lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Dumpvalve

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jul. 2013, 23:20    Onderwerp: Dumpvalve Reageer met quote

Vandaag waterpompas en dichting vervangen, had ook al gelezen om het veertje van de dumpvalve eens te vervangen, ik zag dat gepruts echter niet zitten en heb (met behulp van het wphb en dit forum) de koppelingskooi verwijderd en de volledige dumpvalve met behuizing vervangen. Bij het bekijken van de nieuwe behuizing gemerkt dat dit wat veranderd is, bij de nieuwere kan je het veertje niet meer verwijderen zonder ook de behuizing te demonteren want er zit geen circlipje meer.

Heb foto's genomen, die volgen nog.

In elk geval de Ktm draait weer en dat is het belangrijkste, ga toch nog maar eens de olie aflaten voor de zekerheid, misschien ook de koelvloeistof want die was echt wel vuil geworden.

Grts Gunter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jul. 2013, 9:05    Onderwerp: Reageer met quote

klopt, dat is gewijzigd.
Heb gemakkelijkheidshalve ook de hele behuizing liggen thuis. Alleen nog eens tijd vinden om er aan te beginnen Smile

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jul. 2013, 2:00    Onderwerp: Reageer met quote

Idd veranderd. Geen locktide vergeten?wink2
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jul. 2013, 8:16    Onderwerp: Reageer met quote

wtr500 schreef:
Idd veranderd. Geen locktide vergeten?wink2

Nope, ik vond het wel spannend om de korf los te maken, maar voor de rest is alles redelijk vlot verlopen. Gisteren eens klein tourtje gedaan en alles lijkt normaal.
Grts Gunter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Jul. 2013, 2:23    Onderwerp: Reageer met quote

Korf is idd alleen maar los te krijgen met een luchtsleutel. Althans, bij mij....er zijn mensen die het met minder voor elkaar hebben gekregen.
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Jul. 2013, 8:24    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij is het gelukt zonder maar het vergde wel wat improvisatie, heb het gedaan met de tip van Gerben: in zesde versnelling, achterrem dicht en met een grote dopsleutel, bij de derde poging kwam het los. Tegen volgende keer wil ik toch graag zo'n tooltje en ga ik de moer wat warm maken.

Toch leuk, zowat zelf sleutelen..... Al doe ik het wel liever in de winter...

Grts Gunter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jul. 2013, 0:40    Onderwerp: Reageer met quote

Hier de beloofde foto's, links telkens het nieuwe model

Grts Gunter



image.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  163.76 KB
 Weergegeven:  243 keer

image.jpg



image.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  208.62 KB
 Weergegeven:  252 keer

image.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
brieanova



Geregistreerd op: 19-3-2010
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Aug. 2013, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hebben jullie misschien een bestel of artikel nummer voor me?

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Aug. 2013, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

Deze heb ik besteld.
60038010133

Of http://www.ktm-versand.de/product_info.php/info/p606841_DRUCKPUMPENGEHAEUSE---KPL----10.html

Grts Gunter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

BerichtGeplaatst: Di, 6 Aug. 2013, 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Gunter,

Ik heb nu 27.000km op mijn 990 Adv en ik begin stilletjes aan ook water te verliezen! Kan haast nergens anders weglopen dan aan de waterpomp. Kan dit op zo'n lage kilometerstand of moet ik het ergens gaan zoeken?

_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Di, 6 Aug. 2013, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Toon_D schreef:
Hey Gunter,

Ik heb nu 27.000km op mijn 990 Adv en ik begin stilletjes aan ook water te verliezen! Kan haast nergens anders weglopen dan aan de waterpomp. Kan dit op zo'n lage kilometerstand of moet ik het ergens gaan zoeken?

Zou wel eens best kunnen.... Ik had 35000km....
Volg het goed op want in de Italiaanse Dolomieten staan zonder oliedruk is echt wel kl**te, thuisgekomen was dit het verdict......



image.jpg
 Beschrijving:
Mayonaise in het koppelingsdeksel
 Bestandsgrootte:  142.46 KB
 Weergegeven:  240 keer

image.jpg



image.jpg
 Beschrijving:
Gegolfde oliefilter
 Bestandsgrootte:  100.04 KB
 Weergegeven:  246 keer

image.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

BerichtGeplaatst: Di, 6 Aug. 2013, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm damn,
Heb je toevallig alle part nr's nog van die waterpomp kit? Scheelt een pak zoekwerk en hoef ik niet te twijfelen. Het is wel helemaal nog niet extreem hoor, zou ik de dumpvalve dan ineen keer mee moeten vervangen?
Bedankt al he wink

_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Di, 6 Aug. 2013, 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

Waterpompkit 60035054144 x1
Lagers 0625069010 x2
Dichting deksel waterpomp 60035053000 x1 (was niet nodig maar heb ze toch vervangen)
Dichting groot deksel 60030025000 ( was stuk bij mij bij het demonteren)

De dumpvalve heb ik echter enkel uit voorzorg vervangen omdat enerzijds alles open lag en anderzijds ik vond dat de kettingspanners nogal klapperden, die heb ik trouwens allebei ook vervangen.
Alles bij elkaar, nog wat pakkingetjes, handkappen, oliefilterkit + extra oliefilter was ik 300€ kwijt.

Mvg Gunter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif