| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp   | 
	
	
	
		| Auteur | 
		Bericht | 
	
	
		Damster
 
 
  Geregistreerd op: 22-1-2012 Berichten: 16
 
  | 
		
			
				 Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 19:10    Onderwerp: Inhouden bij hard optrekken | 
				       | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Hallo allen,
 
 
Afgelopen periode weer onderhoud uitgevoerd aan mijn 950 adv 2003 waaronder klepspeling gecontroleerd en de carbs gesynchroniseerd.
 
Ik dacht dat alles prima in orde was maar indien ik nu volgas optrek dan houd de motorin om vervolgens keihard te herpakken. Ook meen ik mij in te beelden dat de motor in hoogtoeren inhoud.
 
 
Zojuist buddy verwijderd evenals de kap boven het luchtfilter, vervolgens heb ik alles ingespoten met remmenreiniger. Ik dacht namelik zelf aan een vaccuum lekje, de motor zal dan sneller moeten gaan lopen maar het tegendeel is waar. De motor slaat af.
 
 
Als jullie ideeen hebben hoor ik het graag.
 
 
Groet
 
Richard | 
			 
		  | 
	
	
		| Naar boven | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Dr_Bean Site Admin
  
  Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6807 Woonplaats: Nijmegen
  | 
		
			
				 Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 22:19    Onderwerp:  | 
				       | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Bij volgas hebben vacuumlekjes nauwelijks invloed. Dus dat veroorzaakt je probleem niet.
 
 
het kan je benzinepomp zijn
 
het kan ook een elektrische storing zijn. _________________ Dr_Bean  | 
			 
		  | 
	
	
		| Naar boven | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Damster
 
 
  Geregistreerd op: 22-1-2012 Berichten: 16
 
  | 
		
			
				 Geplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 1:19    Onderwerp:  | 
				       | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Hoi,
 
 
Bedankt voor je reactie.
 
 
Brandstofpomp zal ik controleren, heb je ook een idee waar in het elektrisch systeem te zoeken?
 
 
Richard | 
			 
		  | 
	
	
		| Naar boven | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		lchaacht
 
 
  Geregistreerd op: 19-8-2010 Berichten: 73 Woonplaats: Tremelo
  | 
		
			
				 Geplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 7:48    Onderwerp:  | 
				       | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Heb ik ook voorgehad (nuja, eigenlijk de dealer...).
 
Bij een groot onderhoud een nokkenas een tandje verkeerd gemonteerd..
 
De symptomen lijken er best wel op. Bij m'n 950 was het vooral merkbaar rond de 5000rpm om dan bij hogere toeren weer stevig op te pakken.
 
Ik had wel het geluk dat de dealer dit zsm heeft opgelost, sleutelde zelf destijds nog niet aan m'n motor. | 
			 
		  | 
	
	
		| Naar boven | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Katoom72
 
 
  Geregistreerd op: 15-8-2012 Berichten: 3
 
  | 
		
			
				 Geplaatst: Zo, 19 Mei. 2013, 19:09    Onderwerp: Re: Inhouden bij hard optrekken | 
				       | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				 	  | Damster schreef: | 	 		  Hallo allen,
 
 
Afgelopen periode weer onderhoud uitgevoerd aan mijn 950 adv 2003 waaronder klepspeling gecontroleerd en de carbs gesynchroniseerd.
 
Ik dacht dat alles prima in orde was maar indien ik nu volgas optrek dan houd de motorin om vervolgens keihard te herpakken. Ook meen ik mij in te beelden dat de motor in hoogtoeren inhoud.
 
 
Zojuist buddy verwijderd evenals de kap boven het luchtfilter, vervolgens heb ik alles ingespoten met remmenreiniger. Ik dacht namelik zelf aan een vaccuum lekje, de motor zal dan sneller moeten gaan lopen maar het tegendeel is waar. De motor slaat af.
 
 
Als jullie ideeen hebben hoor ik het graag.
 
 
Groet
 
Richard | 	  aan de overloop darmpjes van je carb geweest? | 
			 
		  | 
	
	
		| Naar boven | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Damster
 
 
  Geregistreerd op: 22-1-2012 Berichten: 16
 
  | 
		
			
				 Geplaatst: Zo, 19 Mei. 2013, 22:01    Onderwerp:  | 
				       | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Hoi.
 
 
Denk het wel, sluit je daar niet de vacuummeter op aan? Zou balen zijn, kan ik alles weer loshalen.   
 
 
Groet,
 
 
Richard | 
			 
		  | 
	
	
		| Naar boven | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Dr_Bean Site Admin
  
  Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6807 Woonplaats: Nijmegen
  | 
		
			
				 Geplaatst: Zo, 19 Mei. 2013, 22:16    Onderwerp:  | 
				       | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				dat zijn niet je overloop slangetjes maar je vacuumslangen vanaf het spuitstuk. 
 
 
Als je die loslaat en vergeet af te sluiten  dan loopt je stationair ineens wel heel kl*te hoor.  En ik verwacht eigenlijk niet dat je dat volgas problemen geeft. Bij vol optrekken  heb je immers bijna geen vacuum, en een enorm gat in de carb, dus juist relatief de minste verstoring. Maar ala.. ik heb het nooit geprobeerd. 
 
 
Bij volgas optrekken heb je typisch:
 
- heel laag carb vacuum -> Carb-Membraan problemen kunnen zorgen dat je carb niet goed open gaat: leidt tot hikups
 
- hele hoge compressie -> hele hoge ontsteekspanning: ontstekings problemen komen dan juist naar voren (vonk-lek, te grote vonkafstand, loszitten bougiekappen etc.
 
- heel hoog brandstofverbruik/tijdseenheid en per slag: sterk gepulseerde brandstof afnane: pomp problemen, vuil in de carb (wat wordt meegezogen ) etc komen dus naar voren.
 
 
tja... zeg  het maar. _________________ Dr_Bean  | 
			 
		  | 
	
	
		| Naar boven | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Damster
 
 
  Geregistreerd op: 22-1-2012 Berichten: 16
 
  | 
		
			
				 Geplaatst: Ma, 1 Jul. 2013, 11:17    Onderwerp:  | 
				       | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Iedereen bedankt voor het meedenken, de storing is verholpen. Het bleek dat een van de slangetjes van het membraam / carburateur afkomen nog in de filterkast uitkwam. Hierdoor kreeg een van de twee carburateurs een verstoorde membraam werking.
 
 
Tevens nog een dr bean pomp modificatie geplaatst, is goed zelf te doen.     
 
 
Groet,
 
 
Richard | 
			 
		  | 
	
	
		| Naar boven | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		 |