Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Sven Rooms

|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 12:43 Onderwerp: Inhouden motor |
|
|
Kenners, recent zit ik verveeld met het fenomeen van een inhoudende motor bij mijn 2009 Adventure - 44000km.
Bij korte ritten is er geen probleem, maar bij ritten van meer dan 100 km krijg ik opeens problemen boven 5000rpm. De motor houdt in, krijgt precies geen brandstof meer... Terugschakelen levert niets op.
In zijn neutraal gaat ie wel nog naar de begrenzer...
De motor is sindsdien binnen geweest voor een grote beurt, mapping opnieuw opgeladen, en een volledige reset gehad. Daarna zo'n 1500km probleemloos gereden, en nu doet het euvel zich opnieuw voor.
Bij het onderhoud werden geen foutmeldingen of onregelmatigheden vastgesteld...
Ik monteer alvast nog even een nieuwe batterij, maar verdere tips en tricks zijn welkom. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 13:23 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij een typisch geval van vuile benzinefilters. Daarvoor moet je pomp eruit, maar al bij al is dat geen moeilijke klus. Zie ook hier.
Goedkope oplossing: spuit het uitwendige filterzakje proper met carb cleaner. Heb ik al een aantal keer gedaan en gaat dan opnieuw zo'n 15000km goed.
Grondige oplossing:pomprevisie. Er bestaat een revisiekitje van KTM. Niet goedkoop. Heb ik laatst moeten doen omdat mijn motor er steeds sneller opnieuw last van kreeg.
Je zal zien dat het toerental waar het fenomeen zich voordoet ook steeds verder naar beneden zal gaan, tot er helemaal niet meer mee te rijden valt.
Succes,
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 14:12 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij ook benzine filter gevalletje... _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 15:10 Onderwerp: |
|
|
goed nieuws, de filterkit bij KTM is recent in prijs gehalveerd! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 15:52 Onderwerp: |
|
|
Dag Sven,
ik zie net dat je van Waarschoot bent. Daar ben ik geboren en getogen
Woarschuut rules!
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Sven Rooms

|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 21:43 Onderwerp: |
|
|
Hey, bedankt voor de snelle reacties. Eigenaardig dat deze filters niet zijn opgenomen in de reguliere onderhoudsintervallen. Ik bestel alvast een revisiekitje! Met een trip naar de Noordkaap langs de Baltische staten in het vooruitzicht heb ik geen zin in onnodige risico's.
@ Demito: Woarschoot leeft! Ik denk dat ik jou bij het laatste boerenprotest in Brussel een groene berm zag doorkruisen op Katie thv Guilmard. Ik stond stil in een koekenblik. It's a small world! |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 22:04 Onderwerp: |
|
|
ha! Waar schoot de kerk in brand?
't zijn toch uw achterste remblokken niet die ineens toeslaan? zoals ik op m'n smt ook regelmatig voor had, inhouden dat die deed, maar dan wel al na 2km en bij heel koud weer? _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 23:32 Onderwerp: |
|
|
Sven Rooms schreef: |
Ik denk dat ik jou bij het laatste boerenprotest in Brussel een groene berm zag doorkruisen op Katie thv Guilmard. Ik stond stil in een koekenblik. It's a small world! |
Dat zou wel eens goed kunnen dat ik dat was. Ik heb toen een paar onvoorziene manoeuvres moeten doen om thuis te geraken omdat de Wetstraat/Belliard afgesloten was  _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Sven Rooms

|
Geplaatst: Ma, 22 Apr. 2013, 20:16 Onderwerp: |
|
|
Zaterdag op opendeur bij Hautekiet een revisiekitje opgehaald. Voor 89 euriets inderdaad niet van de goedkoopste! Ik vond het ook opmerkelijk dat de 2 O-ringen voor afdichten pomp op tank niet in de set zaten! Nu ja, setje gemonteerd in een wipje, nu nog de tijd maken om eens te gaan gassen tussen alle andere tijdrovende hobbies... Hopelijk lukt het morgen.
De filters hadden inderdaad een niet zo schitterend kleurtje. Hopelijk is het probleem opgelost en kunnen we weer ongestoord knallen!
Met een beetje geluk woensdag al in het domaine du Bilstain. |
|
Naar boven |
|
 |
wreckah

|
Geplaatst: Ma, 22 Apr. 2013, 21:19 Onderwerp: |
|
|
kheb dat ook 2 weken geleden moeten doen op mijn SMT. 60.000kms op de ori benzinefilter. Ging niet meer boven de 5000 toeren. af en toe wel, af en toe niet.
bezinefilterkitje gemonteerd, 90 EURO dammit, maar wel zeker 20pk teruggewonnen whoo-hoow  _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
 |