lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Kleppenspeling meten
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
african

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jan. 2013, 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Mitutoyo is goed meetgereedschap en een gewone micrometer van 0-25 mm is niet zo duur hoor.
...

Hij is al besteld: een Mitutoyo toevallig...
Ik ben de laatste tijd toch al met geld aan 't gooien, dus die 50 euro kon er nog wel bij. 'k Moest vandaag mijn synchronisatiesetje ophalen, dus gelijk deze ook maar besteld.
Betalen doe je maar één keer, plezer heb je er jaren van. Mits goed gebruik en opslag natuurlijk.
Ik vind een goed stukje gereedschap eigenlijk gewoon plezant.

disco stu

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jan. 2013, 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb toevallig ook een Mitutoyo in bestelling staan: micrometer en schuifmaat.
Met schuifmaat kan ik toch niet tot op 0.05mm meten. Met goed kijken kan je wel in de buurt gokken maar met zekerheid zeggen welk plaatje het is denk ik niet.

Enja ik ben ook iemand die zich niet inhoud om een degelijk gereedschap te kopen. Dat werkt plezierig en minder rustrerend, dat is me ook wat waard. En inderdaad: eenmaal aankopen en jaren plezier van.

Ahja waar ik op gelet heb: ik ben op zoek gegaan naar een micrometer van het type "ratchet thimble". Met een hand te bedienen en een constante aangebracht kracht op het te meten voorwerp om een goede repetitiviteit van meting te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jan. 2013, 22:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Scala digitale schuifmaat. Inpuls aankoop (best wel duur), maar al meerdere keren veel lol van gehad.

Gr. Dekster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jan. 2013, 0:12    Onderwerp: Reageer met quote

disco stu schreef:

Met schuifmaat kan ik toch niet tot op 0.05mm meten. Met goed kijken kan je wel in de buurt gokken maar met zekerheid zeggen welk plaatje het is denk ik niet.

Bij de mijne staan tussen de 0,1 streepjes nog eens een halve maat: 0,05 dus. getest met de voelermaatjes op te meten en het klopt wel, maar da"s eigenlijk vals spelen omdat je weet wat de dikte zou moeten zijn... Vandaar ook maar de micrometer besteld!

Ik zal in mijn garagekast maar eens een schap inrichten voor mijn fijn gereedschap. Momentsleutels, meetspullen...

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: