lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

temperatuur en schakelvraag
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oli



Geregistreerd op: 3-11-2010
Berichten: 188
Woonplaats: De Klinge (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mrt. 2013, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Slecht schakelen en neutraal moeilijk vinden ligt meestal aan een vervuilde oliejet ter hoogte van het voorste tandwiel. Is het proberen waard.
Hier een link met de uitleg: http://ktm950.info/how/Orange%20Garage/Oil%20Change/Oil%20Jet/oil_jet_cleaning.html

_________________
KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mrt. 2013, 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Kan iemand me uitleggen waartoe die oliejet dient?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mrt. 2013, 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

toktok schreef:
Kan iemand me uitleggen waartoe die oliejet dient?


Die doseert hoeveel olie in je koppeling terechtkomt. Als de jet verstopt is (te nauw): geen of te weinig olie in de koppeling.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

Net terug, moto gaan halen bij de dealer. Probleem is nu eindelijk volledig verholpen. Ze hebben de koppelingsplaten moeten vernieuwen. Schakelt voor het eerst sinds ik hem heb, boterzacht. En wat meer is (ook al kan ik het zelf niet verklaren) de temperatuur blijft mooi gelijk staan, zelfs na een minuutje stationair draaien. Ikke super blij!!! sweetheart
_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

Tja... vaak is de oplossing: Alles uit elkaar en nieuw bij twijfel. Jammer is dan alleen dat je nooit precies zal weten wat het was.

mooi dat je er mee geholpen ben. zo hoort het!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad zoals je zegt Dr.Bean. Ik vroeg wat het was. Tja euh, iets met de koppeling. Jamaar wat dan exact aan de koppeling? Na even de technieker erbij geroepen te hebben die de klus heeft uitgevoerd: we hebben de gehele koppeling vervangen, en de pomp was vorige keer al vervangen, na de testrit bleek het opgelost.
Dus wat het exact was wisten ze duidelijk zelf niet. Zal mij worst wezen, probleem is mooi en keurig onder garantie opgelost.

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 1:53    Onderwerp: Reageer met quote

the riding man schreef:
Inderdaad zoals je zegt Dr.Bean. Ik vroeg wat het was. Tja euh, iets met de koppeling. Jamaar wat dan exact aan de koppeling? Na even de technieker erbij geroepen te hebben die de klus heeft uitgevoerd: we hebben de gehele koppeling vervangen, en de pomp was vorige keer al vervangen, na de testrit bleek het opgelost.
Dus wat het exact was wisten ze duidelijk zelf niet. Zal mij worst wezen, probleem is mooi en keurig onder garantie opgelost.



koppelingsplaten... vervangen ....garantie ????? nieuwe motor of tweedehands....
hoeveel km gelopen en stond je koppeling wel goed afgesteld dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 8:14    Onderwerp: Reageer met quote

@Wheely,

Het is een demo motor die ik gekocht heb. Bouwjaar augustus 2012 die ik december 2012 gekocht heb (begin 2013 afgehaald en ingeschreven) met 5000km op de teller. Heb hem onder de voorwaarde van een nieuwe motor kunnen kopen, dus 2jaar garantie + wegenhulp en aankoopbon voor accesoires erbij.
Koppelingsplaten zijn dus inderdaad onder garantie vervangen. Was een probleem dat zich al afspeelde vanaf het begin toen ik hem kocht.

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2013, 1:57    Onderwerp: Reageer met quote

the riding man schreef:
@Wheely,

Het is een demo motor die ik gekocht heb. Bouwjaar augustus 2012 die ik december 2012 gekocht heb (begin 2013 afgehaald en ingeschreven) met 5000km op de teller. Heb hem onder de voorwaarde van een nieuwe motor kunnen kopen, dus 2jaar garantie + wegenhulp en aankoopbon voor accesoires erbij.
Koppelingsplaten zijn dus inderdaad onder garantie vervangen. Was een probleem dat zich al afspeelde vanaf het begin toen ik hem kocht.


dat is wel heel snel ........ maar goed wat de oorzaak ook was het is verholpen, dan kan het mooie weer beginnen. thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 1:10    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik dat hier zo allemmaal lees begin ik toch ook een beetje te twijfelen worried2 .
De mijne, ook een demo Adventure , heeft totaal geen schakelproblemen tijdens het rijden. Alleen... als ik hem wil buiten zetten of verplaatsen met de motor af / niet draaiend tewijl hij in eerste of tweede staat dan voel ik dat de koppeling een beetje aangrijpt of sleept. Het is dan moeilijk er beweging in te krijgen. Op middenblok met draaiende motor en "in versnelling" (eerste) draait het achterwiel vrolijk mee. Als ik er zelf opzit met draaiende motor, zonder middenblok dus, maar in eerste versnelling voel ik eigenlijk geen tractie. Die koppelingsplaten kleven dus altijd wel een beetje aan elkaar. Pompen met de ontkoppelingshendel maakt geen verschil. Moet ik me nu zorgen maken of is dit volkomen normaal bij KTM. Bij mijn vorige had ik dit niet maar dat was een GS oops
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 2:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dat heeft iedere motor.

Alleen motoren met een auto (droge dus... zoals bmw) doen dat niet smiley

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 6:51    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Dat heeft iedere motor.

Alleen motoren met een auto (droge dus... zoals B*W) doen dat niet smiley


Onze Adventure's hebben ook een droge koppeling


@Tuxdeluxe:

Als je (op je middenbok) met draaiende motor je koppeling intrekt, en dan in 1ste schakelt... ingetrokken koppeling houden uiteraard... en je wielt draait zodanig hard mee, dat het niet makkelijk met je voet tegengehouden kan worden. Dat er zelfs amper tot geen verschil is met ingetrokken koppeling of losgelaten koppeling...
Dan mag je je zorgen beginnen maken. Dan nog kan het verschillende oorzaken hebben, en kan het bv simpelweg opgelost zijn met een nieuw koppelingspompje, maar dan moet je hem in elk geval laten nakijken.

Een beetje meedraaien is echter heel normaal, maar moet dus makkelijk met je voet kunnen te stoppen zijn. Bij mij was dit helemaal niet het geval want het wiel draaide op volle snelheid, ontkoppelen of niet maakte geen verschil meer op het laatste. In het begin was het enkel met warme motor wanneer de fan aansloeg dat het begon, daarna met motor dat mooi op bedrijfstemperatuur was, en op het laatste gewoon vanaf de koude start al. Probleem werd dus duidelijk erger.
En nu na de herstelling beweegt het geen milimeter meer, zelfs niet het beetje dat als normaal zou beschouwd worden, gaat het schakelen boterzacht (ook bij warme motor), en gaat eigenlijk het schakelen in het algemeen veel beter en zachter. Heb veel meer plezier van mijne moto nu.

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 8:29    Onderwerp: Reageer met quote

the riding man schreef:

Onze Adventure's hebben ook een droge koppeling



nee hoor wink

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

Roeligan schreef:
the riding man schreef:

Onze Adventure's hebben ook een droge koppeling



nee hoor wink


Ah zo. Ik vroeg bij de dealer in het begin nog of dat schakelprobleem zou kunnen te maken hebben met slechte/verkeerde olie, en ik kreeg een negatief antwoord omdat daar geen olie of zoiets bijkomt. Maar ik zal dat dan wel verkeerd begrepen hebben. Weer wat bijgeleerd.

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 9:00    Onderwerp: Reageer met quote

the riding man schreef:
Roeligan schreef:
the riding man schreef:

Onze Adventure's hebben ook een droge koppeling



nee hoor wink


Ah zo. Ik vroeg bij de dealer in het begin nog of dat schakelprobleem zou kunnen te maken hebben met slechte/verkeerde olie, en ik kreeg een negatief antwoord omdat daar geen olie of zoiets bijkomt. Maar ik zal dat dan wel verkeerd begrepen hebben. Weer wat bijgeleerd.


naar mijn mening kunnen enkel de platen wat plakken bij dikkere olie.
Het schakelen zelf gaat makkelijker als die oiljet werkt (dus niet verstopt is); maar slecht schakelen op zich heeft niets met de olie zelf te maken, dus daar was de dealer we juist in Smile.

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif