Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dirtfreak

|
Geplaatst: Do, 4 Apr. 2013, 12:02 Onderwerp: ERGO Seat altijd lager? |
|
|
Hallo,
Ik heb op mijn 950 een ergo seat. Nu zie ik dat deze 2 cm lager is dan het orgineel. Zijn er ook ergo seats die hoger zijn of zijn alle ktm ergo seats lager?
En als iemand een hoger zadel heeft wil deze evt ruilen? |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 4 Apr. 2013, 15:24 Onderwerp: |
|
|
De originele ergoseats voor de LC8 zijn allen 2cm lager dan het oorspronkelijke 'rechte' (= ongetrapte) zadel van de LC8. Ik weet niet of het ook lager is dan de originele getrapte zadels van de LC8.
Het 'R'-zadel is wat mij betreft het beste zadel wat er beschikbaar is voor de LC8. Dit model zat ook op de eerste 950 adventure-modellen.
De vorm laat je veel bewegingsruimte toe en dwingt je ballen niet in een strik.  |
|
Naar boven |
|
 |
dirtfreak

|
Geplaatst: Do, 4 Apr. 2013, 17:32 Onderwerp: |
|
|
Ok, het R-zadel is dit dan het orginele ongetrapte zadel van de eerste modellen? |
|
Naar boven |
|
 |
De Max
|
Geplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 11:36 Onderwerp: |
|
|
Ik vind anders het originele zadel van mijn ADV R 2012 been en been hard!
Moeilijk om een paar honderd km aan één stuk te rijden.
Spijtig van het ontwerp met doorlopende graphics, anders had ik het al veranderd. _________________ I do not need anger management.
I need people to stop pissing me off |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 13:24 Onderwerp: |
|
|
dirtfreak schreef: | Ok, het R-zadel is dit dan het orginele ongetrapte zadel van de eerste modellen? |
Yep. Sommigen vinden het blijkbaar te hard, maar ik had eerder last van m'n onderrug bij de ergoseat dan bij het hardere 'R'-zadel.
De vorm is in elk geval perfect vind ik. Je zou net onder de plek waar je het meeste zit een gelpad kunnen steken om het comfort nog te vergroten, maar dit vond ik niet echt nodig. |
|
Naar boven |
|
 |
Mr.FreeBike

|
Geplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 22:17 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog een nieuw (in het plastic) origineel zadel (dus 2 cm. hoger) liggen en wil deze wel ruilen tegen het Ergo zadel. _________________ Motorgroeten,
Simon |
|
Naar boven |
|
 |
dirtfreak

|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 7:21 Onderwerp: |
|
|
Kan ik dat zadel ook van je kopen evt? Anders heb ik geen ergo meer als reserve en dat is volgens sommige wel handig. |
|
Naar boven |
|
 |
Mr.FreeBike

|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 10:07 Onderwerp: |
|
|
Ik zoek juist een ergo zadel........ _________________ Motorgroeten,
Simon |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 9:14 Onderwerp: |
|
|
Bedoelen jullie met 'ergo zadel' dat zitkuilding dat af-fabriek op een 2005 Adventure (niet-R) zat?
Zo ja, dan heb ik die er nog eentje op de plank liggen; ik heb inmiddels ook zo'n harde rechte plank op de LC8. Als ik er iemand een plezier mee doe om het om te ruilen voor een origineel 'R'-zadel, prima. |
|
Naar boven |
|
 |
|