Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Wo, 9 Jan. 2013, 18:22 Onderwerp: Schakelen met cross laarzen???? |
|
|
Hallo Allen,
Op MP maar eens een paar cross laarzen gekocht (Axo Boxer) . Wilde het wel eens proberen op de adventure op stevige laarzen ipv mijn oude toerlaarsjes.
Ik had het schakelpookje al iets hoger gezet maar krijg de smaak toch niet te pakken. De laarzen hebben een dikke plastiek neus aan de binnen zijde, en omdat de neuzen vrij hoog zijn staat de schoen boven op de voet vrij bol... ik krijg mijn voet maar niet comfy onder dat korte versnellings pookske, glijdt van de bolling af aan de zijkant....moet echt een rare draai met mijn voet maken in die weinig flexibele dingen. Hoe doen jullie dat?????? Jullie die op cross laarzen rijden dan he...
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
|
zappa
Geregistreerd op: 3-2-2012 Berichten: 243
|
Geplaatst: Wo, 9 Jan. 2013, 19:11 Onderwerp: |
|
|
Op m'n SMT heb ik steeds met min of meer iets plooibare laarzen gereden, ook cross laarzen van hein gericke tuareg
Op m'n husaberg om echt offroad te gaan heb ik alpinestars T8, daar kon ik niet mee schakelen op de SMT en nu op de adventure ook niet maar dat zijn wel laarzen die absoluut niet plooien.
Toen ik die tuareg's nieuw kocht, had ik ook problemen om te schakelen, maar na een week rijden was ik het gewoon. Je kan de laarzen misschien een beetje soepelder maken door op een trede te gaan staan en uw hielen naar beneden drukken. Op je hurk gaan zitten.
Die Axo Boxer lijken op m'n Tuareg's , die zullen ook wel soepelder worden.
Of je schakelpookje een standje naar beneden zetten?
Nu heb ik Sidi adventure 's die zijn stevig en plooien mee. _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
|
bompa
Geregistreerd op: 16-5-2012 Berichten: 84 Woonplaats: De Stille Kempen
|
Geplaatst: Wo, 9 Jan. 2013, 20:25 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat het een gewoonte zal zijn, ik rij met alpinestars crosslaarzen,als ik off-road rij,zowel met mijne KTM of mijne Ten.660, of wr geen problemen mee met die laarzen, maar zolang ik al rij,rij ik al met dat soort van laarzen
En op de baan den laatsten tijd met Forma laarzen, Cape Horn ook geen probleem mee om te schakelen of te remmen
Crosslaarzen zal in het begin tegenover toerlaarzen zeker niet meevallen in geval van stijfheid van het materiaal, ik denk zoveel mogelijk aandoen en er ook al is mee rondwandelen om ze gewoon te worden en dan komt dat wel goed |
|
Naar boven |
|
|
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Wo, 9 Jan. 2013, 21:07 Onderwerp: |
|
|
Blijven proberen dus. Het is ook niet zo zeer het stijve in de enkel van de laars. Het is dat ze zo hoog zijn en rond aan de zijkant. Een normale toerlaars is platter en vlakker, daar kan ik makkelijk de voet een beetje onder het pookje krijgen en de boel optikken. Normaal rij ik comfy daytona roadstars or bandits in de zomer.
Met die bolle neus en die brede zool kom ik er niet makkelijk onder, het pookje glijdt dan langs het plastiek van de bolle neus weg als ik snel wil opschakelen...ik moet mijn voet meer indraaien. Dit kost wat moeite en voelt onnatuurlijk. Maar als het een kwestie van gewennen is blijf ik het nog wat proberen...
Ze voelen wel veilig..
Dank,
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Wo, 9 Jan. 2013, 21:32 Onderwerp: |
|
|
Je hebt met zo'n stijve MXbotten inderdaad wat minder voeling met je pookje dan met zachte botten. Zoals eerder aangehaald went dit wel. Veel kilometers mee doen helpt enorm! Probeer ook wat offroad, daar geven die botten echt een meerwaarde.
Het pookje verzetten tot het goed voelt is natuurlijk zeker niet slecht. |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Wo, 9 Jan. 2013, 22:27 Onderwerp: |
|
|
Gewoon een kwestie van wennen inderdaad. Als je enkel met die crosslaarzen rijdt kan je je pookje wel verzetten, maar als je zoals ikzelf en vele anderen zowel met crosslaarzen als met meer toer-georienteerde laarzen rijdt zou ik dat niet, of maar een heel klein beetje doen. Als je het pookje lekker hebt afgesteld voor die crosslaarzen staat hij te hoog voor een toerlaars. En bij het omhoog stellen ook even nadenken he... je moet immers niet enkel maar op-, maar ook terug schakelen! Daar moet de pook ook lekker voor staan. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Do, 10 Jan. 2013, 0:28 Onderwerp: |
|
|
Zucht..... voor even een rondje of naar het werk rij ik toch gewoon op toerlaarsjes, pookje heb ik dan inderdaad lui laag staan....
Ik merk ook dat ik het pookje niet heel erg hoog kan zetten omdat dan de aftermarket slave cylinder in de weg komt te zitten. De slave die ik er op heb (Sigutech) is kennelijk net iets dikker dan het origineel. Als ik het pookje hoog zet dan tik ik er net langs of net tegenaan.....
Iemand in de markt voor crosslaarzen?
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Do, 10 Jan. 2013, 7:04 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er Pivot Pegz op gezet en het probleem was opgelost . Niks veranderen tussen toer of croslaars. Zou nooit meer zonder willen rijden.
T _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
zappa
Geregistreerd op: 3-2-2012 Berichten: 243
|
Geplaatst: Do, 10 Jan. 2013, 14:11 Onderwerp: |
|
|
marc lenssen schreef: | Zucht..... voor even een rondje of naar het werk rij ik toch gewoon op toerlaarsjes, pookje heb ik dan inderdaad lui laag staan....
Ik merk ook dat ik het pookje niet heel erg hoog kan zetten omdat dan de aftermarket slave cylinder in de weg komt te zitten. De slave die ik er op heb (Sigutech) is kennelijk net iets dikker dan het origineel. Als ik het pookje hoog zet dan tik ik er net langs of net tegenaan.....
Iemand in de markt voor crosslaarzen?
Marc |
probeer eerst eens om de rubber uit de voetsteunen te halen? dan zit je lager? en met cross laarzen die hebben een ijzer binnenzool, maakt dat niet uit, en grip hebben die zeker.
Maar als je even op je tanden bijt, en de laars wat soepelder gaat worden ( in de regen gaan rijden, helpt ook een handje vlugger, om iets meer naar jou "vorm" te krijgen) _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
|
wreckah
Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Ma, 14 Jan. 2013, 20:45 Onderwerp: |
|
|
ik was hier ook wat bang voor, omdat ik ook veel ga afwisselen tussen crossbotten en (waterdichte) racelaarzen...maar kheb net mijn eerste rit achter de rug met splinternieuwe Acerbis X-Move crossbotten, en na 5 minuten was ik helemaal aangepast. Geen schakelproblemen, geen remproblemen. Goed gevoel!
Misschien heeft het er wat mee te maken dat deze botten een scharnier aan de enkel hebben, zodat deze iets flexibeler zijn...vele nieuwe botten hebben dit trouwens. _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
|
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Di, 15 Jan. 2013, 14:45 Onderwerp: |
|
|
Heb net nieuwe snowboots gekocht _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
|
|