Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 11:55 Onderwerp: Groot onderhoud - offroad gevolgen |
|
|
Net een groot onderhoud laten uitvoeren (45000km).
598euro, waarvan 350euro werkuren, en een setje reserve remblokjes achter.
Ze hebben een tijdje bezig geweest met gecorrodeerde stekkers onderaan de motor.
Blijkt door offroad gebruik te zijn (modder, nattigheid).
De 990 Adv is toch gemaakt om offroad te gaan ?
Waarom zetten ze dan die stekkerboel onderaan, waar er makkelijk water aan kan ??
Lijkt me echt niet doordacht.
Dat ze de batterij daar zetten vanwege het gewicht, bon, ok, maar die bedrading toch niet...
Welke logica zit hier achter ?
Zijn hier oplossingen voor ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 12:04 Onderwerp: Re: Groot onderhoud - offroad gevolgen |
|
|
Euhm: 148 euro voor een setje achterremblokken??? ik koop ze voor 15.
en JA, bekend probleem, en JA kun je vinden op het forum:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=157&highlight=accu+verplaatsen
of compleet met accu:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1083&highlight=accu+verplaatsen
succes
petervdc schreef: | Net een groot onderhoud laten uitvoeren (45000km).
598euro, waarvan 350euro werkuren, en een setje reserve remblokjes achter.
Ze hebben een tijdje bezig geweest met gecorrodeerde stekkers onderaan de motor.
Blijkt door offroad gebruik te zijn (modder, nattigheid).
De 990 Adv is toch gemaakt om offroad te gaan ?
Waarom zetten ze dan die stekkerboel onderaan, waar er makkelijk water aan kan ??
Lijkt me echt niet doordacht.
Dat ze de batterij daar zetten vanwege het gewicht, bon, ok, maar die bedrading toch niet...
Welke logica zit hier achter ?
Zijn hier oplossingen voor ? |
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 12:13 Onderwerp: Re: Groot onderhoud - offroad gevolgen |
|
|
Dr_Bean schreef: | Euhm: 148 euro voor een setje achterremblokken??? ik koop ze voor 15. |
Nee, da was 52euro, originele.
EUh, 15 ??? _________________ ...tjah...
Laatst aangepast door petervdc op Do, 16 Mei. 2013, 12:17, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 12:16 Onderwerp: Re: Groot onderhoud - offroad gevolgen |
|
|
Dr_Bean schreef: | en JA, bekend probleem, en JA kun je vinden op het forum: |
Ah zo.
Ik ben géén sleutelaar hoor.
Als iemand zich geroepen voelt (tegen vergoeding) ?
Enne, mijn abs wil ik wel houden. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 12:18 Onderwerp: Re: Groot onderhoud - offroad gevolgen |
|
|
Dr_Bean schreef: | en JA, bekend probleem |
Enne, waarom wordt da zo gefabriceerd ?
Meneer KTM kan toch wel denken dat dit offroad problemen gaat geven ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1593 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 13:17 Onderwerp: |
|
|
Peter,
gij zijt nog maar een handvol keer offroad geweest, dus dat heeft niks met uw offroad te maken. In uw geval denk ik eerder aan dagelijks nat woonwerkverkeer.
Dat gezegd zijnde, de mijne is nog helemaal niks gecorrodeerd. Zat wel goed vast, maar hij ging open en nu is hij lekker proper en gesmeerd.
Ivm uw waarom-vraag, tja, zulke vragen hebben meestal geen antwoord. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 13:26 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Ivm uw waarom-vraag, tja, zulke vragen hebben meestal geen antwoord. |
Dat ze da zouden doen op een Honda Pan, geen probleem mee.
Maar zo'n constructie op een offroad moto, das gewoonweg een mega blunder. Maar mss heeft ktm daar een logica voor ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 17:34 Onderwerp: Re: Groot onderhoud - offroad gevolgen |
|
|
petervdc schreef: | Ze hebben een tijdje bezig geweest met gecorrodeerde stekkers onderaan de motor. Blijkt door offroad gebruik te zijn (modder, nattigheid). |
Nou, eerder regen/pekel. Bij mij valt momenteel ook de ene na de andere sensor uit:
- Snelheidssensor: draad wat losgekomen van gietspul, vocht erin, ding dood. Is opzich niet KTM aan te rekenen al buigt die draad wel met een kleine radius.
- Zijstandaardschakelaar: ding is gewoon vol water gelopen. Toen ik de kabel losknipte (heb de draden doorgeknoopt en geen verse gemonteerd) kwam er een behoorlijk plens water uit het omhulsel van de bedrading.
- Neutraallampje doet het ook al weken niet meer. Pak ik op als ik 'm toch een beurt geef. Zal wel een soortgelijk euvel zijn.
Quote: | Waarom zetten ze dan die stekkerboel onderaan, waar er makkelijk water aan kan ?? Lijkt me echt niet doordacht. |
Sja, op mijn ex-R1100GS hadden de stekkerblokken hoog en 'droog' op het balhoofd net zo goed last van koperwormpjes hoor.
Ik denk dat ze onderaan zitten omdat ze dan bij elke oliewissel doordrenkt raken met olie en zo lekker gesmeerd blijven
Startrelais verplaatsen vind ik wel een goeie BTW. Misschien ook maar eens doen. |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 17:36 Onderwerp: |
|
|
Het waarom zit hem waarschijnlijk in het kosten besparen voor productie, omdat die er bij andere LC8 modellen ook zit.
Of als je echt slecht wil denken, omdat ze aan een motor waar niets aan komt niets kunnen verdienen aan wisselstukken .
Denk dat het ontwerpen van een motor altijd met compromissen gepaard gaat. |
|
Naar boven |
|
 |
mwinter
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 22:38 Onderwerp: |
|
|
ik vraag me bij elke storing ook weer af hoe ze bij ktm van die stomme fouten maken.ze moeten maar een keer een paar japanse motoren uit elkaar trekken om te kijken hoe je een probleemloze motor bouwt.
beter goed gepikt dan slecht zelf verzonnen |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 23:14 Onderwerp: |
|
|
Ja, dan krijg je een allroad van 270kg volgetankt met het gewicht heel hoog en slechte vering
Nouja, met de 1190 staan ze aan het begin van hetzelfde pad dat Honda nam toen ze van AT/TA naar Varadero gingen
Ik vind het nog niet zo'n ontwerpmisser hoor, waar de stekkers zitten. Dat er vocht in kan is opzich nog niet zo erg, als het er ook maar weer uit kan.
Van het startrelais vind ik de constructie wel dubieus overigens. |
|
Naar boven |
|
 |
mwinter
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 23:32 Onderwerp: |
|
|
ja ik bedoel ook niet dat ze zo'n lomp hok moeten gaan bouwen als de nieuwe supertenere.maar het is goed mogelijk om kleine dingen gewoon goed te maken zonder dat het heel veel zwaarder en/of duurder zijn.
stekkers,koppelingspompje,waterpomp,koppeling,oliedrukveer,ophanging van koplamp,en achterspatbord.he lekker dat ben ik even kwijt. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 9:52 Onderwerp: |
|
|
Tis ook een misverstand dat een offroad motor een motor zou zijn die zeer robust is tegen vuil en zout water e.d., en waar geen of nauwelijks onderhoud nodig is onder die omstandigheden.
Een offroad motor is juist gebouwd om licht te zijn, en veel vermogen te hebben en daar mee vlot en makkelijk door het terrrein te kunnen. Als je met een CRF (of wat ook) op de weg gaat rijden en daar niet iedere rit onderhoud aan pleegt dan is ie ook zo stuk.
Daarnaast: Altijd de eeuwige verhalen over Japanse fietsen die het eeuwige leven hebben enzo... daar wordt ik een beetje moe van, omdat het simpelweg niet waar is.
Ik heb jaren zelf Honda gereden en daar zaten allerlei problemen in, die niet op het internet gedeeld werden en die Honda toto op de dag van heden ontkent (zoals uitvallende klepzittingen e.d.).
Neem een AT: een AT heeft al jaren dezelfde shitty benzinepomp, die daarna door Honda ook gewoon weer toegepast is in de TA, de Dauville etcetc.
OK: wij hebben helaas die pomp ook, en wel in een verbeterde versie(!), maar nog steeds niet goed.
Ik ken meerdere BMWs die probleem na probleem hadden met CAN-Bus systemen, en ook die motor wordt als stoere reismotor met noppen neergezet in de reclame: Alleen als er daar wat stuk gaat ben je wel je garantie kwijt als je offroad geweest bent!!! en das bij KTM toch anders. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 10:21 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad.
dát startrelais op díe plaats is een beetje knudde.
wat de Dr hier kan verzinnen voor de benzinepomp, daar moet een Japannertje bij Mustibushi toch ook op kunnen komen.
voor de rest: compromissen inderdaad. ik sleutel liever met proper gereedschap van onder 't zadel aan een smerige batterij dan andersom, net als de meesten denk ik.
BMW is trouwens niet de enige die een motor promoot met woestijnfoto's om dan moeilijk te doen als jouw exemplaar daar de geest geeft. Yamaha doet net hetzelfde als er bij een XT 660 stof langs de slecht afdichtende luchtfilter gaat.
Buiten designfoutjes heeftiIeder voertuig dat in zware omstandigheden gebruikt wordt, winter of offroad, daaronder te lijden en behoeft meer onderhoud. je kan het moeilijk in de schoenen van de fabrikant of de dealer schuiven als je daar zelf niets aan doet ... |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1593 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 16:45 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Daarnaast: Altijd de eeuwige verhalen over Japanse fietsen die het eeuwige leven hebben enzo... daar wordt ik een beetje moe van, omdat het simpelweg niet waar is. |
Is geheel waar : ik heb het al eerder gezegd hier : als ik telkens na misérie van merk zou moeten veranderen, dan zou ik ondertussen aan harley toe zijn, want die heb ik nog niet gehad ... _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
|