lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Klepspeling

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alexopreis

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Feb. 2006, 23:19    Onderwerp: Klepspeling Reageer met quote

Voordat ik mezelf onveilig ga maken in Marokko, ga ik de motor weer een beurtje geven. Van de vorige keer wist ik nog dat KTM van die idiote klepspelingen opgeeft: het KTM-werkplaatshandboek zegt:
intake .125 - .175 mm
exhaust .225 - .275 mm
Dus ik op zoek naar het geschikte gereedschap. Dat bleek in de reguliere gereedschaphandel niet te koop te zijn. Op het forum is iedereen zo enthousiast over KTM Brouwer, dus ik die bellen (ik ben daar geen klant). De monteur wist niet uit zijn hoofd wat de klepspeling moest zijn, maar wel dat de mijne fout waren. En geen tijd om het op te zoeken.

En toen zei Steven dat op het amerikaanse forum een levendige discussie was, dus ik internetten naar de andere kant vd wereld. Staat daar dat de klepspeling in 2004 het volgende moest zijn: .10-.18mm intake en .23-.31mm exhaust. Dat moet bullshit zijn, want die voelermaatjes verkopen ze ook niet, dat wist ik nog...
En voor 2005 schijnt het intake .10 - .15 en exhaust .25 - .30mm te zijn.

En toen keek ik naar de KTM-special-tools, verkoopt KTM voelermaatjes voor KTM950 met de volgende maten: FEEL. GAUGE SET 10,12,15,20,25. Vreemd dat door geen .30 in zit.

Ik ga ze afstellen op intake .10 - .15 en exhaust .25 - .30mm.

Balen dat het zo precies is; dat betekent dat er steeds maar 1 plaatje goed is. Bij de TL1000 en F650 kan je altijd kiezen uit 2 maten.

Flatslide

BerichtGeplaatst: Do, 16 Feb. 2006, 8:02    Onderwerp: Reageer met quote

Wat betreft die voelermaten 10/18mm en 23/31

deze maten zijn vaak afgeleid van Inchmaten , en met een setje inchvoelermaten kom je dus wel dichter bij deze maten....

.30 zit meestal wel op een setjevoelermaten bij de gereedschapboer vandaan, die gaaan meestal von 0.05 tot 0.5 mm

ik zou gewoon 0.15 inlaat en 0.30 uitlaat aanhouden....(krapper wordt ie vanzelf wel)

alexopreis

BerichtGeplaatst: Do, 16 Feb. 2006, 9:54    Onderwerp: Klepstelplaatjes Aprillia RSV Mille passen ook Reageer met quote

Op dat amerikaanse forum stond ook, dat klepstelplaatjes van een RSV Mille ook passen. Dat kan handig zijn als de Aprillia-boer dichterbij is dan een KTM-boer. Misschien passen Ducati-klepstelplaatjes ook wel.
alexopreis

BerichtGeplaatst: Do, 16 Feb. 2006, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

"Flatslide";
ik zou gewoon 0.15 inlaat en 0.30 uitlaat aanhouden....(krapper wordt ie vanzelf wel)

Met klepstelschroefjes is dat een prima advies, maar met klepstelplaatjes kun je alleen maar verstellen met stappen van 0.05mm. Een maat aanhouden kan niet, alleen tussen 2 maten. Het is ook wel fuk dat KTM klepspeling opgeeft als .10 - .15 en .25 - .30mm; dan is er altijd maar 1 maat klepstelplaatje goed, ipv dat je af kan stellen op het ruimste klepstelplaatje.

Ach, het kon wel erger.[/i]

Flatslide

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Feb. 2006, 7:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dat bedoelde ik ook, zo dicht mogelijk bij die maat houden thumbsup

in princiepe is 1 maat genoeg, want als ie er tussenvalt is t gewoon goed.daarom gebruik ik zelf altijd een combinatie van metrische en inch maat voelers, dan is de speling iets nauwkeuriger te bepalen.

Ff een TIP, leg de plaatje weer op de zelfde manier terug(cijfers boven) anders bestaat de kans dat ze de volgende keer niet meer te lezen zijn.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2006, 12:08    Onderwerp: Re: Klepstelplaatjes Aprillia RSV Mille passen ook Reageer met quote

alexopreis schreef:
Op dat amerikaanse forum stond ook, dat klepstelplaatjes van een RSV Mille ook passen. Dat kan handig zijn als de Aprillia-boer dichterbij is dan een KTM-boer. Misschien passen Ducati-klepstelplaatjes ook wel.

Goeie tip alex, dat kan onderweg op reis ook verdomde handig zijn om te weten.

grts

alexopreis

BerichtGeplaatst: Di, 28 Mrt. 2006, 21:27    Onderwerp: krukas-blokkeer-bout Reageer met quote

Van 't amerikaanse forum de volgende beschrijving vd krukas-blokkeer-bout:

"It appears to be a standard M8 size. Threaded the entire length.
Length is 7.7 cm.
It is driven by an allen wrench.
The end has a cone on it. The cone looks to be 45 degree. The cone
does not go to a point. Instead it goes to a flat spot. The flat spot
is about 1.5 mm in diameter."

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: