Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TazerEdje

|
Geplaatst: Ma, 6 Mei. 2013, 18:29 Onderwerp: Vuil in het koelvloeisof reservoir |
|
|
Had vandaag even de zijkappen er af.
Zag ik ineens dat er een laag vuil onder in mijn koelvloeisof reservoir zit.
Moet ik mij zorgen maken of is spoelen en verversen voldoende?
 _________________ KTM 990 Adventure 2009
Ride orange!
Smooth roads don't make skillfull riders. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 6 Mei. 2013, 19:59 Onderwerp: |
|
|
tankje er even afhalene en kijken wat het voor 'vuil' is: Grijze sludge komt vaker voor (zie o.a. waterpomp-revisie).
Maar dit ligt zo perfect onderin dat het meer op olie lijkt... das niet goed, tenzij iemand het natuurlijk gewoon perongelijk in het verkeerde vatje gegooid heeft ofzo... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Ma, 6 Mei. 2013, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Ik had net 'grijze sludge" en olie in mijn koelvloeistof. Is spijtig genoeg geen goed nieuws, gelukkig was het bij mij in garantie. Ze hebben de hele waterpomp gereviseerd en natuurlijk alles goed moeten spoelen. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1594 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 12:06 Onderwerp: |
|
|
een klassieker dus _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 8 Mei. 2013, 11:09 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Maar dit ligt zo perfect onderin dat het meer op olie lijkt... |
Olie zou drijven...
Ik had het ook met mijn 2005 950. Was een combinatie van gietzand of andere troep uit het koelsysteem en olierommeltje.
Ik heb toen het hele koelsysteem doorgespoeld. Waterpomp eraf (moest toch ivm vervangen kering), en de tuinslang in alle gaten steken waar ik bij kon komen. |
|
Naar boven |
|
 |
TazerEdje

|
Geplaatst: Za, 11 Mei. 2013, 21:49 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de boel uit elkaar gehaald. Bleek inderdaad grijze sludge te zijn. De hele boel doorgespoeld. En gelijk maar de kering vervangen.
Ook nog even olie vervangen, het oliefilter zag er nog netjes uit dus geen water in het blok gekomen.
Kan ik weer met een gerust hart kilometers maken  _________________ KTM 990 Adventure 2009
Ride orange!
Smooth roads don't make skillfull riders. |
|
Naar boven |
|
 |
|