lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Wiebelend stuur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

ja, en KTM geeft geen voorspanning/moment op voor die moer: dus wat is de CORRECTE voorspanning?

ergo, afstellen op gevoel.
Dat heb ik dus gedaan, en daarna geprobeerd te bepalen hoeveel dat was => 25Nm.

Ik denk dus dat dat niet een kwestie van EXTRA voorspanning is, maar dat dat de CORRECTE voorspanning is. Precies voldoende om te voorkomen dat bij last er speling ontstaat.

zwaailicht

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mrt. 2013, 0:37    Onderwerp: Wiebelen Reageer met quote

Ik heb ongeveer hetzelfde. Mijn 990 is vier weken oud (2500km gereden) en uitgerust met zij- en topkoffers.

Als ik 90 rij en het gas loslaat voor bijv stoplicht en als ik dan het stuur loslaat, dan klappert het stuur binnen de seconde. Met rijden zelf heb ik eigenlijk geen last.

Tip die ik kreeg was om eens te proberen zonder koffers en daarna alleen met de topkoffer. Om te kijken of het dank niet voorkomt of minder.

Zijn er hier ook mensen die dezelfde ervaringen hebben met de koffers?

the riding man

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mrt. 2013, 8:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hier eigenlijk niet relevant, maar wel min of meer on-topic.
Bij mijn KLV1000 vroeger heb ik dat ook gehad. En dat is pas begonnen nadat ik er nieuwe banden liet opleggen. Voorwiel begon te slaan en dat bij nagenoeg elke snelheid, niet heel erg maar toch duidelijk voelbaar. Terug naar bandencentrale om te laten controleren op fabricage fout in de band, montage en uitbalanceren te laten herdoen, niks geholpen. Nieuwe banden besteld, dezelfde als er origineel oplagen. Niks verbetering. Hop naar de dealer om lagers en balhoofd en heel den hannekesnest te laten controleren en vervangen. Is nooit meer overgegaan en heb daar zo moeten blijven mee rijden tot ik hem verkocht heb. Is altijd een misterie gebleven. En was pas begonnen na het verwisselen van banden.
Daarna om mijn motorscooter had ik dat ook, maar enkel bij het loslaten van het stuur, zolang ik het vasthield was er niks te merken tijdens het rijden. Op mijn vorige cbr250 had ik het enkel als ik mijn topkoffer en zijtassen eraan had hangen in beladen toestand.
Nu bij mijne KTM is het de eerste keer sinds lang dat ik 100% wiebelvrij rij, en dat gelijk of ik al dan niet met koffers rij of niet pleased

ivanbase

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mrt. 2013, 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

doc, gij zijt nog ne echte oer ktmmer eh, tegenwoordig hoef je gewoon in het handboekje te kijken hoor

in het 2009 of 2010 handboek staat:

nut top steering head m20 x 1.5 12 nm of 8.9lb ft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
snicker

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mrt. 2013, 15:29    Onderwerp: Re: Wiebelen Reageer met quote

zwaailicht schreef:
Ik heb ongeveer hetzelfde. Mijn 990 is vier weken oud (2500km gereden) en uitgerust met zij- en topkoffers.

Als ik 90 rij en het gas loslaat voor bijv stoplicht en als ik dan het stuur loslaat, dan klappert het stuur binnen de seconde. Met rijden zelf heb ik eigenlijk geen last.

Tip die ik kreeg was om eens te proberen zonder koffers en daarna alleen met de topkoffer. Om te kijken of het dank niet voorkomt of minder.

Zijn er hier ook mensen die dezelfde ervaringen hebben met de koffers?

Ik heb dezelfde ervaring.
Topkoffer eraf en het is over, bij mijn Varadero desrtijds hetzelfde verhaal.
Recent het balhoofd op 25nm en dit heeft zeker verbetering opgeleverd maar over is het niet.
Eigenlijk kan ik me er niet echt druk over maken, 1 vingertje aan het stuur en probleem opgelost.....

Groet'n
Wim aka snicker

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mrt. 2013, 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
doc, gij zijt nog ne echte oer ktmmer eh, tegenwoordig hoef je gewoon in het handboekje te kijken hoor

in het 2009 of 2010 handboek staat:

nut top steering head m20 x 1.5 12 nm of 8.9lb ft

jey.. zo ik en in een handboekje kijken smiley
thinking2

Maar euhm.. die 12 vind ik wat weinig.. ik zou liever 20NM doen.

@zwaailicht: draai je achterveer eens 5 slagen op (gewoon met de hydroliek-spanner): goeie kans dat het dan al anders/weg is.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: