lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gear indicator aansluiten op ABS model? (SMT) OPGELOST!!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Aug. 2011, 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Vonkenboerik heb net nog in de manual gekeken en eigenlijk alle modellen(950&990) hebben de Tacho draad als blauw wit (of er staat bij BU/WH)[/quote]

Was BU/WH niet bruin wit ofzo? Heb de legenda niet hier, maar dacht dat BU wat anders was dan blauw.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Aug. 2011, 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:

Was BU/WH niet bruin wit ofzo? Heb de legenda niet hier, maar dacht dat BU wat anders was dan blauw.

bu=blue
br=brown

wink3

Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Aug. 2011, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Voor die gene die een Gipro hebben.

Ik kwam het volgende tegen op ktmforum.eu

GPX-KT1 MontageKit Ganganzeige GIpro-X für KTM

NICHT für 990 SM-T ABS 2011 geeignet

http://www.motopabst.eu/artikel.php?ad=15827

Tja het helpt niet veel, maar je bent gewaarschuwd.

Ron-tje

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Aug. 2011, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

SUCCES!!

Na wat mail contact met de leverancier ben ik vanmiddag zelf maar aan het zoeken gegaan. Mooie bezigheid als je toch niets beters te doen hebt in de vakantie. Ik heb zelf de multi-stekker achter het dashboard "nagemeten" en gevonden welke draad je moet hebben! grin2

Ik heb de 3-polige stekker van de GIpro draadboompje geknipt en daarna de juiste draden afgetapt vanuit de SMT draadboom. De zwarte (-) en rode draad (+) aangesloten op de ACC2 stekkers (geschakelde voeding) Daarna de witte draad (snelheid) aangesloten op de oranje/zwarte streep & de groene draad (toerental) op de wit/blauwe streep. En hij werkt!! thumbsup

Als je de multi-stekker van achter bekijkt (aangesloten toestand) en zit dus het toerental (wit/blauw) bovenste rij, 2e van rechts. En het snelheids signaal (oranje/zwart) zit op de onderste rij, ook 2e van rechts.

Helaas in mijn enthousiasme vergeten foto's te maken.....

Hieronder nog de uitsleg van Healtech Electronics over hoe de juiste draad te vinden:

1)When the Ground and Power leads are found, then check that the display powers up with ignition On and goes off withignition Off.

2) Find the Speed Signal wire.- Have ignition OFF- Connect the dashboard connector- Have ignition ON and engine stop switch in RUN position- Connect the White GPX wire to one connector pin through the back (wire)side, using a thin needle for backprobing the connector pin.- Get someone to spin the wheel (the one which drives the speedometer) byhand. If the bike has the wheel speed sensor at the front wheel, spin thefront, otherwise the rear.If the GIpro display shows a rolling wheel animation, you found the speedsignal wire. Use the red wire tap connector to make the splice. Otherwise,test the next connector pin.

3) Find the Tacho Signal wire.- Have ignition ON and engine stop switch in RUN position- Start the engine and let it idle.- Connect the Green GPX wire to one connector pin through the back (wire)side, using a thin needle for backprobing the connector pin.If the "L" sign starts flashing faster and then it shows "1", you foundthe tacho signal wire. Use the red wire tap connector to make the splice.Otherwise, test the next connector pin. After installation, take a ride to setup the display, as per the User'sGuide.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michielvl

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Aug. 2011, 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

Goed man!
Ik dacht al na over de aanschaf van een oscilloscoop. Jammer wink

Waar heb je de gipro geplaatst, aan de rechterkant waar links de schakelaar voor alarmlichten zit of middenin iets onder de tellers?

Ron-tje

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Aug. 2011, 0:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had hem nu links van het dash gemonteerd, maar dat vind ik peroonlijk niet fijn. Heb hem nu rechts zitten (op de steun van het ruitje) en dat bevalt veel beter. Maar dat is misschien toch een persoonlijk voorkeur. Hij zit nu zoals te zien op deze foto, geleend op een ander forum;

Ben nu bezig met een zelfbouw steun voor mijn navigatie en zodra die klaar is verplaats ik de Gipro iets omhoog naar de definitieve lokatie (op de nieuwe steun). Ik gan mijn navigatie namelijk boven het dash, achter het ruitje plaatsen. Zodra de steun klaar is zal ik eens een foto posten van de gemonteerde Gipro.

Lecram

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Sep. 2011, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

welk type Gipro heb je nu precies nodig voor de SMT ABS? Heb je nog meer nodig dan alleen dat?
Ron-tje

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Sep. 2011, 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had de GPX-KT1 kabel erbij besteld, maar die is dus voor de niet ABS modellen. Ik heb toen de stekkers eraf geknipt en wat je dan eigenlijk overhoud is een GPX-U01, de universele kabel.

Voor de ABS modellen heb je dus een GIPRO-X met GPX-U01 nodig. Verder in je garage nog twee steekstekkers zoeken om hem aan te sluiten op je ACC2 stekkers en twee van die knijpklips (hoe heten die dingen?) om een bestaande kabel te splitten. Maar ik denk dat je de GPX-U01 wel 4 van die dingen bij krijgt. Omdat ik de verkeerde kabel had moest ik ze zelf even zoeken. Je zou de voeding ook eventueel met die klips kunnen splitten, dan hou je de ACC2 stekkers vrij voor andere apparatuur (Navigatie o.i.d.).

Lecram

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Sep. 2011, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je snelle antwoord!
Ron-tje

BerichtGeplaatst: Di, 16 Apr. 2013, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Beter laat dan nooit rolleyes3

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: