lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

kwaliteit ktm onderdelen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Apr. 2013, 22:44    Onderwerp: kwaliteit ktm onderdelen Reageer met quote

bezig met eerste groot onderhoud en dus close up ervaring aan het opdoen.

Valt me niet op alle vlakken mee moet ik zeggen. Veel onafgedekte losse draden. Roestbestendigheid van ijzerwaren is onder de maat, net als uitlaatsysteem. Lijkt wel gietmateriaal? op laspunten wordt materiaal erg dun van de roest.

Spaken roestig. Motor komt uit kuststreek maar toch, hij is maar 5 jaar oud. Ik heb motoren gehad van 30 jaar oud die het beter deden. Herkenbaar? Mijn lc4 van 2002 deed het wat dat betreft ook veel beter.

Sleutelen is eenvoudig maar wel omslachtig, veel demontagewerk voor je ergens bijkunt.

Motor zou 10k geleden grote beurt hebben gehad maar aan zwarte olie en ranzige luchtfilter te zien betwijfel ik het. Hierbij zouden ook de kleppen zijn gesteld.

Motor ploft wat bij stationait lopen in de uitlaat, klepjes? Toch maar nameten dan. Zou niet de eerste motor zijn waar wel de rekening voor het werk is geschreven en betaald maar de werkzaamheden nog plaats moeten vinden.

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Apr. 2013, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Als de motor 10.000 km geleden de laatste beurt heeft gehad ben je al 2.500
Km te laat......

Vwb betreft de spaken: er zijn wel wat garantie gevallen bekend waarbij de
Spaken werden vervangen vanwege oxidatie maar na 5 jaar hoef je natuurlijk niet meer over garantie te beginnen...

Ikzelf ben wel tevreden over de kwaliteit van het ijzer, heb de hele winter
Doorgereden en zoals je weet is er deze winter aardig wat zout gestrooid.
Motor om de dag afgespoeld met koud water en geen spoortje roest te
bekennen....(als je een wintertje doorrijd met een vstrom blijft er niets van
Over...ik spreek uit ervaring)

En dat je aardig wat moet verwijderen om onderhoud te plegen is niets
nieuws toch...?

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 7:38    Onderwerp: Reageer met quote

kleppen speling meten dus.

roestmonster heeft hier wel vat op. Boutjes van de demper is nog ca50% van over en moet ik los slijpen om dempers te vervangen. Welk materiaal is de uitlaat van. Hoor ook nog wel eens van scheuren in bochtmateriaal. Het is spul wat ik nog niet eerder heb gezien. Dik maar bros lijkt het en geen rvs?

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6796
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou een BMW kopen als ik jou was grin


Olie blijft normaliter opmerkelijk schoon (na 3000km is ie normaliter nog helder). Dus als ie nu zwart is, zou ik hem maar gelijk wissleen, misschien de beurt daarna ook nog versnelt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

bmw sleutelt beter maar materialen zijn daar ook niet blaimfree en stukgaan doen ze ook.

Kom van een GS en de ktm geeft meer fun, en sleutelen is ook leuk dus komt goed, verbaast me alleen.

Zijn er goede aftermarket uitlaatbochten te koop?

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

speling staat prima, niets hoeven stellen. Dempertjes afgeslepen en vervangen. Scheelt 4kilo op de juiste plek ver uit het zwaartepunt en lekkere donkere roffel zonder aso geluid op het gas.
_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Di, 30 Apr. 2013, 0:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, mijn 950 kwam heel netjes onder z'n wintervachtje vandaan. Eigenlijk geen roest te vinden, ondanks de grote hoeveelheden pekel op de wegen de afgelopen maanden. Sopje er overheen, beetje was op het plastic, en het ding is weer in showroomstaat. Was bij de 1100GS wel anders.....

Wel last met sensoren het afgelopen halfjaar; de snelheidssensor was overleden, het neutraallampje doet het niet lekker meer, en de zijstandaardschakelaar was een week geleden ook dood. Hoesje om de draad naar de sensor zat harstikke vol met water. Nouja, dan maar zonder. Neutraalding zal wel hetzelfde euvel zijn; dat controleer ik wel met een beurtje.

Uitlaatbochtenspul is volgens mij vernikkeld ijzer. Zelfde als op de LC4-640. Heel fijn; de uitlaat rot van binnen weg en aan de buitenkant zie je er weinig tot niks van totdat de gaten erin vallen en je de pijp met 't handje in 2 stukken kunt breken.

Mijn olie kleurt trouwens ook redelijk snel zwart. Hangt ook van merk/type olie af. Die Polo 'volsyntheet' olie heeft er minder last van dan Castrol. Is opzich helemaal niet erg want dat betekent dat die olie z'n werk doet. Zwart zegt niets over het al dan niet einde levensduur zijn van die olie.

Wel werkzaamheden in rekening brengen maar niet of met de franse slag uitvoeren ken ik ook van mijn motor. Heel vieze zeefjes, 7 van de 8 kleppen mogen stellen, gitzwarte koppelingsolie, etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif