Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 15:33 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Als ik met die K60 Scout's boven de 190 kom voelen ze echt niet lekker meer aan en gaat de motor onprettig met de kop schudden (en dan bedoel ik niet licht pendelen).
Kan eventueel ook een balansprobleem zijn, want eigenlijk moet ik ze nog steeds uitbalanceren
|
Ik heb continue het gevoel dat het voorwiel wat "wipt", precies of ik op een traktor zit...
De balancering is gebeurd, druk is 2.5 voor en achter.
Heel vreemd gevoel, tis niet links/rechts schudden, tis precies op en neer _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 21:00 Onderwerp: |
|
|
dan ligt de band misschien gewoon niet helemaal goed op de velg? : motor even op de bok en kijken of de band op en neer gaat ? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Ma, 11 Mrt. 2013, 10:07 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | dan ligt de band misschien gewoon niet helemaal goed op de velg? : motor even op de bok en kijken of de band op en neer gaat ? |
Ik laat hem opnieuw uitbalanceren, mss is daar iets misgegaan. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 13 Mrt. 2013, 15:58 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | dan ligt de band misschien gewoon niet helemaal goed op de velg? : motor even op de bok en kijken of de band op en neer gaat ? |
nee hoor _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 14:28 Onderwerp: |
|
|
Door de spaken te bekijken is het vorig beeld grotendeels ok.
Kheb de scout nu zowat 2000km.
Algemeen : beter dan de Scorpion.
Even "slecht" in de modder als de Scorpion.
Nu begint de voorband iets meer te slijten aan de linkerkant.
Voor de rest weinig slijtage te zien.
Volgens de dealer is dat omdat de wegen schuin zijn aangelegd voor de afwatering, en daardoor slijt ie wat meer aan de linkerkant.
Euh... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 22:20 Onderwerp: |
|
|
of je achterwiel staat niet recht: kwestie van een keertje nameten met een touwtje er langs. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 23:20 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: |
Kheb de scout nu zowat 2000km.
Algemeen : beter dan de Scorpion.
Even "slecht" in de modder als de Scorpion. |
Voorband, ja. Achterband, nee, die vind ik beter. In ieder geval als-ie nog redelijk vers is; eenmaal op de 'middenstreep' is het beste voor offroadgebruik er wel vanaf.
Quote: | wegen schuin zijn aangelegd voor de afwatering |
Die afwatering, daar hadden ze in Belgie toch de gaten in de weg voor?
Ontopic: ik heb mijn setje K60 Scout's niet helemaal kaal gereden. De achterband was voort zo vierkant dat ik met 0km/u rechtop kon blijven staan (levert wel leuke blikken op van automobilisten), de voorband wat gecupt en reed ook niet super meer.
Maakt opzich niet uit; de prijs per kilometer is alsnog niet hoger dan met een allroadbandje van de grote merken. |
|
Naar boven |
|
 |
KadvenTureMan

|
Geplaatst: Di, 28 Mei. 2013, 13:42 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Als ik met die K60 Scout's boven de 190 kom voelen ze echt niet lekker meer aan en gaat de motor onprettig met de kop schudden (en dan bedoel ik niet licht pendelen)... |
Heb K60's om mijn velgen sinds vrijdag jl. Kwam met een waarschuwingsstickertje dat ze geschikt zijn voor snelheden tot 190 km/h... Dat-ie daarboven 'onrustig' wordt is dan ook niet heel verwonderlijk want dan rijdt je al buiten het (veilige ) snelheidsbereik. Ben erg benieuwd hoe het rijgedrag zal zijn want heb goede ervaringen met K60 onder mijn ex...  _________________ XRV750 '02 - '12
990ADV '11 - ...
Oranje boven, zwart onder! |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 28 Mei. 2013, 14:45 Onderwerp: |
|
|
Daar kan ik inkomen als je langdurig 190+ gaat rijden. Maar dat doe ik niet; 't is hooguit nog even een stuk of wat vrachtwagens inhalen op de invoegstrook of een rits auto's ofzo. Maar zoals ik al zei: zo'n probleem vind ik het niet, want een langdurig-boven-150km/u brommer vind ik de LC8 toch al niet.
De gewone K60's vond ik trouwens buttbanden. Die heb ik destijds op m'n LC4 niet opgereden, na de zoveelste glibber op nat beton was ik ze beu, heb ik ze eraf gehaald, en verkocht. |
|
Naar boven |
|
 |
|