Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Zo, 28 Apr. 2013, 22:44 Onderwerp: kwaliteit ktm onderdelen |
|
|
bezig met eerste groot onderhoud en dus close up ervaring aan het opdoen.
Valt me niet op alle vlakken mee moet ik zeggen. Veel onafgedekte losse draden. Roestbestendigheid van ijzerwaren is onder de maat, net als uitlaatsysteem. Lijkt wel gietmateriaal? op laspunten wordt materiaal erg dun van de roest.
Spaken roestig. Motor komt uit kuststreek maar toch, hij is maar 5 jaar oud. Ik heb motoren gehad van 30 jaar oud die het beter deden. Herkenbaar? Mijn lc4 van 2002 deed het wat dat betreft ook veel beter.
Sleutelen is eenvoudig maar wel omslachtig, veel demontagewerk voor je ergens bijkunt.
Motor zou 10k geleden grote beurt hebben gehad maar aan zwarte olie en ranzige luchtfilter te zien betwijfel ik het. Hierbij zouden ook de kleppen zijn gesteld.
Motor ploft wat bij stationait lopen in de uitlaat, klepjes? Toch maar nameten dan. Zou niet de eerste motor zijn waar wel de rekening voor het werk is geschreven en betaald maar de werkzaamheden nog plaats moeten vinden. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Zo, 28 Apr. 2013, 23:07 Onderwerp: |
|
|
Als de motor 10.000 km geleden de laatste beurt heeft gehad ben je al 2.500
Km te laat......
Vwb betreft de spaken: er zijn wel wat garantie gevallen bekend waarbij de
Spaken werden vervangen vanwege oxidatie maar na 5 jaar hoef je natuurlijk niet meer over garantie te beginnen...
Ikzelf ben wel tevreden over de kwaliteit van het ijzer, heb de hele winter
Doorgereden en zoals je weet is er deze winter aardig wat zout gestrooid.
Motor om de dag afgespoeld met koud water en geen spoortje roest te
bekennen....(als je een wintertje doorrijd met een vstrom blijft er niets van
Over...ik spreek uit ervaring)
En dat je aardig wat moet verwijderen om onderhoud te plegen is niets
nieuws toch...? _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 7:38 Onderwerp: |
|
|
kleppen speling meten dus.
roestmonster heeft hier wel vat op. Boutjes van de demper is nog ca50% van over en moet ik los slijpen om dempers te vervangen. Welk materiaal is de uitlaat van. Hoor ook nog wel eens van scheuren in bochtmateriaal. Het is spul wat ik nog niet eerder heb gezien. Dik maar bros lijkt het en geen rvs? _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 10:47 Onderwerp: |
|
|
ik zou een BMW kopen als ik jou was
Olie blijft normaliter opmerkelijk schoon (na 3000km is ie normaliter nog helder). Dus als ie nu zwart is, zou ik hem maar gelijk wissleen, misschien de beurt daarna ook nog versnelt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 13:57 Onderwerp: |
|
|
bmw sleutelt beter maar materialen zijn daar ook niet blaimfree en stukgaan doen ze ook.
Kom van een GS en de ktm geeft meer fun, en sleutelen is ook leuk dus komt goed, verbaast me alleen.
Zijn er goede aftermarket uitlaatbochten te koop? _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 22:30 Onderwerp: |
|
|
speling staat prima, niets hoeven stellen. Dempertjes afgeslepen en vervangen. Scheelt 4kilo op de juiste plek ver uit het zwaartepunt en lekkere donkere roffel zonder aso geluid op het gas. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Di, 30 Apr. 2013, 0:48 Onderwerp: |
|
|
Hmm, mijn 950 kwam heel netjes onder z'n wintervachtje vandaan. Eigenlijk geen roest te vinden, ondanks de grote hoeveelheden pekel op de wegen de afgelopen maanden. Sopje er overheen, beetje was op het plastic, en het ding is weer in showroomstaat. Was bij de 1100GS wel anders.....
Wel last met sensoren het afgelopen halfjaar; de snelheidssensor was overleden, het neutraallampje doet het niet lekker meer, en de zijstandaardschakelaar was een week geleden ook dood. Hoesje om de draad naar de sensor zat harstikke vol met water. Nouja, dan maar zonder. Neutraalding zal wel hetzelfde euvel zijn; dat controleer ik wel met een beurtje.
Uitlaatbochtenspul is volgens mij vernikkeld ijzer. Zelfde als op de LC4-640. Heel fijn; de uitlaat rot van binnen weg en aan de buitenkant zie je er weinig tot niks van totdat de gaten erin vallen en je de pijp met 't handje in 2 stukken kunt breken.
Mijn olie kleurt trouwens ook redelijk snel zwart. Hangt ook van merk/type olie af. Die Polo 'volsyntheet' olie heeft er minder last van dan Castrol. Is opzich helemaal niet erg want dat betekent dat die olie z'n werk doet. Zwart zegt niets over het al dan niet einde levensduur zijn van die olie.
Wel werkzaamheden in rekening brengen maar niet of met de franse slag uitvoeren ken ik ook van mijn motor. Heel vieze zeefjes, 7 van de 8 kleppen mogen stellen, gitzwarte koppelingsolie, etc. |
|
Naar boven |
|
 |
|