lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

poetsen ed.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kameel



Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 119
Woonplaats: dronten

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jan. 2005, 15:44    Onderwerp: poetsen ed. Reageer met quote

wielspaken poetsen is niet mijn favoriete bezigheid, maar je ontkomt er niet aan in deze barre tijden van zout en vuiligheid. Ik krijg de indruk dat als er niet gepooetst wordt ze binnen 2 jaar veranderd zijn in roodbruine stokjes.
Wat is nu de beste oplossing voor dit probleem.

groet pieter

_________________
riding the camel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jan. 2005, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb (nog geen) ervaring met spaken. Ik denk dat je ze voor de winter even in moet smeren met een goedje, b.v blanke tectyl, wd 40 of vaseline.
Na de winter even met motorfiets reiniger schoonmaken en hij staat er weer stralend bij, lijkt mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jan. 2005, 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

Tutu schreef:
Ik heb (nog geen) ervaring met spaken. Ik denk dat je ze voor de winter even in moet smeren met een goedje, b.v blanke tectyl, wd 40 of vaseline.
Na de winter even met motorfiets reiniger schoonmaken en hij staat er weer stralend bij, lijkt mij.


Mijn ervaringen door de jaren heen:
WD40 helpt slechts heel tijdelijk (voor idere rit weer doen). Is mooi voor na het wassen.

blacke tectyl werkt goed is mijn ervaring, maar hoe krijg je het op spaken (goed dekkend) en hoe er weer af..

Vaseline helpt ook, iets minder goed dan tectyl, maar het heeft ook zo zijn voordelen: Makkelijk op te brengen en makkelijk te verwijderen
opbrengen: Een flinke klont zuurvrije vaseline oplossen in wasbenzine (1:5 a 1:10, dat duurt een tijdje), en nu met een kwastje lekker alles insmeren. Voordeel is dat het zo vloeibaar is dat het overal intrekt (schroefdraad enzo) zodat later het zoutwater dat niet doet.
verwijderen: flink insprayen met koudreiniger.. afspuiten met water (of hogedrukreiniger).

en euhm, gewoon niet te veel poetsen smiley
grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Do, 6 Jan. 2005, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Vaseline is ook mijn methode. Ik gebruik een combi van spuitvaseline van de Hema en WD40 (eerst vaseline dan WD40). Na iedere wasbeurt (2x - 3x per winter) weer opnieuw natuurlijk. Voordeel boven tectyl is inderdaad dat het makkelijk weg te krijgen is.

Is overigens wel duurder dan zelf kwasten (per busje E2,25 - 1,5-2 per keer).

Remschijven afdekken met plasic (zakken). Indien je die toch meeneemt (is me eens overkomen) heel goed schoonmaken met wasbenzine (en dan nog een keer).

haaje
Naar boven
Wouter



Geregistreerd op: 17-1-2005
Berichten: 10
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2005, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn spaken roestten al na enkele weken furious3 en dat was medio 2003, dus niks geen zout en andere ongein. Het is een door KTM erkend probleem dat regelmatig voorkomt (of voor kwam?) en de spaken worden onder garantie vervangen. In mijn geval gebeurt dat nu, gelijk met 15.000 km beurt. Bruggeman stuurt de wielen naar Haan wheels, dus alle kans dat ze beter terugkomen dan ze heen gingen!

Ik heb voor mijn LC8 jarenlang een Africa Twin het hele jaar door buiten op de stoep laten staan; er roestte van alles, maar niet de spaken undecided

Wouter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2005, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

vooralsnog roesten de spaken van mijn 2004 S niet.
maar ik heb ze wel meteen bij het begin een beetje vettig gemaakt.

Ik denk wel dat de 2004 andere spaken heeft. bij de 2003 braken ze ook nogal eens, nu hoor ik daar nooit meer klachten van.
Diverse 'kinderziektes bij de 2003' met wielen: Velgen te slap (deuken), spaken die breken en roesten, velgen die 'roesten'
lijkt allemaal opgelost te zijn (en evt onder garantie vervangen).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2005, 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

Let op dat bruggeman er geen RVS spaken in laat zetten, die rekken als de klere, ik heb bij sommer alleen nieuwe spaaknippels gekregen spaken most ik vaker poetsen van Olaf!!!!!! evilgrin evilgrin evilgrin
_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
joscha



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 34
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Jan. 2005, 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf in 2000 bij Haan wheels RVS spaken laten zetten in mijn Transalp. Inmiddels zijn we 35.000km verder en heb ik ze tot op heden nog niet na hoeven stellen. Rijd ik er rustig mee? Nee. Behoorlijk veel off-road mee gereden, waaronder een enduromania in Roemenie.
Ik ben benieuwd hoelang de spaken van mijn nieuwe aanwinst (LC8, 2004, 1km) het roestvrij houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 29 Jan. 2005, 16:58    Onderwerp: x Reageer met quote

Prutzer schreef:
Let op dat bruggeman er geen RVS spaken in laat zetten, die rekken als de klere, ik heb bij sommer alleen nieuwe spaaknippels gekregen spaken most ik vaker poetsen van Olaf!!!!!! evilgrin evilgrin evilgrin


Mijn LC8 2003 is destijds ook door haan onder garantie naar RVS omgespaakt,

nippels EN spaken, want de spaken waren ook roestig!

Nu ruim een jaar later, geen roest en geen rek!

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Za, 29 Jan. 2005, 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

Mij werd verteld dat rvs spaken veeeeeeeel meer rekken als stalen bij Sommer en Haan wheels. Dus vandaar dat ik er van uit ging dat wel waar is/was evilevilevilevilevilevilevilevil

Maar ik heb nu alleen nieuwe spaaknippels, en poets elke maand de spaken een keer met een doekje met WD40, en tot nu toe roesten ze nog niet.
Als ze wel gaan roesten heb ik dan pech denk ik furious3 furious3

Maar verder een prima ding die LC8, alleen de offroad ervaring moet nog komen grin2 grin2

_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 29 Jan. 2005, 20:13    Onderwerp: d Reageer met quote

Misschien rekken mijn rvs spaken niet omdat ik niet zo'n wilde ben hoor!

Af en toe een wheelie op de weg, en dan heb ik het wel gehad!

Voor in het zand heb ik een ander speeltje in de schuur staan tongue2

Groet Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wouter



Geregistreerd op: 17-1-2005
Berichten: 10
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: Za, 26 Feb. 2005, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag mijn Orange Devil devil weer opgehaald na 5 weken gratis winterstalling bij Bruggeman smiley . Nu met keurig opnieuw gespaakte wielen. Voor wie het weten wil: het spaken bij Haan Wheels kost 174 euro voor 2 wielen plus nog 138 euro aan (de-) monteren en balanceren en zo. Dus 312 euro samen; gelukkig voor mij een garantiegevalletje grin . Verder zijn er nieuwe kopbouten gemonteerd (voorgeschreven modificatie KTM) en zijn de vorkkeerringen vervangen. Leve de garantie grin Schade voor KTM in totaal 678 euro (ex btw) sad3

De kosten van de reguliere 15.000 km beurt zijn 438 euro (incl btw), waarvan 350 aan arbeidsloon. En dat is dan weer vooral het gevolg van de bijzonder onhandige plaatsing van de oliefilters en het kleppenstellen. De halve fiets moet uitelkaar en weer inelkaar rolleyes4

Nu nog even de Wings er aan hangen en rijden maar weer grin grin

Wouter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Feb. 2005, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

Wouter schreef:

De kosten van de reguliere 15.000 km beurt zijn 438 euro (incl btw), waarvan 350 aan arbeidsloon. En dat is dan weer vooral het gevolg van de bijzonder onhandige plaatsing van de oliefilters en het kleppenstellen. De halve fiets moet uitelkaar enWouter


Goed te horen dat jij ook weer blij bent dankzij de garantie van KTM.

Over de grote beurt: Ja.. alles zit behoorlijk in elkaar gestamt en daardoor kan je er moeilijk bij. Maar dat maakt de LC8 ook compact, klein zwaartepunt en robust! En niet zo als bijv bij de Varadero de radiators aan de buiten kant.
Als je valt met de lc8 heb je lakschade, en je achtersteppies krom, maar dat is het dan wel als het niet al te hard gaat.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
johanelsie



Geregistreerd op: 2-1-2009
Berichten: 35

BerichtGeplaatst: Za, 17 Jan. 2009, 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

witte petrolium helpt

ik kuis men bike hier steeds mee

enkel de kappen niet
voor de rest wrijf ik deze heel goed in en spuit deze daarna terug af
laat vetlaagje achter

ben er tevreden over
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif