lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tankdop

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Olivier_S

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jul. 2013, 16:48    Onderwerp: Tankdop Reageer met quote

Vanmorgen wou ik gaan tanken, maar kreeg de rechttank niet open. Heb zelfs mn sleutel helemaal krom gebogen met het proberen.

Nog iemand dit probleem gehad? Zijn er andere oplossingen buiten het slotje vervangen?

Gelukkig heeft een LC8 twee tankdoppen anders had ik er mooi gestaan...

Heb ook een probleem met mn splinternieuwe rox risers. Schroefdraad is scheef getapt en krijg ze dus niet geinstalleerd, weet er iemand of ze daar moeilijk doen over retours?

Merci,
Olivier.

wtr500

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jul. 2013, 1:58    Onderwerp: Reageer met quote

Mbt slot geen idee. Je hebt de risers om en om een stukje aangedraaid? Als je er eentje vastschroeft, dan krijg je de andere idd niet geinstalleerd.
Olivier_S

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jul. 2013, 7:10    Onderwerp: Reageer met quote

De schroefdraad is bovenaan helemaal stuk, heb de bout er wel uit gekregen maar krijg ze er niet terug in. Het is de eerste paar mm al, dus ben zelfs niet zo ver gekomen dat ik ze om en om kan aandraaien.

Tis volgens mij een productiefout, want onderaan diezelfde schroefdraad zijn er stukjes afgeschilferd...

Ik heb de winkel gemaild waar ik ze gekocht heb maar nog geen antwoord. Ik hoop dat ze op vakantie zijn en me niet aan het negeren zijn.

Andere optie is om zelf nieuwe draad te trekken. Mijn pa heeft daar een toestelletje voor liggen, maar ik heb geen idee hoe het werkt smiley.

Harry

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jul. 2013, 0:27    Onderwerp: Reageer met quote

Voor wat betreft de tankdop, probeer eens het slot in te spuiten met een beetje smeermiddel (Balistol doet het erg goed maar met WD40 lukt het ook wel. Of met een drupje motorolie desnoods) Waarschijnlijk staan gewoon je sloten droog.

De risers is een iets ander verhaal:

De montagevolgorde is losjes in de opnamepunten van de originele stuurbevestiging zetten, zodanig aanklemmen dat verstellen nog makkelijk gaat maar ze er niet uit vallen (bouten handvast). Stuur erop en licht inklemmen (bouten handvast). Pas als alle bouten goed op hun plaats zitten kan je alles gaan afstellen en op moment aantrekken. Geweld is uit den boze!

Scheef getapt in de fabriek? Je hebt toch wel eerst de boutjes er op handkracht in gedraaid hoop ik, en niet meteen al met geweld doorgedraaid? Het zou immers kunnen dat je de bouten scheef op de aanloop hebt gezet (bijvoorbeeld door het niet volgen van de juiste montagevolgorde), en dan draai je meteen alles kapot wanneer je direct een sleutel gaat gebruiken en kracht moet zetten, als je even pech hebt. Bedenk dat, wanneer je een bout niet tussen 2 vingers in een schroefdraad kunt draaien, dat er dan iets niet goed is en ga dan zeker geen geweld uitoefenen. Eerst kijken wat er aan de hand is!

Die risers worden in hele partijen tegelijk gemaakt op CNC-banken. Niet stuk voor stuk op handbediende banken. Helemaal onmogelijk is het niet, maar de kans dat er dan een tussen zit waarbij de draad scheef wordt getapt is bij dat soort productieprocessen eigenlijk verwaarloosbaar klein.

Checken of de schroefdraadgaten inderdaad scheef zitten, dit kan je redelijk makkelijk controleren met twee rechte stukjes pijp die je nagenoeg spelingsvrij in de schroefdraad kan laten zakken, beide pijpjes moeten dan parallel aan elkaar staan, en haaks op de riser. Met de bijbehorende bouten is natuurlijk beter, maar als je er een niet meer ingedraaid krijgt houdt dat al snel op. Kijk eens of je, liefst vanonder af, met een gewone M8-tapset de zaak op kan zuiveren, zonder geweld. Zoniet, dan zal het waarschijnlijk een helicoil worden (ik neem aan dat je dat bedoelt met die reparatieset), maar zorg wel dat je dan absoluut recht werkt. Als je niet helemaal zeker bent: laten doen door iemand die dit vaker doet.

Edwin640

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jul. 2013, 7:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Olivier,

mocht je er niet uitkomen met de leverancier wil ik er wel een heliciol voor je plaatsen.. geen probleem.

gr,
Edwin.

Olivier_S

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jul. 2013, 8:08    Onderwerp: Reageer met quote

De tankdop problemen zijn opgelost, ze hebben bij motocare het hele slot uit elkaar moeten halen, en toen ik zag hoe een prullenwerk dat is ben ik blij dat ik er niet zelf aan begonnen ben.

Het schroefdraad probleem heb ik ook zelf opgelost door er zo een helicoil in te draaien.

De bout zat in de riser als ik de verpakking open deed, en ging er moeilijk uit , heb er niet echt op gelet maar ik weer dat ik wat moeite heb moeten doen.

En heb gemerkt dat het scheef zat bij het aandraaiden met de vingers, het zat de eerste paar mm al verkeerd.

Anyway, de problemen zijn opgelost, en heb toch al een km of 400 gedaan met de risers zonder dat ik plots mn stuur alleen vasthad dus het zal wel goed zitten.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: