lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tuneecu en de 990 r

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Za, 25 Mei. 2013, 15:44    Onderwerp: Tuneecu en de 990 r Reageer met quote

Ik heb op mijn Advenure 990 R dus de Leovince uitlaten geplaatst.
Nu was er door de dealer ook de Akra mapping ingeladen ivm. de open uitlaten.
Wat ik ondervond bij de rit naar huis is dat de motor soms "hikte" bij lage toerentallen, onder de 3000omw.
Zeer vervelend, het lijkt dat hij te rijk loopt nu.

Ik heb ondertussen de Akra map een beetje aangepast en er terug ingeladen.
De 2nd throttle staat nu volledig op 100% en de F L switch geleidelijk op 0.

De motor trekt nu fantastisch door van 2000 tot 9000omw zonder gaten en supersmooth, maar hij is nu wel veel gevoeliger op het gas (snatchy).
Het hikken is volledig weg.

Heeft er iemand nog tips om de gasrespons te verbeteren ?

De ingrepen die ik nu gedaan heb met Tuneecu zijn releatief eenvoudig en kunnen geen schade toebrengen aan de motor.
Maar als ik echt de mappen moet gaan aanpassen dan wil ik graag wat meer info, als die er is tenminste.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Mei. 2013, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet dat niet zo met f/l op 0 en geen schade.. nu doen de load sensoren bijna niet mee en kan er heel makkelijk een arm gebied ontstaan zijn onderin. Wat ook dat sterke aan/uit kan veroorzaken.
Meten is pas weten wat er gebeurd. Zie zelf de f/l liever hoger dan lager, ook voor een goed benzineverbruik.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Mei. 2013, 13:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmmm, dan zet ik het wel terug zoals het stond en enkel de 2nd throttle op 100%
Eens zien wat dat geeft dan.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Mei. 2013, 16:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu de Akra map er terug ingezet met de 2nd throttle op 100%.
Gasrespons is beter nu, maar het "hikken" is ook terug.
Lijkt net of dat hij, even geen of teveel benzine krijgt.

Hij rijdt wel beter zo alhoewel het doortrekken door het volledige toerengebied, wel wat minder gaat nu.

Niet dat hij niet snel genoeg is zenne, maar je voelt het verschil wel degelijk.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Mei. 2013, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je mijn topic over tuning al gezien? smiley
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Mei. 2013, 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Heb je mijn topic over tuning al gezien? smiley

Ja, dat heb ik gelezen ja.
Ik had daar ook al gereageerd ivm. mijn vorige motor, de Duke 690 R.
Ik denk dat ik inderdaad van je diensten zal moeten gebruik maken grin2

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Jun. 2013, 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

Steven, ik heb je PB gestuurd ivm. het aanpassen van de mapping van mijn motor.
_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif