en laatste gevoerde moeten dus blijven zitten. voor alle andere speelt de plaats in het pak geen rol.

Het volledige pakket, inclusief bellevilleveer. wat er eerst in moet ligt bovenaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jul. 2013, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

of ook : de twee buitenste gevoerde platen zijn twee unieke exemplaren (nrs 9 en 10) (ze verschillen dus ook van elkaar!), alle andere binnenin zijn gelijk (nr 8).

Op deze technische fiche zie je het mooi:

En je kan dat hier zelf uitzoeken : http://www.ktmschnellversand.de/ERSATZTEILE/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Gerbrand

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jul. 2013, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Super bedankt voor de info, dit geeft de benodigde duidelijkheid!

Morgenochtend weer aan de slag...
Naar boven
Gerbrand

BerichtGeplaatst: Za, 27 Jul. 2013, 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas, alles was al in goede volgorde gemonteerd. De smallere eerste plaat netjes over de b.veer, dunne ring achter de veer ook OK en de afwijkende buitenste plaat inderdaad ook op z'n plek.

Maar weer verder speuren wat het zijn kan....

Even off topic: ik heb de synchronisatie van de carburateurs gecontroleerd met 2 vacuummeters, maar dit helpt me niet verder. De wijzertjes staan vrolijk te dansen op het rimte van de V-twin, weten jullie. Wat ik verkeerd doe? Beide meters gekoppeld op de 2 slangetjes en netjes op 1400rpm laten draaien (complete instructie uit het WPHB gevolgd).
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Za, 27 Jul. 2013, 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

Vernouwer in de slang zetten of het stelschroefje dicht draaien...
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Gerbrand

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jul. 2013, 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

Pas ik de synchronisatie niet aan als ik het stelschroefje helemaal dicht draai? De vacuummeters heb ik gekoppeld via smalle 'tuutjes' op de slangetjes vd carburateurs (max 3mm doorstroom). Moet deze doorstroom nog nauwer zijn om een stabiele waarde op de klokken te meten?

Het kan niet liggen aan de kwaliteit van het gereedschap, beide meters zijn A-merk en recent nog gekalibreerd.
Naar boven
disco stu

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jul. 2013, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat hij de stelschroefjes van de demper van het synchronisatietoestel bedoelt.

In principe is het als volgt:

aansluiting op het inlaatspruitstuk ----> vernauwing (ev. te regelen met stelschroefje) ----> een volume lucht (meestal gewoon het volume van de slangen maar dat ken ook een flesje zijn ofzo) ----> en dan de eigenlijk meter(s)

De trillingen kan je meer dempen (dus de vacuummeting uitmiddelen) door:
- de vernauwing kleiner te maken (met stelschroefjes bij te regelen)
- het volume lucht groter te maken (bij kant en klare setjes is dit meestal geen optie, bij zelfbouw wel)

Vind dus de juiste mate van demping op je meetsetje waarbij de fluctuaties/trillingen zodanig beperkt zijn dat je een relevante meting kunt doen.
Naar boven
Gerbrand

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jul. 2013, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp het, de vernauwing aanpassen is op zich goed te doen met de accessoires die bij de meters aanwezig zijn. Dank voor de support.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: