Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
raymond
Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Do, 30 Mrt. 2006, 19:07 Onderwerp: koppeling probleem ofzo? |
|
|
hoi ik heb een probleem ,toen ik vanmorgen van huis ging greep de koppeling heel laat aan (kouwe motor) zelfs bij het oversteken van een drukke weg had ik de koppelingshendel bijna los maar er gebeurde niks
maar dan ineens pakt hij de koppeling ,je schrikt je de pleuris bijna van de motor af geschoten na een paar km niks meer aan de hand
wie kan mij vertellen wat er mis is _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 30 Mrt. 2006, 22:39 Onderwerp: Re: koppeling probleem ofzo? |
|
|
raymond schreef: | hoi ik heb een probleem ,toen ik vanmorgen van huis ging greep de koppeling heel laat aan (kouwe motor) zelfs bij het oversteken van een drukke weg had ik de koppelingshendel bijna los maar er gebeurde niks
maar dan ineens pakt hij de koppeling ,je schrikt je de pleuris bijna van de motor af geschoten na een paar km niks meer aan de hand
wie kan mij vertellen wat er mis is | was het lang geleden dat je er mee gereden had of is hij aan zijn km beurt toe het kan zijn dat je kopplings plaatjes effe aan elkaar geplakt gezeten hebben of je kopplings zuigertje effe is blijven hangen als je olie warm word of als je een paar keer je kopplings handle in knijpt en er weer olie tussen komt dan is het weer goed maar kan ook lucht zijn.zet hem eens een nacht weg met ingeknepen koppling en kijk of hij op druk blijft succes |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Vr, 31 Mrt. 2006, 10:14 Onderwerp: Re: koppeling probleem ofzo? |
|
|
mr wheely schreef: | raymond schreef: | hoi ik heb een probleem ,toen ik vanmorgen van huis ging greep de koppeling heel laat aan (kouwe motor) zelfs bij het oversteken van een drukke weg had ik de koppelingshendel bijna los maar er gebeurde niks
maar dan ineens pakt hij de koppeling ,je schrikt je de pleuris bijna van de motor af geschoten na een paar km niks meer aan de hand
wie kan mij vertellen wat er mis is | was het lang geleden dat je er mee gereden had of is hij aan zijn km beurt toe het kan zijn dat je kopplings plaatjes effe aan elkaar geplakt gezeten hebben of je kopplings zuigertje effe is blijven hangen als je olie warm word of als je een paar keer je kopplings handle in knijpt en er weer olie tussen komt dan is het weer goed maar kan ook lucht zijn. |
Dan krijg je wel kramp hoor, als je heel de nacht je handle moet inknijpen
Als de kopp dan zo onverwachts pakt, maakt hij dan ook een heel hard kreunend geluid??\
Had ik nl ook, is inderdaad het probleem van te weinig olie tussen de platen, mijn dealer heeft het opgelost door een paar extra oliekanaaltjes in de korf te boren, zodat de kopp meer olie "krijgt".
Is een truuk die vaker op verschillende merken motorfietsen wordt gebruikt, op mijn EXC is het ook gedaan.
En check ff of je vloeistofniveu in het potje op het stuur nog OK is.
Daan |
|
Naar boven |
|
|
Gast
|
Geplaatst: Vr, 31 Mrt. 2006, 18:57 Onderwerp: koppeling probleem ofzo? |
|
|
bedankt voor jullie reactie, ik rij er dagelijks op en hij maakt geen geluid als het gebeurt maar ik zal met mijn dealer overleggen hoe we dit kunnen oplossen ( bj 5-2003 met 10500 km)
ik moet toch naar dealer voor het vervangen van de spaken en nippels en carb verwarming ( garantie)
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 31 Mrt. 2006, 21:00 Onderwerp: Re: koppeling probleem ofzo? |
|
|
Daan schreef: | mr wheely schreef: | raymond schreef: | hoi ik heb een probleem ,toen ik vanmorgen van huis ging greep de koppeling heel laat aan (kouwe motor) zelfs bij het oversteken van een drukke weg had ik de koppelingshendel bijna los maar er gebeurde niks
maar dan ineens pakt hij de koppeling ,je schrikt je de pleuris bijna van de motor af geschoten na een paar km niks meer aan de hand
wie kan mij vertellen wat er mis is | was het lang geleden dat je er mee gereden had of is hij aan zijn km beurt toe het kan zijn dat je kopplings plaatjes effe aan elkaar geplakt gezeten hebben of je kopplings zuigertje effe is blijven hangen als je olie warm word of als je een paar keer je kopplings handle in knijpt en er weer olie tussen komt dan is het weer goed maar kan ook lucht zijn. |
Dan krijg je wel kramp hoor, als je heel de nacht je handle moet inknijpen
Als de kopp dan zo onverwachts pakt, maakt hij dan ook een heel hard kreunend geluid??\
Had ik nl ook, is inderdaad het probleem van te weinig olie tussen de platen, mijn dealer heeft het opgelost door een paar extra oliekanaaltjes in de korf te boren, zodat de kopp meer olie "krijgt".
Is een truuk die vaker op verschillende merken motorfietsen wordt gebruikt, op mijn EXC is het ook gedaan.
En check ff of je vloeistofniveu in het potje op het stuur nog OK is.
Daan |
mijn dealer heefd er gewoon andere olie ingedaan 5w 55 vol syn en het probleem was ook opgelost |
|
Naar boven |
|
|
alexopreis
Geregistreerd op: 19-4-2005 Berichten: 154 Woonplaats: Grunn'
|
Geplaatst: Za, 1 Apr. 2006, 0:11 Onderwerp: waar 5w55 ? |
|
|
Uhm, 5w55 in het motorblok of in het koppelingsreservoir ? Vast het 1ste.
Op de amerikaanse site was iemand met een haarscheurtje in het zuigertje dat de koppeling bediend (daar bij het voortandwiel). Dan kan je niet meer ontkoppelen. Hij had gewoon 10w40 in het koppelingsreservoir gedaan. Het probleem was niet opgelost, maar 10w40 hield het langer uit dan de SAE10-olie die erin hoort. En je kan dan gewoon doorrijden.
Handig om te weten voor onderweg.... _________________ Ordinary life is pretty complex stuff !! |
|
Naar boven |
|
|
Gast
|
Geplaatst: Za, 1 Apr. 2006, 10:31 Onderwerp: Re: waar 5w55 ? |
|
|
alexopreis schreef: | Uhm, 5w55 in het motorblok of in het koppelingsreservoir ? Vast het 1ste.
Op de amerikaanse site was iemand met een haarscheurtje in het zuigertje dat de koppeling bediend (daar bij het voortandwiel). Dan kan je niet meer ontkoppelen. Hij had gewoon 10w40 in het koppelingsreservoir gedaan. Het probleem was niet opgelost, maar 10w40 hield het langer uit dan de SAE10-olie die erin hoort. En je kan dan gewoon doorrijden.
Handig om te weten voor onderweg.... |
Als je er remolie ingooit, dan gaan de afdichtingen kapot, carterolie weet ik niet, op het duitse forum gelezen dat je er voor nood ook slaolie in kunt gooien.
Daan |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 1 Apr. 2006, 11:02 Onderwerp: |
|
|
gewoon de juiste hydrolische olie kopen. Klein potje bij de dealer, niet achterlijk duur.
ps.: HMX parts heeft het spul ook, evt via internet te bestellen.
Oja.. nogmaal: GEEN remvloeistof! En euh.. remolie bestaat niet, het is geen olie... gooi het maar eens in water, en het lost gewoon op.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 1 Apr. 2006, 23:50 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | gewoon de juiste hydrolische olie kopen. Klein potje bij de dealer, niet achterlijk duur.
ps.: HMX parts heeft het spul ook, evt via internet te bestellen.
Oja.. nogmaal: GEEN remvloeistof! En euh.. remolie bestaat niet, het is geen olie... gooi het maar eens in water, en het lost gewoon op.
grts | dus met andere woorden je kan er ook water in doen ????
by the way die kopplings olie is dezelfde olie als de olie die je in het veer systeem van een citoen gooit en die is ook een beetje goedkoper
dit weet ik van een monteur van de fabriek van ktm die monteur was in dienst via ktm voor joell smets |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 2 Apr. 2006, 7:09 Onderwerp: |
|
|
zoals het woord al zegt Hydro....
kan het in theorie met elke vloeistof.
Let wel op met die olie van Citroen (LHM olie) dat je de minerale versie hebt, er is ook een andere varient die er absoluut niet in mag( de oringen kunnen hier niet tegen....)
gewoon er in gooien wat de fabrikant voorschrijft _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 2 Apr. 2006, 10:09 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Dr_Bean schreef: | gewoon de juiste hydrolische olie kopen. Klein potje bij de dealer, niet achterlijk duur.
ps.: HMX parts heeft het spul ook, evt via internet te bestellen.
Oja.. nogmaal: GEEN remvloeistof! En euh.. remolie bestaat niet, het is geen olie... gooi het maar eens in water, en het lost gewoon op.
grts | dus met andere woorden je kan er ook water in doen ????
by the way die kopplings olie is dezelfde olie als de olie die je in het veer systeem van een citoen gooit en die is ook een beetje goedkoper
dit weet ik van een monteur van de fabriek van ktm die monteur was in dienst via ktm voor joell smets |
Lezen is blijkbaar moeilijk: Dat staat er niet!
Ik kan niet bevestigen dat citroen olie hetzelfde is.
Je hebt maar heel weinig nodig (als je er al wat aan moet doen...), dus dan ben je met een klein potje bij de dealer goedkoper uit dan met een liter LHM. Waarom moeilijk doen en risico nemen: gewoon het juiste spul gebruiken!
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Zo, 2 Apr. 2006, 10:28 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | zoals het woord al zegt Hydro....
kan het in theorie met elke vloeistof.
Let wel op met die olie van Citroen (LHM olie) dat je de minerale versie hebt, er is ook een andere varient die er absoluut niet in mag( de oringen kunnen hier niet tegen....)
gewoon er in gooien wat de fabrikant voorschrijft |
Tja, toch heb ik ook een 1 literfles LHM van Valvoline in de schuur staan.
Ik kan op de verpakking nergens lezen of het de minerale is of niet.
Mijn dealer heeft het mij echter verkocht en aanbevolen, dus het zal wel goed zijn.
Een heeel klein flesje van magura kostte net zoveel als die liter van valvoline (12 euro of zo).
Ik weet dat het systeem een inhoud heeft van nulkommanix, maar maar met verversen/doorspoelen durf ik nu net wat ruiger te zijn met knoeien en extra doorspoelen omdat ik toch 1 liter heb staan
Voor het verversen/doorspoelen gebruik ik nl een zelfgebouwd afzuigapparaatje met olieafscheider, werkt ook prima met remmen verversen/ontluchten.
Daan |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 2 Apr. 2006, 11:01 Onderwerp: |
|
|
Okee, laat ik het anders formuleren:
ik vind het niet de moeite waard om 6 euro te besparen op een motor van 15000, en daarbij het risico te nemen dat mijn koppelingssysteempje a 300 euri kompleet nieuwe keerringen e.d. moet hebben. Ik zou het in zo'n geval iig eens zijn met de dealer als ie zegt dat het geen garantie meer is.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Gast
|
Geplaatst: Zo, 2 Apr. 2006, 12:09 Onderwerp: |
|
|
Dr bean
helemaal mee eens!
ff wat anders, mocht iemand ooit O-ringen nodig hebben dan kan ik die eventueel regelen( dit is puur bedoeldt om iemand uit de brand te helpen dus he ) |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 2 Apr. 2006, 12:10 Onderwerp: |
|
|
Pfff blijft moeilijk dat inloggen
Gast = Ikke dus _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
|