lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Verslikken, inhouden en terug hernemen !!??

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PieterD



Geregistreerd op: 26-7-2009
Berichten: 15
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mrt. 2013, 17:18    Onderwerp: Verslikken, inhouden en terug hernemen !!?? Reageer met quote

Hallo,

Heb wat info nodig van de LC8 rijders, voordien reed ik met een SE waar ik super tevreden van was, en nu zit ik regelmatig op een 950 Adventure, maar hier heb ik een probleem.

Tijdens het rijden is het alsof ie zich soms verslikt, dan gaat ie plots inhouden om dan terug te hernemen (vrij bruut), soms doet hij dit 2 x op 15km, maar soms doet ie dit 4 x op 5km, heb de carburatie al nagekeken en afgesteld, de tankontluchting nagekeken (is ok), de bougie's vervangen (de oude waren koffie met melk kleur en droog), er staan open uitlaten op en het SAS en EPC zijn verwijdert (in originele toestand had ie het ook, dus daar ligt het niet aan).

Heeft iemand hier op het forum een idee wat de oorzaak kan zijn ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mrt. 2013, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Knippert het licht en dash etc niet ook als dat gebeurd? Kan alleen iets met de ontsteking zijn als hetinhouden nooit langer aanhoud dan heel even.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mrt. 2013, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Los zijstandaard contactje of zo? Benzine pomp die tegen het einde loopt?
_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mrt. 2013, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

bevroren carbs, als het tenmiste de afgelopen dag was, had ik met de carbs op de 950 ook veel last van.
_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PieterD



Geregistreerd op: 26-7-2009
Berichten: 15
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mrt. 2013, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ook al gedacht aan de benzinepomp, en ga deze morgen er eens van onder halen, nakijken, en desnoods een kitje bestellen om deze te vernieuwen.

Bevroren carbu's denk ik niet heb er zowel bij koud als warmer weer last van.

Hoop dat het daarmee opgelost is, anders steek ik hem wel eens binnen bij KTM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mrt. 2013, 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

kabels die langs het frame schuren? Ergens de isolatie eraf geschuurd en dan af en toe een kortsluitinkje? Bij het balhoofd in de buurt loopt een dikke streng geloof ik, daar wil nog wel eens wat doorschuren.

Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
PieterD



Geregistreerd op: 26-7-2009
Berichten: 15
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Mrt. 2013, 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de benzinepomp er onderuit gehaald, en opengesmeten, de contaktpunten waren proper en geen roest of vuil, dus denk dat deze nog goed is.
Het dashbord gaat dus wel knipperen bij de storing dus kan ik het gaan zoeken bij de ontsteking.
Ik hou jullie op de hoogte als de oplossing gevonden is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Mrt. 2013, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Accu klemmen goed schoon en goed aangedraaid? Hoofdrelais allicht onder de blubber?
Dat zijn de makkelijkst te controleren punten.
Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Mrt. 2013, 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

goh. blij dat je mijn reactie toch nog gelezen heb.. doe ik dat niet voor niets.

je contactslot is verrot.
contactpuntjes uitbuigen en schoonmaken, of vervangen.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
PieterD



Geregistreerd op: 26-7-2009
Berichten: 15
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2013, 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

Eindelijk de oplossing gevonden en opgelost.
Na al de elektrische punten nagekeken te hebben, kontakten uitgespoten en met contactspray ingespoten te hebben bleek het probleem nog niet opgelost, en eigenlijk bleef ik steeds op hetzelfde terug komen "de benzinepomp", en ja deze is dus gewoon naar de kl**ten.

Aangezien ik niet terug naar de originele pomp wou, heb ik een vacuümpomp geplaatst (wat sleutelwerk), en nu blaft ie terug zoals het hoort.

Testrit gemaakt van 20km, geen lekken, goede reactie op het gashendel bij lage en hoge snelheden = prima.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2013, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

nadeel van de vacuumpomp is dat het vaccum van 1 cilinder niet echt genoeg is om fatsoenlijk benzine aan te zuigen als de pomp een keertje leeg is geraakt.

en de LC8 heeft niet heel veel 'over ' kwa starten: iets te lang starten... en dan is de accu ook wel leeg.

Ik wil geen reclame maken.. maar originele pomp met een elektronica kitje van mij werkt probleem loos hoor smiley

anyway: Das altijd nog een optie als je de vaccumpomp niet bevalt. Wel de oude pomp bewaren dan he... (of anders wil ik hem wel hebben smiley )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif