Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TazerEdje

|
Geplaatst: Do, 2 Mei. 2013, 19:29 Onderwerp: Remschijf rechts voor |
|
|
Te koop: 25 euro
Remschijf rechts voor.
Ik heb 'm vervangen omdat hij een beetje krom is.
Je kunt er gewoon mee rijden. Alleen het laatste stukje uit remmen bij een verkeerslicht voel je een lichte trilling. Voor de liefhebber die dit geen probleem vindt.
 _________________ KTM 990 Adventure 2009
Ride orange!
Smooth roads don't make skillfull riders. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 2 Mei. 2013, 21:26 Onderwerp: |
|
|
Is er een reden dat deze niet links zou kunnen? Zo nee, dan heb ik wel interesse. |
|
Naar boven |
|
 |
TazerEdje

|
Geplaatst: Do, 2 Mei. 2013, 22:36 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Is er een reden dat deze niet links zou kunnen? Zo nee, dan heb ik wel interesse. |
Ik heb me ooit laten vertellen dat de manier waar op de gaten er in zijn gemaakt bepaalt of het links of rechts is.
Maar als ik zo naar de foto kijk dan zit er geen verschil in of je 'm links of rechts houd. Maar ja, KTM verkoop niet voor niets twee verschillende.
Misschien dat iemand een beter antwoord heeft? _________________ KTM 990 Adventure 2009
Ride orange!
Smooth roads don't make skillfull riders. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 2 Mei. 2013, 22:55 Onderwerp: |
|
|
Bij de 990 heb je links en rechts ivm de ABS ring (volgens mij zijn daar de montage punten iets verdund)
bij de 950 is het geen zwevende schijf en heeft de schijf 'spaakjes' die inderdaad in een richting staan, dus daar is duidelijk links en rechts. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 2 Mei. 2013, 23:24 Onderwerp: |
|
|
Ja okee, met de originele 950 schijven heb je inderdaad spaakjes in 1 richting. Maar deze heeft geen spaakjes, en dat-ie zwevend is kan ook geen kwaad toch?
Beoogd gebruik: ik heb wieltje bestaande uit EXC-naaf en Excel velg op de kop getikt voor weinig, bedoeld als noppenwieltje. Daarvoor zoek ik nog een remschijfje. Ik was eigenlijk van plan om er gewoon eentje bij mx-tec te bestellen (55 euro ongehard / 75 euro gehard. zijn schappelijke prijzen), maar als deze de truuk ook doet.... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 3 Mei. 2013, 8:50 Onderwerp: |
|
|
passen de boutjes wel? LC8 schijf is een stuk groter iig.
Dat het een zwevende schijf is maakt niets uit. Die zwevende kan je ook in de 950 zetten, geen probleem (heb ik ook). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Vr, 3 Mei. 2013, 9:07 Onderwerp: |
|
|
Voor zover ik weet is de steekcircel van al die KTM schijven al sinds jaar en dag hetzelfde (143mm meen ik), ongeacht of het nou om een ielig dun 240mm schijfje gaat of zo'n dikke 320mm schijf.
Maar het kan inderdaad weinig kwaad om eens een schijfje van de LC8 af te schroeven en te passen. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 3 Mei. 2013, 9:13 Onderwerp: |
|
|
Even topic hijacken: ik heb er nog een linker exemplaar liggen, maar die is wel behoorlijk krom (niet zo erg dat je wiel blokkeert, maar je voelt het wel bij het remmen). Als je er iets mee kan mag je hem zo gratis komen halen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Vr, 3 Mei. 2013, 9:34 Onderwerp: |
|
|
'behoorlijk krom' is me net iets te gortig. Dat ik iets getril voel bij het remmen als ik bijna stilsta, tsja, dat vind ik met een noppenwieltje dat ik 3x per jaar gebruik nog wel acceptabel, maar gekker moet het niet worden. Dan spendeer ik wel 55 of 75 euro aan een verse schijf. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 3 Mei. 2013, 11:59 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Dat het een zwevende schijf is maakt niets uit. Die zwevende kan je ook in de 950 zetten, geen probleem (heb ik ook). |
off-topic : heb je je remklauwen niet moeten aanpassen zodat de ringetjes van die zwevende schijf kunnen passeren? Blackbert heeft dat alleszins moeten doen.
(ik denk er ook aan om zwevende te monteren) _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 8 Mei. 2013, 11:04 Onderwerp: |
|
|
Ik zie d'r vanaf.
Ik moest toch ook een achterremschijfje hebben en voor een ander wat meebestellen. Ga ik verzendkosten bij deze schijf rekenen enzo dan is een verse schijf ook maar een paar euro meer. Is geen helemaal eerlijk vergelijk overigens, want we hebben het dan over een ongeharde vaste schijf tegenover een geharde zwevende schijf. Maar voor m'n noppenwieltje vind ik dat niet zo boeiend plus dat ik mezelf nog wel eens ooit naar een enkele 320mm schijf zie gaan voor zowel weg- als noppenwieltje. |
|
Naar boven |
|
 |
TazerEdje

|
Geplaatst: Wo, 8 Mei. 2013, 17:40 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Ik zie d'r vanaf.
|
Geen probleem.