Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
plukenannabel

|
Geplaatst: Wo, 6 Feb. 2013, 19:17 Onderwerp: geen koelwatertemp weergave in display? |
|
|
ik he op mijn 2007 geen koelwatertemp weergave in display? Blaar op mijn vinger zegt me dat de radiator wel op temp komt. Wat is er hoogst waarschijnlijk stuk? _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

|
Geplaatst: Vr, 8 Feb. 2013, 15:03 Onderwerp: |
|
|
niemand? dan maar eens beginne met temp sensor, die zal de werled niet kosten vermoed ik. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Vr, 8 Feb. 2013, 16:29 Onderwerp: |
|
|
Gewoon een stekkertje los misschien??  _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

|
Geplaatst: Vr, 8 Feb. 2013, 18:58 Onderwerp: |
|
|
kan _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 9:27 Onderwerp: |
|
|
nog niet opgelost, op zich ook geen probleem (op mijn drz heb ik helemaal geen dashboard)
Ik hoor ook geen fan aanslaan met rijden, dat is toch wel een item bij de 990. Maar geen idee of dat met dashboard te maken kan hebben (vermoed eigenlijk van niet, zal wel bimetaal contactje zijn in radiator zelf. Maar als het wel op dezelfde sensor gaat dan kan het weer wel.
Hoe test ik dit? gewoon stationair laten lopen tot ie aanslaat? en stel dat ie het niet doet, na hoelang moet ik dan zeker de motor uitzetten, want een indicatie voor motortemp heb ik dus niet. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 21:18 Onderwerp: Re: geen koelwatertemp weergave in display? |
|
|
plukenannabel schreef: | ik he op mijn 2007 geen koelwatertemp weergave in display? Blaar op mijn vinger zegt me dat de radiator wel op temp komt. Wat is er hoogst waarschijnlijk stuk? |
wat bedoel je daarmee? ontbreken die streepjes op je display???
je hebt:
1) De temperatuur balkjes op je LCD display. Deze info komt van de motor-watertemperatuur-sensor
2) Een rood lampje, wat aangaat NA het laatste balkje. Ook deze info komt van de motor-watertemp-sensor
3) de FAN die aan gaat: Deze heeft niets met het dashbord te doen, en gaat aan via het temperatuurcontact op de zijkant van de radiator (daar kun je de stekker van loshalen en doorverbingen, dan moet de fan aangaan!)
De FAN gaat aan voordat het laatste balke in beeld is, en zeker voordat het rode lampje aan gaat
de Motor kookt over, kort nadat het rode lampje is aangegegaan (dus nog iets hogere temperatuur) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 22:16 Onderwerp: |
|
|
thnx, ik heb idd geen streepjes op de display. Zal de fan eens doorverbinden zaterdag.
dank voor uitleg. Zonder forum zijn dit soort dingen echt vervelend. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 22:30 Onderwerp: |
|
|
wel apart dat je die streepjes niet hebt: heb je het allereerste streepje onderaan ook niet? Volgens mij moet dat er altijd zijn.
misschien is je sensor niet ok? -> (denkt dat het blok altijd koud blijft!), en dat geeft dan wel een veeel te rijk mengsel en een hoog verbruik.
Even checken met Tuneecu of die sensor wel de jusite waarde geeft.
zoja.. dan is het dus gewoon display wat niet goed werkt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

|
Geplaatst: Vr, 5 Jul. 2013, 9:42 Onderwerp: |
|
|
Onderste balkje ook niet. Bij omdraaien van de sleutel zie je wel (wanneer de toerenteller naar max draait) alle functies van het dashboard oplichten en dan zie je wel de gehele balken (alle 6)
Dus de display kan het wel. Lijkt dus op een ontbrekend inkomend signaal. Is dit nog een gezekerd circuit ofwel kan er een rotte zekering tussen zitten? Ook mijn 12v dashboardaansluiting doet niets _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 5 Jul. 2013, 14:08 Onderwerp: |
|
|
Hee gerben,
De temperatuursensor voor de ECU en die voor de dash zijn andere sensoren. Dat gaat dus helaas niet op.
Ik zou het zoeken in een kabel breukje rond de oliedruksensor, daar zit het soms vrij stevig vast getrokken tegen het frame, of het pinnentje op de temp sensor (tussen de 2 cyllinders in). _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 5 Jul. 2013, 21:45 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Hee gerben,
De temperatuursensor voor de ECU en die voor de dash zijn andere sensoren. Dat gaat dus helaas niet op.
Ik zou het zoeken in een kabel breukje rond de oliedruksensor, daar zit het soms vrij stevig vast getrokken tegen het frame, of het pinnentje op de temp sensor (tussen de 2 cyllinders in). |
ik geloof je graag, maar ik zie het niet...
in het schema van de 990 zie ik maar 1 temp-sensor voor de motortemp, en die gaat naar de Ecu.
?? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

|
Geplaatst: Za, 6 Jul. 2013, 15:40 Onderwerp: |
|
|
probleem gelokaliseerd. Zit in de display. Display van een andere lc8 en hij doet het gewoon.
Dus ander klokje scoren en daar de km stand in over laten zetten? Ken een adresje via marktplaats waar dat kan maar dat soort louche circuits begeef ik me liever niet. dealer zal dit ook niet graag doen vermoed ik.
Past elk klokje dat uiterlijk identiek is. Ook de LC4 familie heeft deze klokjes. Maakt het zoeken wat makkelijker. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Za, 6 Jul. 2013, 20:10 Onderwerp: |
|
|
Als je een nieuw klokje koopt bij de dealer zet de importeur er meteen de juiste km stand op.
Ben alleen bang dat het dan wel een dure aanschaf wordt.... _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 6 Jul. 2013, 21:10 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er nog een rij nu met de 2009+ klok.. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

|
Geplaatst: Za, 6 Jul. 2013, 23:21 Onderwerp: |
|
|
kijk handig.hoeveel km? _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
|