lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Achterrem
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2013, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:


De 'green fade' van blokken, dus wegvallen van de remdruk als de blokken nog groentjes zijn, heeft te maken met de bindmiddelen die tijdens productie gebruikt worden. Als de blokken een keer goed op bedrijfstemperatuur komen koken de bindmiddelen weg en gaan ze tussen schijf en frictiemateriaal zitten etteren. Dat levert je tijdelijk een zeer matig werkende rem op.

Als je normaal gesproken je rem niet op temperatuur brengt omdat je 'm simpelweg niet hard/lang genoeg gebruikt, dan kan die 'green fade' ook best pas gebeuren als ze al half op zijn.



Na het vernieuwen van de remolie dacht ik hij is terug ok,hij remt terug gelijk toen ik hem kocht smiley2 maar echt tevreden was ik eigenlijk niet over die achterrem, ik vond de achterrem van mijne Tenere altijd al veel beter

Maar na dit bericht nog is te lezen dacht ik, mijn remblokjes zijn toch voor de helft versleten , ik zal ze maar vervangen , en vandaag heb ik de remblokjes dan vervangen , ik voelde het al toen ik een paar keer pompte met het remvoetje shocked zo hebben die remmen nog nooit gewerkt dacht ik smiley

De moto gestart een testje bij mij in de straat,wat gas dan geremd achterwiel blokkeerde een beetje het abs sprong op, dat kon ik voor het vervangen van de remblokjes niet, nu remt hij eigenlijk wel zeer goed vind ik ,zo heb ik hem nog niet weten remmen met zijn achterem, een heel verbetering thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2013, 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, als het al meteen na monteren van verse blokken harder remt dan zou ik toch wat verder kijken.
(Tenzij je een heel ander merk/type remblok gemonteerd hebt; dan zou het wel kunnen)

Pin door de remblokken schoonmaken en bij niet-glad vervangen, geleidepinnen klauw<->bracket een keer goed schoonmaken, kijken of het spelingsvrij is en met vers vet monteren, zuigertjes een stukje naar buiten en even goed schoonmaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2013, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Nou, als het al meteen na monteren van verse blokken harder remt dan zou ik toch wat verder kijken.
.


Hij remt met zijn achterrem nu een heel stuk beter dan dat hij ooit geremd heeft van zolang ik hem heb,
Ik heb alles goed opgekuist , de pin door remblokken ,geleidespinnen, zuigertjes gekuist alles terug gemonteerd ,en het werkte veel beter dan voordien ,voor mij is dat ok zo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KadvenTureMan



Geregistreerd op: 12-9-2011
Berichten: 118
Woonplaats: NvhL

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2013, 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

(her)Ken het fenomeen van een falende achterrem; theorie van Dr_Bean over de oorzaak (en gevolg) lijkt mij het meest plausibel. Als ik merk dat mijn achterrem niet goed meer aangrijpt zit er meestal een kleine hoeveelheid lucht in de leiding en dat heeft direct gevolgen voor de remmende werking... sad
Remedie is simpel: ontluchten smug

_________________
XRV750 '02 - '12
990ADV '11 - ...

Oranje boven, zwart onder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2013, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

mja.

als je er veellast van hebt, kun je mijn 'oplossing' proberen: Neem een klein stukje anti-klotsschuim wat ze in de racerij gebruiken in de benzinetank, en doe dat in het remvloeistof-potje. let wel: je hebt echt maar een klein stukkie nodig, het hoeft niet in de pot te klemmen.

mijn ervaring is dat dat schuim tegen de remvleoistof kan, maar garantie geef ik daar niet op natuurlijk bucktooth

ps.: dat soort maatregelen moet je uiteraard pas aan begionnen nadat je alles schoongemaakt hebt en zeker weet dat alles normaal functioneert. Het is geen oplossing voor gebrek aan onderhoud

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2013, 21:51    Onderwerp: Re: Achterrem Reageer met quote

Hoi,

vorige week tijdens een treffen in het Zwarte Woud had ik ook ineens geen druk meer op de achterrem. ik zag in eerste instantie ook geen olie lekkage. remblokjes waren wel bijna op. Bij thuis komst zag ik tijdens het indrukken van de achterrem met de hand olie en luchtbellen ontsnappen onder het deksel vandaan. dus het rubber dichtte niet meer goed af. maar dit komt als setje met deksel, rubbercupje en schroefjes (25 euri). nieuwe olie erin, nieuw deksel setje erop en nieuwe remblokjes en alles is weer als vanouds.


quote="bompa"]Voor een ADV 990 s .Ik heb hier al aan het kijken geweest maar eigenlijk niks over gevonden .
Verleden zaterdag toen ik mijn achterrem bij gebruikte op een stukje offroad ergens aan de kanten van Malmedy viel de druk weg van mijn achterrem confused , nergens een lek te zien, en nog olie genoeg in het potje

Nu mijn vraag,kan men voor die remcilinder ander cupjes (of een vervang setje)bestellen of moet dat gelijk een nieuwe remcilinder worden , bij een auto weet ik dat je er ander cupjes in kan steken , maar bij een moto nog nooit nodig gehad

Graag jullie mening of ervaring hierover

In iedergeval al op voorhand bedankt smiley[/quote]

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
KadvenTureMan



Geregistreerd op: 12-9-2011
Berichten: 118
Woonplaats: NvhL

BerichtGeplaatst: Za, 29 Jun. 2013, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
mja.
...
als je er veellast van hebt, kun je mijn 'oplossing' proberen: Neem een klein stukje anti-klotsschuim wat ze in de racerij gebruiken in de benzinetank, en doe dat in het remvloeistof-potje. let wel: je hebt echt maar een klein stukkie nodig, het hoeft niet in de pot te klemmen....


- hoe en waar kan ik aan dat soort schuim komen? Bij Mulders Motoren in Veendam hadden ze het niet en verwezen me naar 'de racerij' wreck (in die hoek heb ik weinig bekenden... dozey )

_________________
XRV750 '02 - '12
990ADV '11 - ...

Oranje boven, zwart onder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif