Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
PieterD
Geregistreerd op: 26-7-2009 Berichten: 15 Woonplaats: Belgie
|
Geplaatst: Di, 19 Mrt. 2013, 17:18 Onderwerp: Verslikken, inhouden en terug hernemen !!?? |
|
|
Hallo,
Heb wat info nodig van de LC8 rijders, voordien reed ik met een SE waar ik super tevreden van was, en nu zit ik regelmatig op een 950 Adventure, maar hier heb ik een probleem.
Tijdens het rijden is het alsof ie zich soms verslikt, dan gaat ie plots inhouden om dan terug te hernemen (vrij bruut), soms doet hij dit 2 x op 15km, maar soms doet ie dit 4 x op 5km, heb de carburatie al nagekeken en afgesteld, de tankontluchting nagekeken (is ok), de bougie's vervangen (de oude waren koffie met melk kleur en droog), er staan open uitlaten op en het SAS en EPC zijn verwijdert (in originele toestand had ie het ook, dus daar ligt het niet aan).
Heeft iemand hier op het forum een idee wat de oorzaak kan zijn ???? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 19 Mrt. 2013, 19:32 Onderwerp: |
|
|
Knippert het licht en dash etc niet ook als dat gebeurd? Kan alleen iets met de ontsteking zijn als hetinhouden nooit langer aanhoud dan heel even. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Di, 19 Mrt. 2013, 19:39 Onderwerp: |
|
|
Los zijstandaard contactje of zo? Benzine pomp die tegen het einde loopt? _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Di, 19 Mrt. 2013, 22:13 Onderwerp: |
|
|
bevroren carbs, als het tenmiste de afgelopen dag was, had ik met de carbs op de 950 ook veel last van. _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
PieterD
Geregistreerd op: 26-7-2009 Berichten: 15 Woonplaats: Belgie
|
Geplaatst: Di, 19 Mrt. 2013, 23:22 Onderwerp: |
|
|
Heb ook al gedacht aan de benzinepomp, en ga deze morgen er eens van onder halen, nakijken, en desnoods een kitje bestellen om deze te vernieuwen.
Bevroren carbu's denk ik niet heb er zowel bij koud als warmer weer last van.
Hoop dat het daarmee opgelost is, anders steek ik hem wel eens binnen bij KTM. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Di, 19 Mrt. 2013, 23:54 Onderwerp: |
|
|
kabels die langs het frame schuren? Ergens de isolatie eraf geschuurd en dan af en toe een kortsluitinkje? Bij het balhoofd in de buurt loopt een dikke streng geloof ik, daar wil nog wel eens wat doorschuren.
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
PieterD
Geregistreerd op: 26-7-2009 Berichten: 15 Woonplaats: Belgie
|
Geplaatst: Wo, 20 Mrt. 2013, 17:24 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de benzinepomp er onderuit gehaald, en opengesmeten, de contaktpunten waren proper en geen roest of vuil, dus denk dat deze nog goed is.
Het dashbord gaat dus wel knipperen bij de storing dus kan ik het gaan zoeken bij de ontsteking.
Ik hou jullie op de hoogte als de oplossing gevonden is. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Wo, 20 Mrt. 2013, 19:26 Onderwerp: |
|
|
Accu klemmen goed schoon en goed aangedraaid? Hoofdrelais allicht onder de blubber?
Dat zijn de makkelijkst te controleren punten.
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 20 Mrt. 2013, 23:12 Onderwerp: |
|
|
goh. blij dat je mijn reactie toch nog gelezen heb.. doe ik dat niet voor niets.
je contactslot is verrot.
contactpuntjes uitbuigen en schoonmaken, of vervangen. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
PieterD
Geregistreerd op: 26-7-2009 Berichten: 15 Woonplaats: Belgie
|
Geplaatst: Ma, 8 Apr. 2013, 13:16 Onderwerp: |
|
|
Eindelijk de oplossing gevonden en opgelost.
Na al de elektrische punten nagekeken te hebben, kontakten uitgespoten en met contactspray ingespoten te hebben bleek het probleem nog niet opgelost, en eigenlijk bleef ik steeds op hetzelfde terug komen "de benzinepomp", en ja deze is dus gewoon naar de kl**ten.
Aangezien ik niet terug naar de originele pomp wou, heb ik een vacuümpomp geplaatst (wat sleutelwerk), en nu blaft ie terug zoals het hoort.
Testrit gemaakt van 20km, geen lekken, goede reactie op het gashendel bij lage en hoge snelheden = prima. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 8 Apr. 2013, 20:14 Onderwerp: |
|
|
nadeel van de vacuumpomp is dat het vaccum van 1 cilinder niet echt genoeg is om fatsoenlijk benzine aan te zuigen als de pomp een keertje leeg is geraakt.
en de LC8 heeft niet heel veel 'over ' kwa starten: iets te lang starten... en dan is de accu ook wel leeg.
Ik wil geen reclame maken.. maar originele pomp met een elektronica kitje van mij werkt probleem loos hoor
anyway: Das altijd nog een optie als je de vaccumpomp niet bevalt. Wel de oude pomp bewaren dan he... (of anders wil ik hem wel hebben ) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|