Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
DaBit
|
Geplaatst: Ma, 11 Feb. 2013, 22:25 Onderwerp: Neutraalsensor |
|
|
Hmm, mijn neutraalstand-sensor heeft kuren. Bij contact aan doet-ie het soms wel, soms niet en hij flikkert wat als de motor loopt.
Opzich is het geen drama; ik kan alleen de motor niet zomaar meer lopend op de zijstandaard neerzetten.
Ik heb nog niet gekeken of ik een bedradingsprobleem of sensorprobleem heb ('k moet zelfs nog kijken waar dat ding woont), maar indien sensorprobleem: is dat nog schoon te maken oid, of word dat een verse? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 11 Feb. 2013, 22:54 Onderwerp: |
|
|
als 'nood'oplossing kan je bij de 950 de stekker naar de koppelinssensor loshalen en kortsluiten: (zodat ie denkt dat de koppeling ingetrokken is)
Dan zijn alle interlocks overbrugd
(Niet doen bij de 990 ivm injectie) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Ma, 11 Feb. 2013, 23:03 Onderwerp: |
|
|
op m'n smt ook problemen mee gehad, ik kreeg hem in neutraal, maar 't lampje brandde niet.
bij de smt lopen er draden en stekkers onderaan 't blok, met daar een spray voor op contacten en bedrading op te spuiten, was dat over. Misschien eerst dat eens proberen? _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Ma, 11 Feb. 2013, 23:09 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | als 'nood'oplossing kan je bij de 950 de stekker naar de koppelinssensor loshalen en kortsluiten |
Yep, weet ik. Doe ik wel als de noodzaak er is; gewoon de koppeling inknijpen en starten werkt voorlopig ook en die zijstandaard-interlock vind ik nog wel enigzins nuttig. Ik behoor tot de groep sukkels die dat ding wel eens ooit vergeet als-ie met iemand staat te kletsen.
't is trouwens wel raak met de sensortjes; m'n snelheidssensor legde laatst ook al het loodje. Met 190km/u over de rotonde, echt wel . Was een duur kreng trouwens.
zappa schreef: |
bij de smt lopen er draden en stekkers onderaan 't blok, met daar een spray voor op contacten en bedrading op te spuiten, was dat over. Misschien eerst dat eens proberen? |
Mjah, contactspray heeft mijn voorkeur niet. Dan liever even uit elkaar, inspecteren, schoonmaken, en weer in elkaar. Koperwormpjes moet je grondig uitroeien, anders heb je vroeg of laat elke week een gremlin in je motor zitten.
Ik zal eens uitvissen waar dat neutraalding zich bevind.
Laatst aangepast door DaBit op Ma, 11 Feb. 2013, 23:13, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 11 Feb. 2013, 23:12 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Yep, weet ik. Doe ik wel als de noodzaak er is; gewoon de koppeling inknijpen en starten werkt voorlopig ook en die zijstandaard-interlock vind ik nog wel enigzins nuttig. Ik behoor tot de groep sukkels die dat ding wel eens ooit vergeet als-ie met iemand staat te kletsen.
't is trouwens wel raak met de sensortjes; m'n snelheidssensor legde laatst ook al het loodje. Met 190km/u over de rotonde, echt wel . Was een duur kreng trouwens. |
die standaard schakelaar is een prutsding.. die gaat stuk
die snelheidssensor (Hall-sensor overigens) heb ik niet vaak stuk gezien... tenzij de draadjes gewoon ergens door waren. Ook bij rally blijven die heel... dus bad-luck denk ik. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Ma, 11 Feb. 2013, 23:19 Onderwerp: |
|
|
Bij mij was de kabelmantel losgekomen van het gietspul in het plastic huisje, en dan kan er vocht naar binnen. Ik heb 'm nog wat schoongespoeld, gedroogd, en met een laagje prut weer gedicht.
Dat hield een week vol, dus maar een verse. Motortje komt wat op leeftijd, en dan krijg je dat soort dingen. Met rallies zul je dat geduvel niet zo gauw hebben; dan is het meestal minder vochtig en zit er minder zout en rotzooi in het vocht.
De zijstandaard-schakelaar doet het vooralsnog prima, en zolang ik er meer lol dan last van heb mag-ie blijven. Krijgt-ie kuren dan vis ik een stukje draad onder het zadel uit en is die binnen 5 minuten overbrugd. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Ma, 11 Feb. 2013, 23:47 Onderwerp: |
|
|
Hmm, stekkertje voor die 'gear sensor' zit bij de generatordeksel net onder de tank aldus het literatuuronderzoek. Da's een notoir vies plekje op mijn Adv, dus kabelgezeur is een logische verklaring. En anders kost-ie een tientje of 3, da's nog te behappen. Sensor 60011023000 is trouwens wel opgevolgd door 60011023100, dus er is wat mee aan de hand geweest.
En offtopic: ik zag tot mijn grote schrik dat de 2e en 3e versnelling ook gedetecteerd en aan de ontsteking doorgegeven worden. Meestal doen ze dat om in die versnellingen het vermogen te reduceren zodat de 50km/u-voorbijrij-geluidstest gehaald word.
Is dat bij de LC8 ook zo?
Laatst aangepast door DaBit op Ma, 11 Feb. 2013, 23:49, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 11 Feb. 2013, 23:48 Onderwerp: |
|
|
2 en 3 detectie is voor activering van het EPC
ALs je de EPC er af hebt liggen doet het volgens mij niets meer. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Ma, 11 Feb. 2013, 23:52 Onderwerp: |
|
|
Ahja, dat doet KTM via die EPC-klepjes idd. Ben niet helemaal wakker geloof ik.
Op de SV650 grijpen ze in op de ontsteking, en daar is twee pinnetjes uit de connector trekken een makkelijke vermogenswinst. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 12 Feb. 2013, 19:35 Onderwerp: |
|
|
dat geldt dus ook voor de 950: draadjes van 2 en 3 sensor los, en je EPC staat uit.
maar.. dan heb je nog steeds die zooi, en die EPC ventielen gaan opp den duur lekken als ze nooit gebruikt worden, maar wel vuil krijgen.
Ergo: beter om de hele zooi te verwijderen, wat jij al gedaan hebt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 13 Feb. 2013, 10:56 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog wel zo'n sensortje liggen ook als de jouwe er echt mee ophoud. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 14 Feb. 2013, 1:28 Onderwerp: |
|
|
Ah, mooi!
Ik heb er nog niks aan gedaan; ik kon niet zo bij de stekkerverbinding en effe geen zin om de tankhelft eraf te slopen. Wat jutteren aan de draad deed in ieder geval niks. |
|
Naar boven |
|
 |
|