lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

S 265mm monteren en ABS
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Dec. 2012, 21:30    Onderwerp: S 265mm monteren en ABS Reageer met quote

Iemand ervaring met 265mm vering monteren samen met ABS? Vind de fiets wat laag, 265mm veerweg zal ik niet nodig hebben denk ik maar lijkt me wel een leuk projectje.

ABS geef ik ook niet heel veel om trouwens maar eraf slopen kost veel moeite en ook voor de restwaarde niet heel handig denk ik, tenzij die systemen veelvuldig stuk gaan en als onderdelen kan verkopen.

Dus remleiding verlenging? ABS sensor kabel verlengen? zijpikkel zal moeten, ori middenbok kan wel worden gebruikt.

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Dec. 2012, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het er laten opzitten, maar niet meer gebruiken. De veerwegen van een /R /S zijn gewoonweg te lang om nog een betrouwbare werking te garanderen. Je kan de achterste sensor gewoon afkoppelen, want als ik mij niet vergis heb je de voorste nog nodig voor de snelheidsmeting. Het enige wat je dan zal hebben is een constant brandend ABS-lampje.

Heb ik hier ooit eens beschreven, maar het is zelfs mogelijk om het ABS van een gewone Adv te laten flippen bij bepaalde remakties omwille van de lange veerwegen. Welliswaar geen alledaagse handelingen maar het kan dus wel. Al bij al blijft het nog een goed systeem met een stevige meerwaarde bij gewoon gebruik, maar op een /S /R niet meer bruikbaar.

Een kapot ABS-systeem is nu eens iets waar ik nog nooit van gehoord heb...althans toch niet bij KTM.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Dec. 2012, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb R vering + ABS. Nog geen zotte toestanden meegemaakt. ABS "lijkt" al 3 jaar normaal te werken.

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Dec. 2012, 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb er ook mee rond gereden maar wil de hele abs er nu uit. werkte wel hoor ( alleen bij erg gek doen kon ik hem laten flippen)

maar ik doe zo weinig verharde weg dat de abs me een beetje in de weg zit.

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

wat is dat erg gek doen? Mn bij stevige remacties (denk haarspeldbochten) wil ik volledig op de remmen kunnen vertrouwen. Dan dus voor zekerheid de ABS uitschakelen?

vraag me wel af wat je moet doen om het ABS zo te misleiden. dacht dat het systeem werkt op % verschil in draaisnelheid tussen voor en achterwiel? Hoe heeft de veerweg daar invloed op?

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ja, ik denk aan omruilen voor een S voorvork en niet een R. Zit daar wel een opnemer voor de ABS sensor in?
_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

bij de 2009 990R (265mm) kan je de houder van de opnemer monteren. onderkant poten ist zelfde als bij de N, ik vermoed bij de S ook
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

opnemer van ABS sensor is plastic die op voorspatborbevestiging lijkt te zitten, no problemo

Remleiding en ABSsensorkabel zijn ook lang genoeg.

Dus achterveetpoot en zijpikkel aanpassen en dan zou het moeten passen. tgv exta hoogte een 17/19 wegsetje wielen erbij en dan heb je volgens mij de alles in 1 fiets.

17/19 met plakrubber voor de alpen
18/21 met mt90 of k60 voor scandinavie

hmmm reiskriebels naast projectkriebels

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 23:13    Onderwerp: Reageer met quote

mmm en hoe gaat die ABS om met een 17/19 combi?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

dat lijkt niemand te weten. de een zegt dat het gaat, de ander zegt dat abs in rare capriolen kan schieten.

Ik zeg dat proberen we en als het niet werkt schakelen we ABS uit en voor de zekerheid in de bergen sowieso tot ik er genoeg vertrouwen in heb.

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 2:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
mmm en hoe gaat die ABS om met een 17/19 combi?

Tot nu toe nog geen last van gehad...

En heb ook 265mm Smile

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

plukenannabel schreef:
wat is dat erg gek doen?


bij mij loopt het fout als ik redelijk lang op het achterwiel rij maar betwijfel of da door de lange veerweg komt.

en als je rem vaste remlos remvast remlos en da deel keer achter elkaar flipt het ook. maar da zijn allemaal zaken die je in normale omstandigheiden niet doet.

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Van pompend remmen slaat elke ABS tilt, en da's maar normaal ook. Pompend remmen met ne moto heeft geen enkel nut naar remafstand, grip of veiligheid toe.

Het "probleem" wat ik er ooit eens mee gehad heb was bij het krachtig overslaan van een linkse naar een rechtse uitwijkbeweging met licht bijremmen. Bij dergelijke akties heb je bij een motor met gewone veerwegen geen last, bij bvb de Adventure door zijn grote veerwegen kennelijk wel. Het duurt gewoon veel langer eer er genoeg grip aanwezig is tussen voorband/wegdek vanwege de langere travel van de vork.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

Als je hard remt duikt de vork in elkaar, dat verandert de wiel-basis behoorlijk en daarbij draait de motor ook nog eens naar voren toe: Allemaal redenen die er voor zorgen dat de achterwiel-rotatie niet klopt overeenkomt met de voorwielrotatie, en dat is precies waar de ABS zijn informatie uit haalt.

Daarbij komt nog eens dat de ABS bij sterk willenede grip steeds moet bijregelen, iets wat normaal al moeilijk is (stukjes ijs op een asfaltweg bijv), maar natuurlijk nog moeilijker wordt voor het systeem als de druk op de wielen ook sterk varieert door het inveren en uitveren.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

voorvork en wielsetje 17/19 gekocht, nu nog achterschokker en dan in feb maar eens ombouwen. Wordt vervolgd.

iemand nog setje safaritanks over? rolleyes5

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif