lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Boodschappenlijstje en tips voor grote beurt

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gerbrand

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jul. 2013, 17:12    Onderwerp: Boodschappenlijstje en tips voor grote beurt Reageer met quote

Ik wil binnenkort voor het eerst een grote beurt aan m'n 950 Adv van 2004 (45.000km) uitvoeren en ben m'n boodschappenlijstje compleet aan het maken. Mis ik nog zaken of kan ik hiermee naar de dealer?

- Olie, oliefilter e.d.
- Luchtfilter
- Koelvloeistof
- Remvloeistof Dot 5.1
- Minerale olie koppelingsvloeistof
- Bougies
- Remblokken (achter sowieso, voor ff checken)
- ......

Vorig jaar heb ik de voorvork uit elkaar gehad en van nieuwe olie e.d. voorzien. Het kettingset heb ik toen ook vervangen. De waterpomp revisie incl. oliedrukveer heb ik toen ook uitgevoerd.

Het wordt m'n eerste grote beurt maar met het werkplaatshandboek als leidraad moet het vast gaan lukken. Mochten jullie nog tips en trucs hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hanu

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Jul. 2013, 0:09    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de Dealer controleren ze bij een grote beurt ook de kleppen en als het nodig is ook je carbs synchroniseren.
Gerbrand

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Jul. 2013, 7:28    Onderwerp: Reageer met quote

Controleren van klepspeling heb ik idd ook op m'n actielijstje staan. De carbs evt synchroniseren is iets waar ik geen ervraing mee heb, eens kijken hoe we dat op gaan lossen. Dank voor je suggesties!
Naar boven
Muug

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Jul. 2013, 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

carbs syncen is simpel : gewoon één schroefje bijstellen tot ze in sync zijn. En dat kan je controleren met een niet zo duur apparaat : de carbtune. Of je maakt zelf wat met buizen en motorolie enzomeer. thumbsup
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Gerbrand

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Jul. 2013, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dat gaat me lukken! Heb idd op KTM950.info al eens een zelfbouw sunc setje gezien. Eens kijken of ik voor 70-80 euro een tool koop of dat ik zelf ff wat knutsel.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: